Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: HD/Buray som CD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 April 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har prøvet at afspille cd'er på dem? Hvor gode er de? Overvejer lidt om de vil kunne erstatte min denon dvd-2910 både på lyd og billedesiden
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Fungerer præcis som min gamle dvd, indsæt og du får en liste!
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil i hvert fald ikke anbefale at bruge en HD-DVD-afspiller til det. Ganske vil har jeg ikke lyttet til min Toshiba HD-E1, men støjen fra maskinen og ikke mindst loadtiden gør den efter min mening uegnet som lydafspiller. Den dyrere HD-XE1 skulle være endnu værre med blæserstøj.

Det overdøves selvfølgelig i en hjemmebiograf, men til musik er det ubrugeligt.

Hvis man tænker på, hvor lang tid det tog at lave dvd-afspillere med hæderlig cd-lyd skal man måske heller ikke forvente det vilde i første eller anden generation af afspillere.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hej brasch!

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale, ud fra mit eget udstyr. Lige pt. bruger jeg bare min blu-ray som cd-afspiller, lyden bliver overført med coax. Jeg har også prøvet med en Denon DVD-2930, men min forforstærker laver et meget bedre D/A arbejde, så her bruger jeg også bare digital coax.

Jeg føler ikke, at jeg får noget som helst ud af, at købe mig en cd-afspiller og bruge analog ud medmindre jeg køber en rigtig god en. Nu vil jeg lige prøve at låne NAD Master series M5 cd-afspilleren med hjem, og så sammenligne analog ud fra den, med digital ud fra Blu-ray'en, men venter til mine nye fronter kommer

Sammenligner du min Samsung Blu-ray mod Denon DVD-2930 med analog ud, så går min stemme til Denon.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Hej brasch!

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale, ud fra mit eget udstyr. Lige pt. bruger jeg bare min blu-ray som cd-afspiller, lyden bliver overført med coax. Jeg har også prøvet med en Denon DVD-2930, men min forforstærker laver et meget bedre D/A arbejde, så her bruger jeg også bare digital coax.

Jeg føler ikke, at jeg får noget som helst ud af, at købe mig en cd-afspiller og bruge analog ud medmindre jeg køber en rigtig god en. Nu vil jeg lige prøve at låne NAD Master series M5 cd-afspilleren med hjem, og så sammenligne analog ud fra den, med digital ud fra Blu-ray'en, men venter til mine nye fronter kommer

Sammenligner du min Samsung Blu-ray mod Denon DVD-2930 med analog ud, så går min stemme til Denon.

så kan det jo godt være det ikke direkte vil være en udskiftning. Hvordan klarer bluray afspilleren almindelige DVD'er i forhold til 2930?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 April 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

DVD-2930 er bedre, dog er jeg ganske godt tilfreds med Blu-ray'en. Når den nye BD-P1200 kommer, så skulle det vist blive rigtig godt.
Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 April 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Synes nu den spiller fint BD-P1000 og så meget larmer den nu heller ikke
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes