Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Sony BDP-S300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cotton12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Overvejer helt vildt denne her,når den bliver tilgængelig i usa.

http://reviews.cnet.com/Sony_BDP_S300/4505-6463_7-32331243.h tml?tag=prod.img.1

Hvilken omformer ville i anbefalde 

Til top Vis cotton12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cotton12

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 April 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvorfor købe en afspiller i USA? - ja der er penge at spare men de fleste udgivelser her i danmark vil du ikke være i stand til at afspille!

Maskinen kommer selvf. til danmark til en dyrere pris, men her har du da en sikkerhed mht. garanti mm.

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Man kan spare mange penge ved at købe amerikanske udgaver af filmene, og de kommer også gerne tidligere.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 15 April 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Men disse er uden danske undertekster mm.

Desuden vil du aldrig være i stand til at købe en film herhjemme i Danmark uden at skulle ind og tjekke om den dur i Region A afspillere! Som formatet bliver mere udbredt kommer det meget mere frem i butikkerne! - derved kommer lysten til køb!

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

cotton12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 April 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

For mig er det ligemeget med danske tekster,og jeg vil have fat i nogle af de fede amerikanske titler.
Til top Vis cotton12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cotton12

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 16 April 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Der går ikke længe før vi har mange af dem alligevel! - men ved forsikrings forhold mm. er dårligere derovre! Det er selvfølgelig også kun min vurdering at jeg synes det er dumt at købe den fra USA!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 16 April 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også langt hellere kunne afspille film fra usa end fra dk .. de danske udgivelser er somregel ret meget dårligere end de amerikanske.

Undertekster kunne jeg ikke være mere ligeglad med, de er bare forstyrrelser i billedet...

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 16 April 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jeg vil også langt hellere kunne afspille film fra usa end fra dk .. de danske udgivelser er somregel ret meget dårligere end de amerikanske.

Undertekster kunne jeg ikke være mere ligeglad med, de er bare forstyrrelser i billedet...

Pt. har lydsiden kun været bedre i Europa end i USA så ved ikke hvad du snakker om der! Billedsiden er nogenlunde den samme som i USA! Så det er gamle dvd skrøner du kører på ;)

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Ja det var nu også mest med hensyn til DVD det har været rigtig skidt .. og når det er elendigt på dvd hvorfor skulle de så blive bedre med blueray og hddvd .. 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 16 April 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

De har allerede vist sig bedre ;)

Disse nye medier har langt mere kapacitet og kan derfor indeholde alt nødvendigt!

DVD markedet skyldes det plads mangel som gjorde at noget måtte ofres!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

De har allerede vist sig bedre ;)

Disse nye medier har langt mere kapacitet og kan derfor indeholde alt nødvendigt!

DVD markedet skyldes det plads mangel som gjorde at noget måtte ofres!

Nej, det har ikke noget med pladsen at gøre .. ja det er klart at tingene kan blive væsentligt bedre på hd formaterne, men det jeg siger er at de danske udgivelser af dvd'er var somregel væsentligt mere elendige, i billede kvalitet og udbud af ekstra materiale end amerikanske udgaver af samme dvd'er. Jeg sammenligner ikke hd formaterne med dvd. Jeg siger bare at når de ikke kan finde ud af at udgive ordentlige dvd'er til det europæiske marked, så kan de nok heller ikke finde ud af at lave hddvd og blueray skiver til det europæiske marked. Derfor vil jeg hellere købe amerikanske skiver frem for danske.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan udgivelserne reelt er da jeg ikke har købt en eneste endnu, men ærlig talt tror jeg heller ikke vi har set nok udgivelser på det europæiske marked til at vi kan vudere hvor gode de bliver generelt set.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 17 April 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Måske er der ikke mange udgivelser, men de fleste udgivelser ude nu er langt bedre end de amerikanske! Hvorfor skulle det pludselig gå den anden vej ?

Men det er fair at holde sig til de amerikanske hvis man synes mere om det! - Dog skal du ikke sige de er bedre end de europæiske pt. når de virkelig ikke er ;)

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikke direkte påstået at de var bedre, bare at jeg hellere ville købe de amerikanske, da mine erfaringer med dvd siger mig at de er væsentligt bedre. 

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 17 April 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

er også fint nok :D - ville bare sikre på der ikke var nogen herinde som læste det og så bare generelt troede det som bliver udgivet her er noget l**t =)

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Desværre få vi kun den dyre S1E (til ca. 12.000,- kr.) her i Europa og ikke den billige S300.

Man er bundet til at købe Blu-Ray i USA versione eller de få regionfri Blu-Ray film der er på market og så er de lige det med strømmen de bruger 110w i USA og vi bruger 230w i Europa, så man kan ikke bare sætte det til her, uden en form for omformer (sådan en koste også penge) og her kan man ikke bruge alle typer, så man kan hurtig få brændt S300 af, hvis man ikke passe meget på.

Det meste sikke er enden at vente på at Sony komme med S300 til Europa (kan nok gå lange tid, S1E er slet ikke komme på market inu, og der er ingen der ved hvornår), eller købe en Sony PS3 eller en Blu-Ray afspille af et andet mærke, måske gå helt over til HD-DVD hvis det er vigtige at afspille er billige.

Husk at vi nu er gået ind i ferie peroden, så næste alle importør ligger stille de næste 3 til 4 månder, så hvis der sker noget på Blu-ray fronte blive tildligst til efteråret.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have fat i en profile 1.1 Blu-Ray afspiller, men jeg så gerne, at det var én som kunne dekode TrueHD og DTS-HD, så man kunne udnytte sin eksisterende receiver. Hvis Toshibas XE1'er kommer med en firmware, som kan dekode DTS-HD (kan allerede TrueHD), så kan det måske være et incitament til fabrikanter af Blu-Ray afspillere, om at hoppe med på vognen.

Jeg vil også købe min afspiller i USA. Min XE1'er kan afspille R2 DVD'ere. En USA afspiller vil kunne afspille R1 DVD'ere, jeg vil kunne købe de billige USA titler og jeg vil kunne købe de regionsfri EU titler, hvoraf der ser ud til at være flest.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Til Bruce: Panasonic'en kan allerede dekode DTS-HD + TrueHD med software update

Den nye model Panasonic DMP-BD10A kan også, det er jo i princippet bare den gamle med software update.

Den kan stadig ikke dekode DTS-HD Master. Standarden er ikke færdig endnu. Fx kommer Denon 4308 også kun med DTS-HD logo fronten og ikke Master. Dem som laver ting med Master i dag satser, der er ingen garanti for, at det vil virke når alle detaljer endeligt er på plads

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:
Til Bruce: Panasonic'en kan allerede dekode DTS-HD + TrueHD med software update

Ja jeg skulle lige have tilføjet det lille MA, for jeg ønsker selvfølgelig at kunne høre de nye MA spor også

Iron Man skrev:
Fx kommer Denon 4308 også kun med DTS-HD logo fronten og ikke Master.

På AVSForum kan man se dette overblik over Denon 3808CI, som understøtter både Dolby TrueHD og dts-HD Master Audio. Onkyo's nye og billigere receivere understøtter også dts-HD MA. Så jeg tror nu nok vi er "på vej"

Messi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Denon 3808 bliver helt sikkert en lækker sag!

MEN - jeg ser ingen grund til at opgradere - for mit vedkommende. Jeg har pt en 3806 og overføre lyden fra min toshiba xe-1 via 5.1 analog udgang. På den måde udnyttes den nuværende lyd på hd-dvd´erne. En fremtidig opdatering til toshibaen (måske med dts hd MA) vil ikke ændre på at det er hd-afspilleren der kommer til at dekode lyden for mig og ikke en ny forstærker (3808).

Hvis der skulle komme en dual hd-maskine som LG har nu, i endnu bedre kvalitet og med det nyeste lyd-geil... vil det måske være en bedre investering end en ny forstærker.

Jeg er ingen ekspert, men det er pt min opfattelse af situationen

Til top Vis Messi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Messi Besøg Messi's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes