Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Yamaha DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer/kendskab til DVD afspillere fra Yamaha?, hvordan er de?, her tænker jeg på pålidilighed, er de langsomme eller?, har de en god billedkvalitet samt lyd?.

Jeg skal have mig en ny DVD afspiller og har set lidt på Yamaha, Denon, Pioneer samt Sony, men er meget i tvivl.

Denon, Pioneer og Sony kender, men intet til Yamaha andet end deres MC og det kan jeg jo ligesom ikke bruge til noget i dette sammanhæng, så derfor kom gerne med jeres erfaringer.

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 April 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Yamaha DVD 557, og det er en glimrende afspiller til det jeg bruger den til.

-men den er meget langsom... Fx kan man først få skuffen til at komme ud når man har tændt den og den skriver at den loader, hvor alle andre jeg har haft kunne jeg tænde maskinen ved at trykke at jeg ville åbne skuffen.

Jeg har en enkelt gang oplevet at den larmede underligt og lavede små stop i afspilningen, hvor jeg kørte skuffen ind og ud en gang og larmen forsvandt og afspilningen blev perfekt igen...

Billedet bliver sendt op på et standard 28" JVC TV der vist er en 5-6 år gammelt. Det ser fint nok ud, men det bliver jo ikke bedre end mit fjernsyn er til. Lyden er god, og den er også bedre end fra min gamle Pioneer. (490 tror jeg den hed?) -jeg var ikke klar over at afspillere havde ret meget indflydelse på lyden når den bare bliver sendt videre og bliver behandlet i en reciever, men jeg vil mene at lyden er blevet en smule mørkere og mere musikalsk og behagelig. -om det er indbildning kan jeg ikke afvise.

Personligt ville jeg vælge en Pioneer, for jeg er ikke klar over hvor alle de ekstra penge jeg har betalt for min i forhold til Pioneers 2. bedste model er gået hen. Pioneeren har jo HDMI, det har min ikke. -men når det så er sagt så havde min gamle Pioneer ind imellem problemer med at afspille en film. Da jeg smed 25th Hour i den endte jeg med at tage den ud og smide den i min PS2, fordi den blev ved med at hakke i det uanset hvad jeg gjorde. -det er ret skidt for min PS2 har et ringe billede (ja det har alle PS2'ere vel)og lyden er af en eller anden grund lidt mærkelig. som om den samler lidt støj.. (Bruger et 5 m optisk kabel der i sin tid kostede 500 kr, så synes ikke det burde være det)

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes