Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: blu-ray hd oplevelse til film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rafalthx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

hej jeg har en samsung lg plasma skærm med hd ready og jeg kan ikke se med den gamle dvd afspiler med full hd derfor er jeg nød til at invistere en blu-ray afspiler

jeg vil gærne spørge  kan man invistere en billig mellem klasse afspiler med hd ready

fra 3000 til 5000 ca

hilsen rafal

Til top Vis rafalthx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rafalthx Besøg rafalthx's Websted

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Køb en Playstation 3 - det er p.t. den bedste blu-ray afspiller i den prisklasse... Har den selv og den kan absolut anbefales...
Til top Vis Gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gabriel

SpeedyJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Køb en Samsung BD-P1000. Fordi en PS3 ikke alene bruger den 200Watt, selv når den idler. Og larmer :P. Men en PS3 kan sandsynligvis ikke afspille BDMW (Hjemmebrændte skiver).

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 April 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

SpeedyJDK skrev:
Køb en Samsung BD-P1000. Fordi en PS3 ikke alene bruger den 200Watt, selv når den idler. Og larmer :P. Men en PS3 kan sandsynligvis ikke afspille BDMW (Hjemmebrændte skiver).

Enig, og så dårlig er den altså ikke selvom folk siger det!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

rafalthx
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 April 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

jeg tror jeg vil gerne dvd afspiler i stedet for ps3 fordi den har de sidste fejl eler den er ikke rettet

den skal have 1080p men den har 480p

Til top Vis rafalthx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rafalthx Besøg rafalthx's Websted

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

nå du mener du gerne vil have en dvdafspiller istedet for ps3, så mener du vel at du gerne vil have en decideret bluerayafspiller der også kan læse dvd ikke?`

En sådan fyr understøtter både 480p såvel som 1080p

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 April 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Samsung BD-P1000 er nok den eneste man kan få til 4000-5000! Der følger 2 Film med når man køber den!

Ellers snakker vi ca. 7000 kr. for en panasonic istedet

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

For 5000 kan du få en HD-DVD afspiller til de penge. Så får man BluRay kvalitet til mindre. Alle BD afspillere er desuden forældede pt.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

SpeedyJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

En HD DVD Afspiller er SLET ikke 5000Kr værd. :D.   HD DVD er jo bare Blu-Ray på en svagere og mindre medie.

Samsung BP-1200 er ude btw.

Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
...Alle BD afspillere er desuden forældede pt.

Hvorledes?

SpeedyJDK skrev:
...Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.

Køber man en BD afspiller fra USA (region A) vil der være nogle europæiske BD titler den ikke kan afspille, samt DVD-delen af afspilleren vil ligeledes være regionslåst til region 1 (hvis man vil kunne opgradere softwaren). Bare man er klar over dette...

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

notional skrev:

Hvorledes?

SpeedyJDK skrev:
...Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.

Køber man en BD afspiller fra USA (region A) vil der være nogle europæiske BD titler den ikke kan afspille, samt DVD-delen af afspilleren vil ligeledes være regionslåst til region 1 (hvis man vil kunne opgradere softwaren). Bare man er klar over dette...

Alle de Bly Ray afspiller der er på markedet har ikke den færdige version af java script  og det vil sige at den ikke vil kunnde køre en del af det extra matriale der kommer på blu ray filmene i fremtiden. det er først de spiller der udkommer efter oktober der vil have den færdige version af java scripten. Det er blandt andet der for at Waner Broders har valgt at kun udgive Matrix triliogien på HDDVD for nu.
Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

SpeedyJDK skrev:
En HD DVD Afspiller er SLET ikke 5000Kr værd. :D.   HD DVD er jo bare Blu-Ray på en svagere og mindre medie.

Samsung BP-1200 er ude btw.

Og hvis man vil betale tolden for en BP-1000, ligger de tit omkring 2400 Kr i USA.

Den kunne jeg godt tænke mig at du gad at uddybe lidt på. alt hvad det drejer sig om er hvor godt biledet og lyden er samt at der skal være lidt extra plads til extra matriale ikke men indtil vider har jeg ikke hørt eller læst om en eneste Blu ray film der har været beder end HDDVD'en her snakker jeg selvfælgelig om film der er på begge formater så sorn som jeg kikker på det giver man en hel del flere penge for at der står blu ray på afspileren istedet for hddvd.

Hvis du endelig skal komme med noget er det at fox og disney kun er til blu ray pt. 
Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Agent Cooper skrev:

notional skrev:

Hvorledes?

SpeedyJDK skrev:

Alle de Bly Ray afspiller der er på markedet har ikke den færdige version af java script  og det vil sige at den ikke vil kunnde køre en del af det extra matriale der kommer på blu ray filmene i fremtiden. det er først de spiller der udkommer efter oktober der vil have den færdige version af java scripten. Det er blandt andet der for at Waner Broders har valgt at kun udgive Matrix triliogien på HDDVD for nu.

Dette er jeg klar over, men det gør vel ikke de nuværende BD afspillere forældede? De vil alle kunne afspille fremtidige BD udgivelser, med undtagelse af meget specifikt ekstramateriale - f.eks. PiP, hvis det lægges på discen. Hvor mange HD-DVD udgivelser har PiP featuren ud af alle der pt er udgivet? Jeg kender vist til én enkelt...

(Desuden kan PS/3 opdateres på denne front.)

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Alle de Bly Ray afspiller der er på markedet har ikke den færdige version af java script  og det vil sige at den ikke vil kunnde køre
en del af det extra matriale der kommer på blu ray filmene i fremtiden. det er først de spiller der udkommer efter oktober der vil have den færdige
version af java scripten. Det er blandt andet der for at Waner Broders har valgt at kun udgive Matrix triliogien på HDDVD for nu.

Java ikke Javascript

Men du vil kunne afspille filmene uanset hvad, så det er et spørgsmål om hvor vigtigt f.eks. kommentarspor er for en.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Den kunne jeg godt tænke mig at du gad at uddybe lidt på. alt hvad det drejer sig om er hvor godt biledet og lyden er samt at der
skal være lidt extra plads til extra matriale ikke men indtil vider har jeg ikke hørt eller læst om en eneste Blu ray film der har været beder end
HDDVD'en her snakker jeg selvfælgelig om film der er på begge formater så sorn som jeg kikker på det giver man en hel del flere penge for at der
står blu ray på afspileren istedet for hddvd. Hvis du endelig skal komme med noget er det at fox og disney kun er til blu ray pt. 

Hvis det er samme film er der jo højst sandsynligt ingen forskel, da det i de fleste tilfælde er nøjagtig samme encode der er på HD DVD og Blu-ray
udgaverne, men du skal se på film, hvor man rent faktisk udnytter den ekstra plads og den højere bitrate, som Blu-ray tillader.

I øvrigt er Sony også kun Blu-ray (inkl. Colombia og en del af MGM).
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes