Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon DVD-1930 Codec update? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

En af mine største passioner er at se amerikanske serier som jeg henter fra nettet lige efter de er blevet vist i USA. Det drejer sig bl.a. om Stargate Atlantis, Battlestar Galactica og Lost.

På det seneste er der enkelte afsnit jeg ikke kan afspille - afspilleren viser "den røde cirkel med streg igennem" og hopper videre til næste afsnit.

Hvad kan det skyldes? Er det fordi afspilleren ikke forstår den Codec der er benyttet? Hvis ja, kan jeg så gøre noget for at løse problemet?

Afspilleren er gjort kodefri af Hifi-Klubben.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kim.

Kan du komme med nogle detaljer om afsnittet du har hentet?

Fx kan min 1930'er ikke spille de afsnit der har en høj opløsning (fylder typisk 800mb og op), men har ingen problemer med dem der fylder 400mb (kan ikke huske opløsningen).

Og nu hvor jeg snakker størrelser i mb, så er det de afsnit der typisk vare en 40-45 minutter som fx LOST.

Hvis du finder ud af at kunne afspille de højopløselige afsnit, må du endelig sige til :)

Til top Vis tjakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjakobsen Besøg tjakobsen's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Fx kan min 1930'er ikke spille de afsnit der har en høj opløsning (fylder typisk 800mb og op), men har ingen problemer med dem der fylder 400mb (kan ikke huske opløsningen).

Det med opløsning havde jeg ikke skænket en tanke... Det kan måske være årsagen, men ikke sådan som du beskriver.

Jeg download'ede Stargate Season 10, og kunne se alle de første 19 afsnit, men det sidste (20) kunne jeg ikke. Når nu jeg kigger på File Info kan jeg se at de andre afsnit kører med opløsning 640x352, mens afsnit 20 kører med 624x352 - mærkeligt. Det må jo så være årsagen.

En af mine kammerater har de samme problemer med sin Kiss, jeg vil da lige få ham til at check'e alle de afsnit han har problemer med.

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Jeg download'ede Stargate Season 10, og kunne se alle de første 19 afsnit, men det sidste (20) kunne jeg ikke. Når nu jeg kigger på File Info kan jeg se at de andre afsnit kører med opløsning 640x352, mens afsnit 20 kører med 624x352 - mærkeligt. Det må jo så være årsagen.

Det lyder godtnok lidt underligt, for jeg har kun prøvet det hvor opløsningen har været meget større. Kan desværre ikke finde de opløsninger nu, da jeg sidder på arbejdet. Fandt engang en forum tråd hvor lignende problem blev beskrevet, og der kom de frem til, at det var pga. opløsningen.

Den tråd kan jeg selvfølgelig ikke finde lige nu.

Men noget kunne også tyde på at dit stargate afsnit 20 er kopieret lidt forkert :-)

Til top Vis tjakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjakobsen Besøg tjakobsen's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Men noget kunne også tyde på at dit stargate afsnit 20 er kopieret lidt forkert :-)

Afsnittet spiller fint på min PC via WinAmp.

Når min kammerat oplever problemet sender han de pågældende afsnit igennem en konverter (aner ikke hvilken), og får herved DivX konverteret til AVI, og det løser problemet.

Som sådan må det vil betyde at afsnittet er kopieret fuldt og uden mangler, det er bare i et forkert format?

Jeg har ikke prøvet at download'e HD-udgaverne, da jeg ikke har udstyret til det alligevel.

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Når min kammerat oplever problemet sender han de pågældende afsnit igennem en konverter (aner ikke hvilken), og får herved DivX konverteret til AVI, og det løser problemet.

Som sådan må det vil betyde at afsnittet er kopieret fuldt og uden mangler, det er bare i et forkert format?

Det er muligt. Du kunne prøve at køre filen gennem GSpot, der kan fortælle dig om du har de korrekte codecs installeret på din pc, og på den måde se hvad filen er encoded med.

http://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Det er muligt. Du kunne prøve at køre filen gennem GSpot, der kan fortælle dig om du har de korrekte codecs installeret på din pc, og på den måde se hvad filen er encoded med.

Når nu filen afspilles fint på min PC men ikke Denon 1930 er der vel mere mening i at kunne se hvilke codecs 1930 kører med?

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte at du kunne se hvad filen er encoded med, og så kan man vel finde ud af om Denon'en understøtter det format :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Jeg tænkte at du kunne se hvad filen er encoded med, og så kan man vel finde ud af om Denon'en understøtter det format :)

Det var lidt derfor at jeg oprettede tråden - for at høre om nogen kender til Denon og codec, herunder hvordan man eventuelt kan opdatere den

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Det var lidt derfor at jeg oprettede tråden - for at høre om nogen kender til Denon og codec, herunder hvordan man eventuelt kan opdatere den

Hehe, jamen det burde du kunne med GSpot. Prøv og se hvad der sker, og post resultatet her :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hehe, jamen det burde du kunne med GSpot. Prøv og se hvad der sker, og post resultatet her :)

Jeg har nu download'et GSpot, men der er intet i materialet der antyder at den kan opdatere en Denon DVD-1930, men derimod kun er et PC-program der kan konveret et format til et andet.

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du har misfortstået mig lidt her.

GSpot kan du bruge til at se hvad filen er encoded med, og så kan du jo selv se om Denon 1930'eren understøtter det. Hvis den gør, er det ikke det codec den er gal med, men noget andet. Fx tror jeg, at det er den underlige aspect ratio som dit afsnit har.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Jeg tror du har misfortstået mig lidt her.

Vi misforstår hinanden  Jeg ville høre om man kunne opdatere sin Denon 1930 med nye codecs, du forsøger at anvende udelukkelsesmetoden  Men du har jo ret - for at løse problemet skal det kendes.

tjakobsen skrev:
GSpot kan du bruge til at se hvad filen er encoded med, og så kan du jo selv se om Denon 1930'eren understøtter det. Hvis den gør, er det ikke det codec den er gal med, men noget andet. Fx tror jeg, at det er den underlige aspect ratio som dit afsnit har.

Season 10 starter med XviD 1.1.0 Beta, dykker undervejs til 1.0.x, stiger så til 1.2 SMP, og det sidste afsnit er kodet med 1.1.0 Final (ISO MPEG-4 blander sig også undervejs). Der er andre afsnit der også anvender 1.1.0 Final, så konklusionen må være at det ikke er codec der er skyld i fejlen på Denon 1930.

Men... Det kan heller ikke være aspect ratio, da afsnit 15 har den samme (inkl. 1.1.0 Final). Sammenligner man GSpot visuelt for de to filer springer boks 2 (IPBS?) under Video i øjnene, hvor afsnit 20 er helt grå, mens der for 15 står noget.

I Container beskrivelsen er der også en del forskelle. Den jeg umiddelbart hæfter mig mest ved er måske at 20 er Multipart OpenDML mens 15 er OpenDML. Helt præcist står der:

- Multipart OpenDML AVI (2 parts), "rec list" style (78 frames in first part, 62447 frames follow)

Interleave-beskrivelsen er også anderledes.

Nogen idé om hvad det betyder - og om det er fejlårsagen? Alle andre afsnit minder om 15 i beskrivelsen.

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu blev det altså lige lidt for avanceret til, at jeg kan være med :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 April 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Nu blev det altså lige lidt for avanceret til, at jeg kan være med :)

Beklager  Jeg ved nu heller ikke lige hvad det betyder...

Men jeg har fået snakket med min kammerat i mellemtiden, og han har også bemærket at det er filer med Multipart OpenDML der er problemer med, så han vil også lige forsøge lidt. I sidste ende er det desværre nok et spørgsmål om at man er nødt til at konvertere de filer det er galt med for at få dem tilbage på "the right track".

tjakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Aha - guderne må vide hvad det Multipart OpenDML er.

Jeg gad så godt bare vide hvordan det kan være, at man ikke kan afspille de afsnit i HD kvalitet - men jeg må også indrømme at jeg ikke har gjort meget for at undersøge sagen. Har bare konstateret at det ikke virkede :-)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Maj 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

tjakobsen skrev:
Jeg gad så godt bare vide hvordan det kan være, at man ikke kan afspille de afsnit i HD kvalitet - men jeg må også indrømme at jeg ikke har gjort meget for at undersøge sagen. Har bare konstateret at det ikke virkede :-)

Jeg er ikke videre kyndig på området, men kunne forestille mig at man - ligesom ved BluRay og det andet nye format - skal have en afspiller der kan afspille formatet, og en Denon 1930 er jo ikke "HD-Ready" så vidt jeg ved.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes