Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: HDMI og Denon 1930? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morfar666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu har jeg fået sluttet min Denon 1930 til min Panasonic TH 42 PV 70 via HDMI!

På dvd afspilleren kan jeg vælge mellem en masse HDMI opløsninger (eller hvad det hedder) - er det forkert altid at lade den stå på 1080P når man ser film?

Er der nogen der kan forklare mig lidt om de forskellige opløsninger med HDMI? Er det bedst med 720P når man ser tegnefilm? Hvad med alm film? Har det noget at gøre med hvordan filmene er lagt over på DVD skiverne osv....

mvh Rune

Til top Vis morfar666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morfar666 Besøg morfar666's Websted

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Alle PAL DVD-film ligger i opløsningen 576i (720x576 interlaced).
Din DVD-afspiller kan så opskalere denne opløsning til 720p (1280x720) eller 1080p (1920x1080) inden den sender billedet til skærmen.
Når billedet opskaleres kommer der ikke flere detaljer med end der originalt ligger på DVD'en. De billedinformationer der ligger på DVD'en bliver blot fordelt ud over den større opløsning (interpolering).
Dit TV har en opløsning på 1024x768, og skal derfor skalere det indkomne billedsignal til denne opløsning.

Hvad der giver den bedste opløsning må du prøve dig frem til. Det kommer an på hvor god skaleren er i DVD'en, og hvor god den er i TV'et.
Det kan måske betale sig at sende 576i til skærmen (hvis DVD'en understøtter dette via HDMI) og så lade TV'et skalere, så slipper du for dobbelt skalering (576i -> 1080p -> 1024x768).
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Nu sidde der en rigtig god scaler i Denon-DVD 1930. og da denne ikke kan sende 579i ud men kun 579p over HDMI, ville jeg råde dig til at sætte den til at scale op til 720p, da dit tv kun kan gengive 1024x768, så glem alt om 1080p der har du ingen glæde af.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Og hvad hedder den ene "Fløj af Museet Louvre i Paris" ?   
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Nu sidde der en rigtig god scaler i Denon-DVD 1930. og da denne ikke kan sende 579i ud men kun 579p over HDMI, ville jeg råde dig til at sætte den til at scale op til 720p, da dit tv kun kan gengive 1024x768, så glem alt om 1080p der har du ingen glæde af.

nja, tvivler nu lidt på at scaleren i 1930 er bedre end den i en panasonic plasma. Men det er bare at prøve sig frem. Det eneste jeg har oplevet er at "skæve" plasmaopløsninger og denon afspillere ikke nødvendigvis er enige hvordan "rund" er

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes