Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 08:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: KiSS vs. JVC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen som helst erfaring med dvd afspillere, men har fundet 2 stk der lyder fornuftige til prisen....

KiSS DP-330 til 699 kr og

JVC XV-N33 til 779 kr.

Nogen der har erfaringer med de 2 ovennævnte modeller??

Har hørt de dansk producerede KiSS afspillere skulle være af ganske god kvalitet...men også bedre kvalitet end de traditionelle japanske mærkevarer??

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har en KiSS DP-330 som jeg købte for ca. 1.5 år siden.

Men jeg kan IKKE anbefale den, den var til reperation 3 gange før at den kunne afspille almindelige DVD'er.

Og nu skal den igen... (problemmer med at afspille DVD'er, samt at den bliver meget varm både under brug, men også ved standby).

Det kan være at jeg har være uheldig med en mandags model, men til sidste reperation sagde de at alt var blevet skiftet i den.

Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat

stefan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

for ca 1500 kan du få en panasonic med alt det sidste nye og den kan afspille alt + at den har proggresiv scan........

mvh. stefan

Til top Vis stefan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan89

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Sjovt du nævner Panasonic...har nu den som 3 oplagte mulighed efter i aften at have læst udelukkende rosende tests af deres model DVD S 35...det skulle vel ikke være den model du mener??

I såfald er den til salg for 1000 kr hos Tape connection...og har set den til samme pris i Bilka i denne uge

PS: Hvad er progressiv scan??

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Taurus,

Progressive scan er kun noget der er relevant hvis du har digitalt tv, plasma tv, projekter eller lignende.

Et normalt tv-billede - og det billede der kommer ud af en DVD-spiller eller VHS video for den sags skyld er interlaced - dvs. at de billeder de udsender i virkeligheden består af 2 del-billeder, upper- og lower-field. Dette skyldes at et traditionelt tv-billede som består af ca. 620 linjer, så vidt jeg husker, skiftevis opbygges af "lige" og ulige" linjer. Således genereres 50 delbilleder pr. sekund (i PAL) som sammensættes til 25 helbilleder.

Progressive scan betyder at afspilleren i stedet for at udsende disse 50 delbilleder, som er en kilde til uldne billeder og flimren, udsender 25 helbilleder, hvilket giver et skarpere, roligere billede. Men det er som sagt ikke noget du kan bruge til noget hvis du bruger et traditionelt tv, da det ikke vil understøtte dette format.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jeg TROR du skal op til DP450 eller dens bror med netværks understøttelse DP-500 før Kiss bliver rigtig godt, den har ihvertfald fået ros for billed kvalitet, men du skal nok have en separate CD-Afspiller, da den på dette punkt ikke skulle være bedre end andre DVD'ere
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

lrlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Kiss DVP-450... den er da fin nok, men hvis jeg havde betalt for den (Ikke at misforstå.. den er ikke "varm") tror jeg jeg havde været lidt noget træt af den..

Den har fået alle software opdateringer, igennem de sidste 14 måneder. og det er først for nyligt det fungere Ok. (ikke mere end ok"

Det lugter langt væk af typisk danske elektronik løsninger. Vi er så dygtige på papiret,  men i praksis er virkeligheden lidt anderledes..

f.eks. var DVP-450 jo den første som kunne afspille Divx formatet.. dvs. Divex ver. 4 & 5... det fede var at det storset var umuligt at finde film i andet end ver. 3.11 :o( Det er så blevet løst i en af de sidte firmware opdateringer... Cool.. men nu begynder ver. 4-5 filmene jo også at være standart .

Mhst. billede og lyd er den faktist god. Billedet er tip top, også sammenlignet med f.eks. Denon´s meget dyre modeller.. Helt tilfredsstilenden...

Lyden er også langt over gennemsnittet.. så længe du kan benyttet den digitale udgang, eller "Nøjes" med et analog Stereo Mix-down. <br> Afspilleren er sjovt nok forberedt til 5.1 analog output.. Jeg håber på at modificere den så jeg kan benytte dett, eller at kunne finde en ekstern 5.1 D/A konverter. Det ville så afgjort gøre mig lykkeligere...

Konklution.. Nu er Kiss. DVP-450 ved at være modnet til salg...  Det er bare lidt synd den har været på markedet i snart 2 år :o(

Lasse..

Til top Vis lrlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lrlarsen Besøg lrlarsen's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hvis man er på et meget stramt budget kan det måske være iorden at se efter DVD-afspillere i de meget billige prisklasser men generelt får man hvad man betaler for. Det kan også være O.K. man kan da få set DVD-film, hvis man er ligeglad med at billedkvaliteten ikke er stort bedre end VHS. Hvis man virkelig vil udnytte billedkvaliteten så må man altså slippe nogle flere slanter. Jeg kan varmt anbefale en Pioneer 545A-s der er efterfølgenen til den meget roste 656A, fantastisk billede og så med mulighed for at afspille DVD-A og SACD og selvfølgelig spiller den også gerne DVD-R / RW. Denne afspiller kan fås hos TC for 2400 kr. så er man altså godt kørende, men tjek den lige ud selv det syndes jeg den fortjener.
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes