Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Toshiba HD-E1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

En lille anmeldelse af afspilleren.

Fik den hjem for ca 6 timer siden

.. Smiler allerede, temmelig meget.

First; udpakning og start-up.

Afspilleren virker umiddelbar tung når man bærer den hjem under armen, det somregel et godt tegn, der er næppe mursten i en ting til godt 3000.

Afspilleren pakket godt og overskueligt, 2 stk strømkabler, Nordeuropæisk standart og et (engelsk??). 1 stk HDMI kabel af udmærket kvalitet (et ca 200 kr's), 1 stk component kabel af billigste kvalitet, remote (den ser RIGTIG kedelig ud) batterier og engelsk/fransk/tysk manual.

Alt som sagt pakket pænt og overskueligt i kassen.

Selve DVD'n ser jævnt normal ud mat/blank sort finish, ser sådan lidt old school vhs maskine agtig ud, ca samme størrelse, der går en lang klap langs hele front underdelen hvor der gemmer sig de bassale brugs knapper, kunne måske godt ha være lavet lidt pænere og klappen virker lidt billig.

Tilkobling går hurtigt, ingen slinger i valsen og nemt klaret. Tar ca et par minutter for en tidligere bruger af mediet.. Ellers er manualen let forståeligt, som de fleste med lidt skole engelsk i bagagen kan klare.

HDMI/optisk/component/s-video, coax, phono mulighed. (også et net-stik til nogle opdaterings muligheder af maskinen) Tar ca 1 min, så det klaret.

Strøm og ON! Ja så kan man sådan set godt gå ud og hente en kop kaffe, for der går ca 40 sec. før der kommer liv i maskinen. Lidt som nogle HDD DVD, der lidt hard-ware der skal startes up.

Displayet står superskarpt, tilpas stort ca 3 meter fra afspiller, fint lys, uden det generer.

Set-up klares også hurtigt, let forståelige menuer, indstilling af lyd, opløsning m.m. er der heller ingen ben i. Afspiller HD, DVD, CD, DVD-RW/R, CD RW/R, DVD video.

Remoten er overskuelig, men der kunne gøres en del for at højne indtrykket af den, sådan lidt klistermærke agtig, ligger dog fint i hånden og knapperne sidder hvor de skal.

Havde sat Apollo 13 på en (HDDVD disk)........ Og så ser og hører man DET med det samme. Forskellen på denne her model og så fx en alm dvd afspiller til samme pris, eller mere. Eller 300 kr, for den sags skyld.

Billedet står simpelthen helt fantastisk skarpt, farver++, kontrast++, grums er der intet af.. Meget roligt billede. Hurtige billeder og panoreringer ++, ansigter++, bare den generelle fornemmelse af billedet er rigtigt dejligt for øjnene, uden af det på nogen måde virker trættende.

Lyden.. Helt fantastisk ren og lækker sound, god dyb bas, god ren klang... Igen, meget meget, bedre end andet jeg tidligere har oplevet.

Har en fornemmelse af scaleren der sidder i afspilleren er af sublim kvalitet, 720 & 1080i klares uden problemer. Dog virker 1080i en anelse ringere end 720, selvom det er en HD skive der afspilles.

Så sætter jeg en alm DVD standart dvd-skive på.. Og her er der en god grund til at købe maskinen!! Får helt klart et boost, man kan sige det bringer liv til samlingen, igen, den upscaler der sidder i.. Den er helt iøjnefaldende god, alene den er pengene værd.

Det var sådan set lige tankerne omkring min nyerhvervelse.

Kan umiddelbart kun varmt anbefale den, der er desværre ikke så meget ude på HD endnu, det kommer dog løbende, men at den gi'r så meget boost til standart dvd'erne, det havde jeg ikke forventet. Stort plus.

Bruger venlig, god (fantastisk) lyd/billede.

Temmelig irriterende at den kun kan afspille SD DVD'er der er region 2, må kigge lidt på det senere.

Har pt ikke det store behov for at kunne afspille i 1080p, da denne afspiller dækker mit behov til fulde. Er meget positivt overrasket og er samtidigt også blevet 100 gange gladere for min LCD skærm ++++

Nu skal jeg se lidt mere film, prøve at afspille lidt CD og senere, læse lidt om den dersens net-opkobling/opdatering af maskinen, virker som en rigtig spændende ting.

Køb den.  

Nu har jeg så forsøgt mig med den mulighed at maskinen kan opdatere firm-waren gennem net-stikket. Det virker umiddelbart en smule indviklet, men er dog la'sig'gørligt. Og en rigtig god ide, for afspilleren blev med det samme en smule hurtigere til det hele, lidt ''vitaminer til hjernen'' om man så må sige.

Hvor tit det skal gøres... 

...For ikke at man skal rende og checke det hele tiden, så kan man tilmelde sig på Toshibas hjemmeside, og når der så er opdateringer, får man en mail. Smart.

Afspiller pt et lille udvalg af alm cd'ere.. Og igen, det skal ikke afholde nogen fra at købe den, det klarer den også til UG.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Fin test , kan den gøres kodefri (til SD-DVD) ?
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Tillyke med dyret, Må give dig ret i den giver et pænt billede HD mæssigt. Jeg havde den hjemme en weekend, men jeg syntes den er enormt langsom til at starte op fra du skubber en HD-DVD i til den begynder at vise noget.. Der går en krig, også når man skifter fra kapitel til kapitel går der en hulens til tid.. Jeg sendte min retur, men kun af den grund at den var for langsom.. ellers en fin maskine.

Glæder mig til de "rigtige" hifi producenter sender nogle på market

Mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Syns ikke at jeg oplever ventetiden som slem, selv min relativt svinedyre pc, skal ha lidt tid til at starte op, sådan er det. Den skifter dog fint mellem kapitler og tracks, syns faktisk det går ganske hurtigt.

Mht kodefri, det har jeg ikke sat mig ind i, men helt klart, den skal, hvis muligt, gøres kode/regions-fri, alt det lækre HD fra USA, er jo det rene kræs. /Jan

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

Temmelig irriterende at den er i region 2, må kigge lidt på det senere.

Region 2?? Der er da stadig ingen region opdeling på HD-DVD! Tænker du på Sd-dvd?

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jep, det var det jeg mente.. Sd-DVD, afspilles kun i region 2. Varmen.. Tsk.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes