Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jagten er nu gået ind på en harddisk optager, men jeg ved hvad jeg skal vælge. Har 5K at gøre godt med, kom med nogle bud og hjælp mig.
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er slet ikke i tvivl.
PIONEER.
Har selv prøvet nogle stykker efterhånden og set forskellige hos familie og venner.
Pioneer slår simpelthen alt, både når det drejer sig om kvalitet og brugervenlighed.
Hvilken model (hvor stor en harddisk) er jo så op til dig selv
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 18 August 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rattanhuset
Køb en af de nye Sony modeller. Der får du mest for pengene. De er også bygget af Pioneer nu.
Hvis du har brug for digital tuner, hedder modellerne RDR-HXD870 (160GB Harddisk) og RDR-HXD970 (250 GB harddisk).
På 160 GB kan du optage 68 timer i standard kvalitet, og på 250 GB er det 103 timer.
Prisen på den mindste model omtalt her ligger og svinger omkring 33-3400 kr for tiden, og det er en god pris for sådan en DVD-optager med harddisk, digital+analog tuner, HDMI udgang med opskalering til 1080P, USB port osv. Eksempel
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2007 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Hej rattanhuset
Køb en af de nye Sony modeller. Der får du mest for pengene. De er også bygget af Pioneer nu.
Hvis du har brug for digital tuner, hedder modellerne RDR-HXD870 (160GB Harddisk) og RDR-HXD970 (250 GB harddisk).
På 160 GB kan du optage 68 timer i standard kvalitet, og på 250 GB er det 103 timer.
Prisen på den mindste model omtalt her ligger og svinger omkring 33-3400 kr for tiden, og det er en god pris for sådan en DVD-optager med harddisk, digital+analog tuner, HDMI udgang med opskalering til 1080P, USB port osv. Eksempel
/Lars
|
|
|
mange tak for dit svar, den ser spændende ud synes jeg. men sidder nu og tænker på om det ville være smartest at invisterere i et mediecenter i stedet for, hvad er forskellen egenlig udover prisen?
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 18 August 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
mange tak for dit svar, den ser spændende ud synes jeg. men sidder nu og tænker på om det ville være smartest at invisterere i et mediecenter i stedet for, hvad er forskellen egenlig udover prisen? |
|
|
Jeg kan fornemme at du er meget usikker. Så gør dig selv den tjeneste, at starte med at define dine behov og ønsker. Altså hvad du har brug for af funktionalitet, og hvad der kunne være rart at få derudover.
Hvis muligt, så medtag gerne kvalitets-krav i det omfang at du kender dem. Altså hvor kvaliteten skal være i top, og hvor du gerne går på kompromis. Billede, lyd, betjening og vedligeholdelse.
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 18 August 2007 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil også anbefale Sony - har selv en 1020 (uden digital tuner) og den er jeg meget tilfreds med.
Mht. forskel på harddisk recorder og mediacenter, så er de media centre jeg har prøvet stadig meget bøvlede, ustabile og efter min mening ikke modne til dagligstuen endnu - men hvis man er nørd og synes det er sjovt at bruge lige så meget tid på at installere og tune sit anlæg, som på rent faktisk at bruge det, så er de sikkert okay.
En (Sony) harddisk recorder derimod, virker bare hvergang og er supernem at betjene i det daglige.
/Erla
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 18 August 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Mht. forskel på harddisk recorder og mediacenter, så er de media centre jeg har prøvet stadig meget bøvlede, ustabile og efter min mening ikke modne til dagligstuen endnu - men hvis man er nørd og synes det er sjovt at bruge lige så meget tid på at installere og tune sit anlæg, som på rent faktisk at bruge det, så er de sikkert okay. |
|
|
Enig med Erla - jeg hører til dem der nok sætter pille/rode/rage-faktoren over brugervenligheden, så jeg ville foretrække en MC PC, men du skal være klar over at sådan en fætter i en fornuftig kvalitet ikke alene er væsentligt dyrere end en HDD recorder, men også stiller store krav til dit nørde-gen, og ofte også til din tålmodigehed.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki tak for de sidste svare, så er sagen afgjort. Mit "nørdegén" kan ligge på et meget lille sted, så det bliver en optager
|
Til top |
|
|