Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-ray IFA!! Sharp update (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Disse nyheder er nu tilføjet, så er Harman Kardon også med på Blu-ray vognen

Harman Kardon DVC600 - Blu-ray media center

Afspilleren kan optage op til 8 HD udsendelser samtidigt. Den kan skrive og læse Blu-ray skiver. Den har common Interface slot, og skulle kunne håndtere alle DVB smartcards. Det er ikke oplyst hvilke typer tunere der er indbygget.

Prisen bliver mellem 3.000 - 4.000 dollar

Pioneer BD-LX70A

Afspilleren vil være baseret på LX70, den største forskel bliver på lyddelen, hvor den nye med HDMI 1.3a vil være i stand til, at sende DTS-HD Master samt TrueHD videre som bit-stream.

Prisen er ikke oplyst!

Pioneer BD-LX90

Dette er rygterne om den første high-end Blu-ray fra Piooner. Det eneste man ved er, at den har 1080P 24fps output. Her er et billedet:

Her lidt Blu-ray hardware nyheder fra IFA. Tænkte jeg ville lave en samlet tråd, hvor vi kan diskutere nyhederne.

HD-DVD lejrens modangreb kommer i morgen og vil blive posted.

Derudover har Hitachi meldt ud, at de i morgen kommer med en signifikant Blu-ray annoncering. Tråden vil blive opdateret.

FUNAI Blu-ray

Afspilleren er ikke færdig endnu, men dette er den seneste udgave, som blev præsenteret på IFA, uden yderligere specifikationer. Da Funai koncentrerer en stor del af sin produktion på privat labels fx Duraband for Wal*Mart, Pye for Circuit City samt Insignia for Best Buy + andre, så skal man nok ikke regne med dette som det endelige design.

Efter udtalelesen fra standen kommer afspilleren et tidspunkt i 1. kvartal af 2008.

SONY BDP-S500

SONY annoncerer deres nye Blu-ray afspiller Sony BDP-S500. Afspilleren kan dekode TrueHD og DTS-HD samt sende formaterne videre som bit-stream. Der er ingen meldinger om DTS-HD Master. Afspilleren har support for 24fps samt motoriseret front panel, derudover har den også 7.1 ud. 

http://www.blu-ray.com/news/?id=445

Daewoo DBP-1000 - profile 2.0 Blu-ray

Kinesiske Daewoo har præsenteret deres nye Blu-ray afspiller som er fuldt ud kompatibel med BD Profil 2.0 Dette betyder, at den kan alt inkl. PiP. Den har HDMI udgang og support for 1080P, samt opskalering af standard DVD.

Afspilleren er sat til introduktion i november måned. Den foreløbige pris ligger på $500 eller mindre i Europa. Dette er rigtig interessant.

BenQ

BenQ annoncerer et $199 BD-ROM PC-drev. Derudover har man annonceret et blu-ray brænder til $599. 

http://www.blu-ray.com/news/?id=447

Philips BDP-700

Philips annoncerer deres nye stand-alone BDP-700, med dekodning af TrueHD og DTS-HD og 1080P 24fps samt en HQV scaler.

http://www.blu-ray.com/news/?id=451

Sharp BD-HP20S

Sharp fremviser igen deres afspiller, men desværre kan de stadig ikke levere nogle specifikationer på afspilleren. Hurtig opstart. HDMI 1.3 med 24fps.

EDIT: Den kan dekode TrueHD, DD+ og DTS-HD og har 7.1 output.Afspilleren kommer til, at koste $599 og skulle komme på markedet nu her i september, både i USA og Europa

http://www.blu-ray.com/news/?id=452

Loewe Blutech Vision Blu-ray player

Loewe introducerer deres Blutech Vision Blu-ray player. Afspilleren har support for 24fps og TrueHD samt DTS-HD og er en slimline model kun 6 cm høj. Har også 7.1 ud.

Prisen bliver 1.400 euro.

Det design er satme i orden Loewe!!!!

http://www.blu-ray.com/news/?id=453

Acer

Computer producenten Acer har meldt sig ind i BDA. Man planlægger at indsætte Blu-ray drev og brændere i både bærbare samt stationære computere.

China Hualu Group Co.

China Hualu Group Co. har meldt sig ind i BDA som "contributing member" hvilket betyder, at de kan give input til udviklingen af Blu-ray. Firmaet producerer DVD afspillere og DVD optagere.

Læs "præsentationsreferat" her:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=65741
Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Deawoos 2.0 afspiller er en overraskelse. Om den så er noget værd må tiden vel vise. KOmmer den mon på andre markeder end det asiatiske?

Ellers ikke meget overraskende. FOX og Disney vil ikke udtale sig óm BDA har givet dem økonomiske fordele ved at være BD eksklusive, hvilket indirekte er blevet indrømmet af en insider.

Fox siger indirekte BD+ kommer på alle deres fremtidige udgivelser (hvorfor de nok har ventet med at udgive indtil nu), hvilket også vil indeholde vandmærke = Ingen backup og ingen harddiskafspilning på HTPC.

BDA viser de ikke har forstået Paramounts valg og deres svar viser ydermere, de åbenbart ikke har læst nogen af de udtalelser, der har været fra Paramount. Inkompitent

Spændende at se hvad HDDVD hiver frem og om Loewe og Sharp er BR eksklusive (Sharp er vidst?).

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Spændende at se hvad HDDVD hiver frem og om Loewe og Sharp er BR eksklusive (Sharp er vidst?).

Ja, det bliver rigtig spændende, at se hvad HD-DVD tilbyder i morgen

Sharp sidder i hvert fald i bestyrelsen hos BDA, de har indtil videre ikke annonceret noget til HD-DVD. Sharp har dog udtalt, at de vil være verdens førende producent af Blu-ray afspillere.

"Tajima (CEO of Sharp Europe, Toshiyuki Tajima) claims they will one day be the world's number one manufacturer of Blu-ray players, which I'm sure Sony could have a fair few things to say about!"

Det bliver også spændende, at se hvilken Blu-ray nyhed som Hitachi annoncerer i morgen. Hitachi sidder også i bestyrelsen hos BDA. Forhåbentligt bliver det en afspiller.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
 KOmmer den mon på andre markeder end det asiatiske?

Det skulle den gøre. Indtil videre skulle release være sat til november 2007 i europa. Den ligger fx på Daewoo's italienske hjemmeside. Men lad os nu se om dato'en holder.

Prisen i europa skulle blive hvad der svarer til 500 dollar eller mindre.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Gad vide om den der Loewe er god? Er lidt en hund efter Loewes brugervenlighed og design. De kunne dog godt begynde at lave lidt mere seriøs surround og bedre tv efter min mening.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Gad vide om den der Loewe er god? Er lidt en hund efter Loewes brugervenlighed og design. De kunne dog godt begynde at lave lidt mere seriøs surround og bedre tv efter min mening.

Jeg kan godt følge dig i bedre surround og lyd, men bedre TV'er!!!!? de har EU bedste tv lige pt!

Mener du så design? tjek evt. individuel compose.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

brasch skrev:

Jeg kan godt følge dig i bedre surround og lyd, men bedre TV'er!!!!? de har EU bedste tv lige pt!

Mener du så design? tjek evt. individuel compose.

overvejede faktisk en individual da jeg købte min pioneer, men jeg synes ikke det var specielt godt

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 August 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Loewe laver nogle fine TV, ikke mindst på design og udvidelsesmuligheder.

Men jeg vil nu sige at billedkvaliteten skulle forbedres, før jeg ville kalde det EU's bedste.

/Lars

habengut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at se priser på de nye blu-ray afpsillere. Håber de kommer lidt ned i pris.

Ser specielt frem til Sharps afspiller. Den er da lidt flot

Til top Vis habengut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af habengut

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Mr. Anderson skrev:

Men jeg vil nu sige at billedkvaliteten skulle forbedres, før jeg ville kalde det EU's bedste.

/Lars

Nu skal vi huske at Loewe er LCD tv'er og ikke Plasma som mange er så meget fans af herinde.

Men hvis vi kigger muligheder, funktioner og billede kvalitet kontra andre LCD tv'er.. så har jeg ikke set bedre, men imod Plasma ja så kan de ikke følge med men nu ingen overraskelse.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
larl skrev:

Mr. Anderson skrev:

/Lars

Nu skal vi huske at Loewe er LCD tv'er og ikke Plasma som mange er så meget fans af herinde.

Men hvis vi kigger muligheder, funktioner og billede kvalitet kontra andre LCD tv'er.. så har jeg ikke set bedre, men imod Plasma ja så kan de ikke følge med men nu ingen overraskelse.

jeg er også rimelig vild med funktionerne. De lavede da også plasma engang, ikke noget at skrive hjem om

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 August 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Nu har warner jo også announcet at de ville udgive lige så mange film i Q4 på blu-ray som de har gjort i Q1-3, om det gælder HD-DVD blev der ikke nævnt men gør det højst sansynligt.

Dertil kommer der at disney har annonceret 30 releases for Q4.

Så vi kan forvente mange film her i europa det sidste kvartal. Bliver meget spændende, især med alle de nye afspillere som vi også får her =)

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Dertil kommer der at disney har annonceret 30 releases for Q4,

Læste det godt, lyder ret vildt!!

Arcadian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Uh en lækker afspiller fra Loewe. Perfekt design i min stue

<Håber billede og lyd lever op til designet på den

Men Loewe laver jo kun fede produkter, og her vist endnu et

Mvh Arcadian

Til top Vis Arcadian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arcadian

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 August 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

ja er spændende at et designer mærke som Loewe er sprunget på Blu-ray, man skulle tro de fleste af dem ville vente til noget stod fast

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
ja er spændende at et designer mærke som Loewe er sprunget på Blu-ray, man skulle tro de fleste af dem ville vente til noget stod fast

Sharp ejer 23% af Loewe..  så nok ikke underligt de hopper med på bluray men lidt underligt at de allerede komme med et produkt enden krigen er slut.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Det er lidt sørgeligt at Philips´ udspil på Bluray-fronten bare er en re-badget Samsung BDP-1000, tilføjet netop de features som Samsung´en manglede.

Den nye Sony er derimod meget spændende, hvis de har fået styr på de børnesygdomme der var med den første model!

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Billeder af Funai's kommende afspiller er tilføjet i toppen.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

To ting værd at vide om Funai afspilleren:

1. Under afspilleren står der "Ein Versuchsprodukt", hvilket nok betyder forsøgsmodel/prototype.
  2. lyris skrev:
    I asked the rep when it'd be coming out and at what price. He said that there's still nothing solid, because it wasn't clear which format would win. I asked him, "So Funai will only jump in when it's clear that one format has won?" - to which he said yes.
    Hvilket vil sige den nok ikke kommer på markedet pt.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Loewe Blutech Vision Blu-ray player

Loewe introducerer deres Blutech Vision Blu-ray player. Afspilleren har support for 24fps og TrueHD samt DTS-HD og er en slimline model kun 6 cm høj. Har også 7.1 ud.

Prisen bliver 1.400 euro.

Det design er satme i orden Loewe!!!!

Hold kæft, hvor ser den godt ud. Den passer jo perfekt sammen med det Loewe Comp. Individual jeg heller ikke har råd til  

... hvor bliver Struer af?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes