Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Lydopsætning Toshiba HD-XE1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Philip Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er også en lykkelig ejer af XE1’eren. Det eneste der irriterer mig er lydniveauet. Jeg har fulgt forskellige indlæg om dette emne. Jeg bruger også de 5+1 analoge udgange til min Pioneer surroundforstærker AX5Ai for at få den gode lyd og sætter så forstærkeren på multi canel og det fungerer også fint. Jeg har også i audiosetup’et på XE1’eren sat DB på alle kanaler til –12DB i forhold til Sub’en, som overikøbet lige stilles lidt højere på den selv. Og det lyder også godt.

Men der skal godt nok skrues meget op for forstærkeren for at lydniveauer er på linie med andre kilder. Og slår man så over på en af disse kilder, uden at huske at skrue ned, er man ved at få blæst ørerne ud. Jeg har også opdateret XE1’eren med sidste firm.

Findes der nogle eksperter der ude, som ved hvordan lydniveauet samstemmes til andre kilder fra TV/SAT/Mediacomputer.

Philip Ulrich

Til top Vis Philip Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip Ulrich

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hvor højt skal du skruge op på forstærken ?

Har du sat alle kanaler til plus 75 db ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Du skal justere alle speakers i Toshibaen fra de - 12 db op på 0 db igen.

Når du har gjort det, skal du selvfølgelig bare regulere på subben, så der er nok skub i den når du ser HD-DVD´er.

Det andet du har lavet giver dig unødvendigt støj fra forstærkeren.

Hvis du har mulighed for at "DSP" styre når du kører ind via 5.1 analog, så vil det være at foretrække at sætte alle speakers i Toshibaen til large + subwoofer ON osv. Derefter laver du de nødvendige SPEAKER indst. på din Pioneer. MEN KUN HVIS DU HAR DSP KONTROL VIA ANALOG INPUT. Det er der ikke mange der har.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Philip Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 September 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej Rabbek78

Med fare for at virke dum hvad er så DSP og hvad mener du med "det andet du har lavet giver dig unødvendigt støj fra forstærkeren. Jeg er ikke expert i disse termologier.

Og hvis jeg sætter alle kanaler i Toshibaen på 0 db og skruer op på Sub'en efterfølgende kan jeg kun skrue 5 db op. Og jeg synes da også det er irriterende manuelt at skulle skrue op bag på Sub'en når jeg bruger Toshiba'en som kilde, og så igen huske at skrue ned igen når jeg ser alm TV eller alm DVD'ere.

Jeg har et sæt Sequence Sonate højtaler med tilhørende sub, og sub'en er nok svagheden i dette setup, måske skulle jeg invisterer i en bedre. Væghøjtalerne er jeg meget glad for. Af rummæssige årsager var jeg nød til at have flade væghøjtalere og Sequence højtalerne spiller overraskende fint (400 som front, 200C som center og 200 som bag og så altså SW500 som sub) Forstærkeren er Pioneer AX5Ai

Philip Ulrich

Til top Vis Philip Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Philip Ulrich

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes