| Forfatter |
|
jannikmariager Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har lige købt en Sony BDP s300 som jeg har sat til min Denon reciever via HDMI og fra recieveren går der så Component til min projektor - men jeg har problemer med at få billede på. Er der nogen som ´har styr på dette setup ?
Jannik
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke helt styr på denon's menu, men tror ikke du kan køre hdmi "ned" til component. kig engang i manualos om der ikke er et skema for hvordan de forskellige signalveje kan konverteres fra analog til digital og evt. kig efter om ikke det er sådan at hdmi ind kun kan køres ud af hdmi igen. Har selv prøvet denne problemstilling med en Sony 7100es model og her kunne alle analog signaler smides ud af hdmi, men hdmi ind skulle også ud af hdmi ud og kunne ikke laves om til analog. Hvorfor ikke køre hdmi hele vejen og så med en hdmi/dvi adapter på i enden? Mener da din 4805 har dvi?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
4805 har DVI indgange, så du kan bruge en HDMI til DVD adaptor eller et kable med HDMI i den en end og DVI i den anden.
Man kan ikke overføre HDMI til Component men det er nok mulig at overfør Component til HDMI, så det hjælper dig ikke, men bruge 4805 DVI
indgange.
Og du er næste nød til at gå den vej for at kunne bruge de nye HD lydformater i Sony BDP s300 og din Denon 3806 kan modtage over HDMI
multikanal PCM.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan selvfølgelig også være noget HDCP (high defenition copy protection) der blokerer billedet og pga. din PJ ikke er HDready (kan jeg ikke lige huske om den er). Er det tilfældet bør du køre med analog kabler hele vejen fra Sony'en til din Infocus, da HDCP kun blokerer via digitalt signal.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jeg har DVI i projektoren men valgte component da DVI kablet var for tykt og stift til at gemme væk og sætte ordentligt fast.
HDMI kan kun køre til HDMI så har nu sat componet direkte i afspilleren. HVad med lyden så, kan den overføres via hdmikablet eller skal jeg køre coax så ?
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jannikmariager skrev:
|
jo jeg har DVI i projektoren men valgte component da DVI kablet var for tykt og stift til at gemme væk og sætte ordentligt fast.
HDMI kan kun køre til HDMI så har nu sat componet direkte i afspilleren. HVad med lyden så, kan den overføres via hdmikablet eller skal jeg køre coax så ?
|
|
|
Der er du nok nødsaget til at bruge coax med tab af de nye lydformater til gengæld
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
egentlig har jeg kun købt den for at se om det kunne betale sig mht til billede og lyd. Leverer den tilbage om nogle dage og satser på 500éren hvis jeg kan se en tydelig forskel. men skal lige se om jeg kan få det til at fungere sammen inden jeg køber noget
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kigget og kan se din pj ikke er hdready, hvilket kan betyde mangel på billede hvis du kører 100% digitalt signal grundet hdcp kryptering på blu-ray film. Hvis du stadig vil ha' gavn af den ukomprimerede lyd via hdmi og samtidig den bedste billede kvalitet, så burde du overveje at skifte din 4805 ud. Har selv en IN76 og den er set helt ned til kr. 9999.- i HFK, og nej jeg arbejder ikke der men det er sindsygt billigt for en IN76.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
planen er et Sony x3500 LCD når det er faldet lidt i pris, tror jeg går væk fra projektor, kunne bare ik dy mig mht Bluray måtte se hvad det kunne, så at det "kun" blir 720p indtil videre gir mig stadig en ide om, om det er det værd
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle måske helle se dig om en ny projektoren med 720p og ikke som nu hvor du har 480i at gørre god med
Der finde tynde HDMI kabler, så bruge du bare en DVI til HDMI adaptor i projektors DVI stik og trække en HDMI til HDMI kabler mellem forærker
og projektoren, du kan max komme op på 480i i din projektoren, så kravet til HDMI kable er ikke meget højt.
Og det ville ikke værre dum ikke at kunne udnytte de ny lyd formater.
Med din projektor har du ikke meget glæde af Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek
Når jeg smider ne Bd film på skriver projektoren da at den smider signaet ud i 720p kan også vælge 1080i, men 720p står bedre ??
En anden ting er jeg kan ikke få lyd på l**tet - de digitale udgange optisk eller coax kan jeg ik få til at virke, men jackstikkene til stereo (analog) virker ok. er næsten 100% sikker på det er sat op korrekt, har en del ting sat til min reciever iforvejen uden problemer.
I sonyafspilleren er det sat som manualen beskriver, nemlig til DTS og Dolby figital da min reciever jo afkoder dette?
Jannik
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sat den til til Bitstrme for at kunne sende normale DTS og Dolby-Digital over den normale digitale udgamge, prøve også at sette HDMI
udgamge til automatisk eller Multi-kanales PCM. (så ville du få lyd over HDMI også den normale DTS og Dolby digital).
Måske skal denon opdatres til PCM over HDMI.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fjernet HDMI kablet helt- billedet kører via component.
lyden via COAX eller optisk, men ingen af disse kan jeg få til at virke
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jannikmariager skrev:
|
Startrek
Når jeg smider ne Bd film på skriver projektoren da at den smider signaet ud i 720p kan også vælge 1080i, men 720p står bedre ??
En anden ting er jeg kan ikke få lyd på l**tet - de digitale udgange optisk eller coax kan jeg ik få til at virke, men jackstikkene til stereo (analog) virker ok. er næsten 100% sikker på det er sat op korrekt, har en del ting sat til min reciever iforvejen uden problemer.
I sonyafspilleren er det sat som manualen beskriver, nemlig til DTS og Dolby figital da min reciever jo afkoder dette?
Jannik
|
|
|
Da din pj har en mindre opløsning end 1280 x 720 kan den ikke vise denne opløsning selvfølgelig, men den kan godt modtage et 720p/1080i og det er bare det den viser dig i menuen på projektoren at den får ind, men den scalerer så billedet ned til den opløsning din 4805 har (854 x 480). Det er en væsentlig nedskalering under alle omstændigheder, og din nye blu-ray kommer slet ikke til sin fulde ret her.
Lyden burde komme ud af coax/optisk hvis det er slået til i menu'en, men prøv lige at kontrolere indgangssignal (input mode) for din valgte videoingang på recieveren.
720p er et bedre signal end 1080i da det er hele linjer og 1080i kun er halve (interlace), så reelt er det jo kun 540 hele linjer. (lidt firkantet forklaret)
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min S1E er der en menu der hedder "Easy Setup", ved ikke om der også er på S300 ?
Her skal du først vælge "Language", derefter "Ounput Video Format" her vælger du "576i/480i eller 576p/480p" derefter "TV Type" her vælger du
"16:9".
Gå ind i "Setup menu" tjek at i "Video Setup" står på "TV Type" "16:9" og "24p Output" på "Off" går til menu "Audio Setup" vælg "Dolby Digital" og
DTS og vælg "(Audio HDMI)" til "Auto", så skulle det virke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet ALT mht til lydopsætning. HAr en PS2, en Sony HD optager og en denon DVD sat til recieveren ogås med digital lyd, alt virker uden problemer, med denne Sony ville altså bare ikke.
har prøvet det hele, l**tet er pakket ned og klar til returnering.
venter nogle måneder og køber en s500 når den er faldet lidt i pris.
tak for alle tips - det er lækkert at man kan komme her hvis man har problemer,
|
| Til top |
|
| |