Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer Blu-Ray? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray afspiller, da den højst sansynligt kan gøres kodefri på dvd siden  Dette er dog ikke 100% endnu.

Men jeg vil gerne lige høre om den overhoved er god..... Den er jo lidt dyere end mange andre High Def. players.

Jeg har ikke valgt side, HD eller BD er for mig liget meget, det vigtigste lige nu er at få en maskine som kan gøres regions fri på dvdsiden og det har set sig at være et stort problem

Så hvad er jeres erfaringer med Pioneers Blu-Ray afspiller?

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Det enste jeg ved om Pioneer BDP-LX70 er at den i bund og grund er en Sony BDP-S1E men med beder lyd kresløb og netværke tilslutning, det
spørsmål jeg stille mig er om den nettilslutning format der er i Pioneer BDP-LX70 blive det format for Blu-ray eller et som Pioneer har fundet på,
for det ville værre god at værre fremtid sikke også på den side også.

På billde side skulle Pioneer BDP-LX70 og Sony BDP-S1E værre 100% ens.

Jeg ville nok vente til Denon´s DVD-3800BDCI Blu-ray afspille komme på market, det bliver ikke meget dyre end Pioneer BDP-LX70, indholde alle
de ny standart for Blu-ray (DVD-2500BTC) inklusiv ægte HDMI 1.3, eller man kan vælge denon´s DVD-2500BTC Blu-ray drive, da kan man sparen
nogle penge hvis men har en af de ny surrund forsærker der understytte de ny lyd formater.

Men Pioneer BDP-LX70 kan noget smart (hvis man har brug for det) nemlig "Denne afspiller er DLNA kompatibel, hvilket betyder den kan benyttes
til at se og lytte på video og musik streamet på netværket derhjemme. Så har du et media center eller media server derhjemme, så kan denne
afspiller håndtere indhold fra media som MPEG2, VMW9, WMA, MP3 og JPEG via netværk", det er et spørsmål om Denon DVD-3800BDCI også kan
det.

http://www.trustedreviews.com/tvs/news/2007/07/
25/Denon-Blu-ray-Players-Debut/p1

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Jeg ville nok vente til Denon´s DVD-3800BDCI Blu-ray afspille komme på market, det bliver ikke meget dyre end Pioneer BDP-LX70, indholde alle
de ny standart for Blu-ray (DVD-2500BTC) inklusiv ægte HDMI 1.3, eller man kan vælge denon´s DVD-2500BTC Blu-ray drive, da kan man sparen
nogle penge hvis men har en af de ny surrund forsærker der understytte de ny lyd formater.

Spørgsmålet er jo så bare om den kan gøres kode fri, da det er et STORT krav fra min side. Jeg gider simpelthen ikke have flere maskiner end højst nødvendigt  

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

jeg har den i US udgaven. Det er enfed maskine,dog ikke så hurtig som PS3

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg håber også en gange at det bliver mulig at gøres Blu-ray afspille kodefri på Blu-ray siden, som det se lige nu er det kun på DVD side at det
skulle værre mulig at gør dem kodefri.

Og når man spøre om det er mulig på dette forum, få man mange gange det svar at der er hr. og fru. Danmark ikke intresset i og at der er mange
kodefri Blu-ray udgivelsen, så der ingen grund til at gør en Blu-ray afspille kodefri, det er nok til en vis grad rigtige, men der er som dig også mange
rigtig film intresset som ønske at kunne afspille alle landes Blu-ray udgivelser og mange der ikke er kodefri.

Så hvis man ikke kan find ud af gørre en Blu-ray afspille kodefri (på Blu-ray siden), er Blu-ray et format der er tabt for film intresset, og som det er
nu er der kun HD-DVD tilbage hvis man ønsker en kodefri HD format.

Når man spør omkrig blandt sine film intresset venner er der nogle svare der gå igen, før at de ville hoppe på HD vogne og der er: Hvilken format
vinder og kan de gøres kodefri.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg overvejer at købe en Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray afspiller, da den højst sansynligt kan gøres kodefri på dvd siden  Dette er dog ikke 100% endnu.

Men jeg vil gerne lige høre om den overhoved er god..... Den er jo lidt dyere end mange andre High Def. players.

Jeg har ikke valgt side, HD eller BD er for mig liget meget, det vigtigste lige nu er at få en maskine som kan gøres regions fri på dvdsiden og det har set sig at være et stort problem

Så hvad er jeres erfaringer med Pioneers Blu-Ray afspiller?

har ige haft denne afspiller hjemme i weekenden.Hvis man skal nedscalere er den bedre end ps3.Coax udgangen er også ok ,dog ikke så god som min primare.Da det er den eneste stand alone blu-ray afspiller ,jeg har haft hjemme ved jeg ikke om den er værre eller bedre en andre...men hold dog kæft hvor er den langsom.jeg kan godt acceptere at skulle vente på at den loader filmen,men hvis den er slukket og du tænder den tager det ca 2 min før du overhovedet kan gøre noget som helst. det er for ringe.den er også ok som dvd afspiller ,dog ikke i samme liga som denon 2930.hvis den havde haft en reon scaler og var lidt hurtigere til at starte , så havde jeg købt den.Men med de mangler syntes jeg den er for dyr
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray afspiller, er nok lide så langsom som Sony BDP-S1E til at loade filme (der er nok en form for selvtest ved opstart) og er
nok lige så ustabile ved Blu-ray (og DVD) afspilling.

Vent til at Samsung bd-p1400, den skulle havde reon scaler.

Som DVD afspille er Denon 3930 i en klasse for sig selv når det gælder den indbygget scaler og på lyd side er Primare´s DVD afspille også i en
meget høj klasse.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray afspiller, er nok lide så langsom som Sony BDP-S1E til at loade filme (der er nok en form for selvtest ved opstart) og er

Vent til at Samsung bd-p1400, den skulle havde reon scaler.

Som DVD afspille er Denon 3930 i en klasse for sig selv når det gælder den indbygget scaler og på lyd side er Primare´s DVD afspille også i en
meget høj klasse.

har samsung 1400 reon scaler? har hørt at der også skulle komme en der hedder 2400 hvor forskellen netop skulle være at 2400 har reon og 1400 ikkeMen af ukendte årsager har samsung valgt at droppe 2400

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Det kan god værre at Samsung 1400 så ikke har reon scaler, men de føste info. var da at den havde reon scaler og det er lidt svært at find ud af,
hvilken scaler der skal sidde i Samsung 1400 og der skulle værre to udgaver af reon scaler, så det kan let værre den stor reon scaler der komme til
at sidde i Samsung 2400, men er snart ikke helt sikke, Samsung har både trukke lev. af Samsung 5000 (combi afspille) og Samsung 2400 ud,
mener ikke at Samsung har helt droppe 2400.

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
.

forklar lige for jeg har ikke set nogen form for ustabilitet

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Sony BDP-S1E kan finde på at fryse en afspille af Blu-ray film (og DVD film), og hvis du afspille den samme film igen er der ingen problerm og så
kan man tage en anden Blu-ray film og så ryser det også, så det er ikke film men afspille der er problmet (et problem som US versione af Sony
BDP-S1E var kendt for), og den enste måde at få liv i den igen, er at trække el-stikke.

Desværre er Sony ikke rigtig god til at komme med opdate til Sony BDP-S1E som måske kunne havde løst problmet.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

StarTrek skrev:
.

forklar lige for jeg har ikke set nogen form for ustabilitet

jeg oplevede ikke nogle problemer af den art.men igår så jeg en film  med ben affleck,hvor jeg lagde mærke til at der var en "usynlig" streg fra top til bund ti cm fra kant i venstre side.det forsvandt dog da jeg prøved e at ændre på scaleren

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Det er jo en Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray afspiller, du har prøvet med, måske er den mere stabil en Sony BDP-S1E, eller mere opdatret ?

Hvilken scaler brug du ?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

undskyld hvis jeg spø'r dumt men "what the funk" er en REON scaler?
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Det er jo en Pioneer BDP-LX70 Blu-Ray afspiller, du har prøvet med, måske er den mere stabil en Sony BDP-S1E, eller mere opdatret ?

Hvilken scaler brug du ?
den interne scaler o pioneern.har søgt lidt på nettet og fundet ud af at samsung 1400 skulle have en  Faroudja chip.Hvor god er den ????

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

En Faroudja chip er slet ikke en ringer scaler, Denon har bruge den i mange år i deres DVD afspille, nogle siger at REON scaler skulle værre en tand
bedere.

Men da samsung 2400 er trukke tilbage og som skulle havde REON scaler, få vi det ikke at vider.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
og der skulle værre to udgaver af reon scaler,

2 udgaver? Du tænker ikke på Reon og Realta?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Nemlig Reon og Realta, hvor Realta skulle værre den beste af de to

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

håber på at der sidder en ordenlig scaler i bd p1400 da prisen for denne afspiller er meget rimelig når den sansynligvis ikke skal holde mere end et år.jeg håber at grunden til at samsung har valgt at droppe bd p2400 er at man har valgt at sidde reon scaleren i bd p1400.Men det er sku nok ønsketænkning

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
undskyld hvis jeg spø'r dumt men "what the funk" er en REON scaler?

Reon er betegnelsen for en billedebehandlingschip, hvis primære formål oftest omtales som skalering og de-interlacing. Reon og dens storebror Realta er tidenes hotte emner inden for billedebehandling og det er ikke helt tilfældigt. Ofte benævner producenter blot "HQV billedebehandling", og dette dækker over Reon eller Realta. Eller rettere mest Reon, for hvis det er Realtachippen som benyttes, skal producenten nok gøre opmærksom på det. Du kan endvidere læse lidt mere her.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes