Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: God lyd med PS3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Selvom konsolkrigen ingen ende vil tage, har jeg langt om længe besluttet mig for at købe en PS3.

Jeg har helt klart tænkt mig at bibeholde mit stereo setup, da det spiller fantastisk, så det er slet ikke aktuelt at skifte det ud med surround-halløj.

Det betyder bl.a., at jeg må undvære at overføre lyden fra PS3 gennem digital-udgangen, da min Lyngdorf ikke har sådan en.

Og her bliver jeg så lidt i tvivl: Kan jeg få noget som helst ud af Blu-Ray film (og spil), hvis jeg kører lyden igennem min Lyngdorfs analoge outputs? Går der mange informationer tabt ved at benytte mig af den analoge del?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Min PS3 40gb version kan overføre lyd via HDMI, optisk udgang og AV/multi out.  I dit tilfælde skal du så bruge den sidste mulighed, hvilket nok også er den dårligste. Ved ikke hvor mange kræfter Sony har brugt på D/A konverteren i PS3´eren, men kan ikke forestille mig, at det skulle være særligt meget.

Men hvis du kun skal bruge den til spil/film, og surround lyd ikke siger dig noget, så er tabet vel ikke så stort.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Min PS3 40gb version kan overføre lyd via HDMI, optisk udgang og AV/multi out.  I dit tilfælde skal du så bruge den sidste mulighed, hvilket nok også er den dårligste. Ved ikke hvor mange kræfter Sony har brugt på D/A konverteren i PS3´eren, men kan ikke forestille mig, at det skulle være særligt meget.

Men hvis du kun skal bruge den til spil/film, og surround lyd ikke siger dig noget, så er tabet vel ikke så stort.

Jeg har tænkt mig at forbinde min fladskærm til PS3 via HDMI. Jeg vil også gerne koble min forstærker på. Skal jeg så bare bruge AV/multi out? Hvor stort tab taler vi om? Er det sådan lyden bliver helt forfærdeligt eller? For så kan jeg jo ligeså godt lade være...man ser jo heller ikke VHS mere?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Det er ren opsætningsmæssigt lidt besværligt. Jeg kører derfor lyden i HDMI til fjernsynet og bruger så den almindelige analoge udgang fra tv til anlæg.

Ikke highend, men fuldt tilstrækkelig når surround/filmlyd er den primære interesse

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Det er ren opsætningsmæssigt lidt besværligt. Jeg kører derfor lyden i HDMI til fjernsynet og bruger så den almindelige analoge udgang fra tv til anlæg.

Ikke highend, men fuldt tilstrækkelig når surround/filmlyd er den primære interesse

Hej Frede.

Jamen hvorfor ikke fra din Densen til PS3 istedet for at køre det igennem fjernsynet? Det burde vel være bedre?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Så har du jo muligheden at køre lyden fra PS3 til fladskærm til amp, eller PS3 til amp direkte. Hvad der er bedst ved jeg ikke, men hvis du i forvejen har phono kabler fra tv til amp, vil den første mulighed jo være den oplagte løsning. Tror ikke lyden ligefrem bliver elendig, men du udnytter ihvertfald  ikke lydpotentialet optimalt.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Hej Frede.

Jamen hvorfor ikke fra din Densen til PS3 istedet for at køre det igennem fjernsynet? Det burde vel være bedre?

Det er det sikkert også (har prøvet uden at opleve umiddelbar forskel).

Eneste grund er, at det er enten eller. Hvis man kører lyden direkte, kan man ikke også få lyd på tv'et uden at skulle ind under opsætning først. Og oftest nøjes jeg med lyd fra tv'et (til spil o.lign).

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Køb en ekstern D/A konverter og brug digital udgangen på PS3, og så sender du det jo bare ind på analog indgangen på din forstærker...

Går ud fra der er tale om en Lyngdorf SDAI2175? Den har ikke nogen DSP kredsløb, så der bliver ikke tale om dobbelt konvertering, da 2175'eren kun laver analog-pwm konvertering...

Jeg har ikke selv prøvet analog udgangen på PS3, men lur mig, om der ikke er tale om et lydkort i klasse med onboard lydkort fra pc'er osv.? Så en ekstern konverter er nok at foretrække  Der plejer ofte at være nogle til salg i KSB her på siden!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Køb en ekstern D/A konverter og brug digital udgangen på PS3, og så sender du det jo bare ind på analog indgangen på din forstærker...

Går ud fra der er tale om en Lyngdorf SDAI2175? Den har ikke nogen DSP kredsløb, så der bliver ikke tale om dobbelt konvertering, da 2175'eren kun laver analog-pwm konvertering...

Jeg har ikke selv prøvet analog udgangen på PS3, men lur mig, om der ikke er tale om et lydkort i klasse med onboard lydkort fra pc'er osv.? Så en ekstern konverter er nok at foretrække  Der plejer ofte at være nogle til salg i KSB her på siden!

Yes, det er en SDAI 2175. Jeg har kigget på DACs, som egentlig skulle bruges til min Squeezebox, men man kan vel godt tilslutte flere kilder samtidig til DACen uden at skifte kabler hele tiden?

Men sådan som økonomien er nu, har jeg ikke råd til en god DAC.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Så skal du nok finde en DAC med flere indgange...

Men der er en AA DITB til salg i KSB, og det er virkelig en fed lille konverter til ingen penge!!! og du kan næsten selv bygge en rimelig strømforsyning til den ;-) Har selv en stående, og den giver virkelig liv til selv gode cd afspillere, så 500kr. det er et røverkøb, set i forhold til hvor meget lyd der er i den...

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Skal lige tilføjes at DITB'en både har koaxial og optisk indgang, men det er IKKE to særskilte indgange, de er kortsluttet internt, så det er enten eller...

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ikke at jeg har den store forstand på eksterne D/a convertere, men kan ikke forstille mig andet, end at den i omtaler, er klart bedre end den der sidder i PS3.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Uf, tænk på alle de slanger jeg skal have plads til bag mit rack.

Jeg tror, jeg vil købe en PS3 i første omgang og derefter høre, hvordan det lyder med de anaologe outputs. Kan jeg ikke leve med det, må jeg bare køre lyden igennem fladskærmen.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Tror I egentlig at PS3 falder efter jul? Og skulle der komme en bundle snart?

Update:

Argh! Nu læser jeg, at PS3erens controller ikke har rumble-funktion! Hvad fanden er det for noget? Man kan da ikke lave en controller til en konsol uden rumble?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Så er der indkøbt en PS3 og en HDMI-kabel til 499 i Merlin. Men nu sidder jeg allerede med de såkaldte "second thoughts"...Jeg har sågar ikke engang pakket min PS3 ud af kassen endnu...Jeg er lidt splittet...jeg hælder lidt til begge lejre...skal det være xbox360 eller ps3? Jeg ved det ikke...jeg synes dog bare, at det er noget forbandet bavl, at Sony absolut skal lægge en regionskodning på deres Blu-Ray. Så foretrækker jeg altså HD-DVD....

PS. kan man skifte HDD ud på en PS3? Og kan man gøre PS3 kodefri på DVD-delen...og måske Blu-Ray-delen??

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

HDD'en i en PS3 er helt standard PC = der er masser af billige diske på markedet der passer i (op til 300gb). Der står faktisk bag i manualen, hvordan du selv skifter den ;)

Stor fordel med PS3 at den er kompatibel med MEGET almindelig PC hardware.

Prøv den... og smid en DVD i. Du bliver positivt overrasket... det er jeg sikker på ;)

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Husk lige at opdatere firmware på den først. Den skulle vist have opskaleringsproblemer uden opdateringerne. Regionskoderne kommer du nok ikke uden om, de er på alle BD afspillere.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene...

Den er pakket op nu og sat til. Har lige rodet lidt rundt i menuen. Hold da op. Den kan jo indstilles på alle leder og kanter. Meget omfattende...Jeg har ikke læst manualen endnu (hvilket jeg sjældent gør!). Er manualen udførlig?

Den er ved at hente v2.0

Det er min første konsol siden....Sega MegaDrive II

Håber pengene er givet godt ud. So far so good.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hopper lige med på vognen..

Har selv en herlig PS3 og pt. har jeg kun kunne få lyd via HDMI via TV.. Men har fået mig en AA DAC 2.0. Her skulle der så forbindes via optisk fra PS3 til DAC og så analogt til min Musical Fidelity A5 ( den har ikke digitale indgange )..

Men jeg kan ikke få andet end nogle forfærdentlige hyle eller støj lyde frem..

Nogle der har et kvalificeret bud på hvor fejlen skal findes?

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 November 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:
Har selv en herlig PS3 og pt. har jeg kun kunne få lyd via HDMI via TV.. Men har fået mig en AA DAC 2.0. Her skulle der så forbindes via optisk fra PS3 til DAC og så analogt til min Musical Fidelity A5 ( den har ikke digitale indgange )..

Men jeg kan ikke få andet end nogle forfærdentlige hyle eller støj lyde frem..

Nogle der har et kvalificeret bud på hvor fejlen skal findes?

PS3 kan ikke sende lyden ud via både optisk og HDMI samtidig.

Så skift via PS3 setup efter behov...

(Det er noget af det man må give køb på - i forhold til en rigtig afspiller)

/Lars

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes