Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: HD-DVD til 32" LCD. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 18 November 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en HD-DVD afspiller men er lidt i tvivl om jeg vil få noget ud af det.

Mit Toshiba tv er HD ready; men altså ikke Full HD. Jeg skal derfor nok fremvise film i 720P.

Vil jeg overhovedet kunne se nogen forskel mellem alm. dvd og HD på et ret lille tv?!

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du sidder (meget) tæt på så ja, men hvis du sidder mere end halvanden meters penge fra skærmen tror jeg ikke at du kan se forskel.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Du får stadig en opløsning, der er mere end dobbelt så høj som almindelig dvd vidst på dit TV. Hvis du kan sætte din computer til dit tv, kan du jo prøve at afspille nogen HD trailere (f.eks. fra apples side) og selv afgøre om du kan se flere detaljer.

Jeg ville personligt købe en afspiller, inkl. de 5 gratis film, og nyde et flot HD billede på dit tv :)

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hmmm....Ja, hvis der ikke kommer andre input der udtrykker en helt anden holdning, ser det ud til at jeg kan spare de penge.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Du får stadig en opløsning, der er mere end dobbelt så høj som almindelig dvd vidst på dit TV. Hvis du kan sætte din computer til dit tv, kan du jo prøve at afspille nogen HD trailere (f.eks. fra apples side) og selv afgøre om du kan se flere detaljer.

Jeg ville personligt købe en afspiller, inkl. de 5 gratis film, og nyde et flot HD billede på dit tv :)

Nå, du var lidt for hurtig for mig. Min besked skulle have været før din.

Tilbage til topic: Er 720p ikke at foretrække frem for 1080i?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 18 November 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Hvis du sidder (meget) tæt på så ja, men hvis du sidder mere end halvanden meters penge fra skærmen tror jeg ikke at du kan se forskel.

Sorry - læste ikke dit spørgsmål ordentligt (troede du spurgte til forskellem mellem 720p og 1080p).

Men du skal stadigvæk ikke sidde meget mere end et par meter væk fra en 32" skærm.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

kaizer skrev:

1080i indeholder hele 1920x1080 billedet og er derfor i højere opløsning end 1280x720. Dit tv har garanteret oplsøningen 1366x768, hvorfor du alt andet lige, får mere ud af den fulde 1080 opløsning. Men hvad der er bedst for ens tv kan man jo prøve sig frem med. i/p vil som regel kun være noget at se efter, hvis man har high end kram, så vi er nede i detaljerne.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 18 November 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
kaizer skrev:

1080i indeholder hele 1920x1080 billedet og er derfor i højere opløsning end 1280x720. Dit tv har garanteret oplsøningen 1366x768, hvorfor du alt andet lige, får mere ud af den fulde 1080 opløsning. Men hvad der er bedst for ens tv kan man jo prøve sig frem med. i/p vil som regel kun være noget at se efter, hvis man har high end kram, så vi er nede i detaljerne.

jeg vil da mene det er omvendt. Der burde da være mindre forskel hvis man har en ordentlig deinterlacer

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 November 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens se forskel på en 32" mellem HD og DVD. Også fra en 3-4 meter

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hvilket "32" har du, tænker på modelnummeret? Har et 32WL66 og her står i manualen at 1080i er at foretrække selvom skærmen har en opløsning tættere på 720p end 1080i (1376x768). Som sagt så prøv dig frem , og vælg den opløsning som du synes giver det bedste resultat På papiret kunne det godt være en fordel at lade afspilleren sende et 1080i signal ud og lade skærmen nedskalere til 720p, istedet for først at lade afspilleren nedskalere billedet til 720p (1280x720) og så lade skærmen opskalere til dens 'naturlige' opløsning som er 1376x768   

Er iøvrigt enig med steffenman om at man sagtens kan se en forbedring på 3-4 meters afstand

Til top Vis Skave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skave

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 18 November 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Skave skrev:

Hvilket "32" har du, tænker på modelnummeret? Har et 32WL66 og her står i manualen at 1080i er at foretrække selvom skærmen har en opløsning tættere på 720p end 1080i (1376x768). Som sagt så prøv dig frem , og vælg den opløsning som du synes giver det bedste resultat På papiret kunne det godt være en fordel at lade afspilleren sende et 1080i signal ud og lade skærmen nedskalere til 720p, istedet for først at lade afspilleren nedskalere billedet til 720p (1280x720) og så lade skærmen opskalere til dens 'naturlige' opløsning som er 1376x768   

Er iøvrigt enig med steffenman om at man sagtens kan se en forbedring på 3-4 meters afstand

jeg vil mene, at det er bedre at sende kildematerialet ud i oprindelig form og derefter skalere det i tv'et.

Skave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Skave skrev:

jeg vil mene, at det er bedre at sende kildematerialet ud i oprindelig form og derefter skalere det i tv'et.

Lige præcis! Så slipper man for at billedet bliver op og nedskaleret to gange, men kun en gang i tvet, medmindre man selvfølgelig har en skærm der kan vise kildematerialet i dets oprinde form.

Til top Vis Skave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skave

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Det er også et 32WL66 der hænger på min væg.

Der er vel ikke andet at gøre, end at købe og se om det er noget.

Tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes