Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: bluray til PC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Hej hifi4all

Jeg har nu i et stykke tid gået og været varm på bluray, men har ikke lyst til at betale 3-4k for en ps3, både fordi jeg ikke gider at give så mange penge for det, men også fordi de spil der er til ps3 ikke siger mig en skid, så det ville være spild af penge :P

Så jeg tænkte på at købe et bluray drev til min pc? de kan købes for helt ned til 1.3k!

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=690& ;Sort=&Parent=689&Soegeord=%22blu%2Dray%22&chkSo egSaetning=on

Er der nogle der har erfaringer med dem? og er der nogen forskel på drevene? de koster jo allesammen noget forskelligt.

kunne bare være rart med lidt ekspertise før man købte sådan et drev... det er jo alligevel en del man smider efter det :)

Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger bedre efter på edbpriser - så vil du se at nogen af drevene kan brænde Blu-ray, mens andre kun kan læse dem. Derfor er der stor spring i prisen (!)
Men 2.500,- for en LiteOn Blu-ray-brænder..... Det er ved at blive billigt at komme med på noderne igen 

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hvis drevet til 1.300 skal være en billig løsning kræver det jo også, at man i forvejen har en meget hurtig PC, som kan afspille Bluray problemfrit, samt at man gider køre sine film via HTPC.

Jeg synes PS3 er fantastisk, selvom jeg ikke spiller spil, fordi den betjeningsmæssigt er lynhurtig, samt at lyd og billed er i top.

Omvendt er muligheden for at brænde bluray selvfølgelig interessant, men indtil videre er medierne meget dyre

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Dertil kommer software spørgsmålet, samt hvordan vi får TrueHD og DTS-HD uud af PC'en ;)
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

paintmedry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 December 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du sætter et bluray drev til PCen, så kræver det også at grafikkortet har HDCP ik? eller kan man komme udenom det ?
Til top Vis paintmedry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paintmedry

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 13 December 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Well det kunne være meget interesant at vide om det kunne være en god løsning for os der ik gider bruge 3,5k på en ps3.

Vil sige at min pc er ok hurtigt, den er intel core 2 duo 2.6 ghz, 2 gb ram. mit grafikkort et et geforce gts 8400. ved ikke om det har de samme muligheder som med ps3?

Indtil videre har jeg forbundet projektor til computer med det her DVI - HDMI kabel

http://av-connection.dk/?PGr=962&SPage=HDMI-DVI_Kabler

vil det være lige så godt som på ps3'en?

Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hvis i får fat i et DX 10 grafikkort i stil med HD 2400 fra ATI, så kan kortet decode størstedelen af videoen, så processoren ikke belastes hårdt. Der kan være en del penge at spare ved at købe et billigt grafikkort der kan dette, fremfor at skulle ofre meget på en dyr CPU. Derudover vil PC'en bruge mindre strøm, og derfor kræve mindre køling = mindre støj.
Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Jan A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt Pioneers 202, og det virker fint i 720 P, gør det vist også i 1080P, ser altid på projektor i 720 P så er ikke helt sikker på om min maskine  kan klare VC-1 i 1080P?

Min maskine er en AMD 3800 X2, 2 gb ram, AMD 2600 PRO kort, XP MCE, og bruger power DVD ultra til afspilning.  CPU forbruge ligger under 30%. Power DVD ultra købte jeg på Ebay UK for under 50 kr 

Der er mange der har problemer med at få blu-ray til at virke, og har haft problemer med AMD kortet (specielt 2400), men efter 7.11 driverne fra catalyst, har det bare virket upåklageligt for mig. Kig evt. på avsforum. Jeg har installeret alt fresh, og det tror jeg klart kan anbefales.

Til top Vis Jan A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan A

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 14 December 2007 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

det lader til du har god erfaring med drevet? overvejer netop at købe samme drev som dig. min pc er dog lidt kraftigere end din, men ville gerne købe bluray drevet, da der ser ud til at være mange penge at spare :)

har også projektor selv.. en infocus in.

har også selv windows xp pro... men mener man skal have vista for at få dx10

men skal jeg købe drevet? er det noget i vil anbefale? hvad skal jeg bruge udover drevet?

mvh henrik

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 14 December 2007 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Eiberg

Nogle producenter er skam allerede ved at lave lydkort, der kan dekode de nye formater. Ellers kommer der vel også grafikkort med hdmi, der både har lyd og billed i ét, så lyden kan passthough til receiveren eller hvordan man nu siger det. Det skal nok komme i 2008 :)

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Sendt: 14 December 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Eiberg

Nogle producenter er skam allerede ved at lave lydkort, der kan dekode de nye formater. Ellers kommer der vel også grafikkort med hdmi, der både har lyd og billed i ét, så lyden kan passthough til receiveren eller hvordan man nu siger det. Det skal nok komme i 2008 :)

Jamen det er jeg da slet ikke i tvivl om ;) Det er bare sådan noget der afholder mig fra at købe et blu-ray drev lige nu ... Først når der er helt styr på HDMI versionerne på grafikkortene og lyden kan køres med ud der, springer jeg på blu-ray til PC'en. Til den tid er det os billigere og et større udbud af software.

Forresten så har DX10 vist ikke noget som helst at gøre med dine muligheder for at afspille blu ray...
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Jan A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 14 December 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

DJDiscoBanana skrev:

Hej Jan

det lader til du har god erfaring med drevet? overvejer netop at købe samme drev som dig. min pc er dog lidt kraftigere end din, men ville gerne købe bluray drevet, da der ser ud til at være mange penge at spare :)

har også projektor selv.. en infocus in.

har også selv windows xp pro... men mener man skal have vista for at få dx10

men skal jeg købe drevet? er det noget i vil anbefale? hvad skal jeg bruge udover drevet?

mvh henrik

Det der gør at jeg kan afspille blu-ray på min svage PC er klart at videokortet laver det meste af arbejdet. dx10 ved jeg ikke hvad er men det skal du ikke bruge. HDCP kan derimod være et problem som  nok kan løses af softwaren Any DVD.  Der skal sidde HDCP chip i videokort og også i skærm/projektor

Jeg har ikke haft nogen problemer og de bugs mange reporterer har jeg ikke haft. Power DVD kan ikke kører med mere end en skærm af gangen, irriterende men man bliver nød til at lukke sin skærm når man bruger PJ.

Om du skal købe kan du selv bedst afgøre. Jeg fortryder ikke, og jo det bliver billigere om nogle måneder, men til gengæld kan jeg nyde et super billed i dag 

HDMI stinker(hvorfor heleved er det ikke færdigt til PC), jeg har boykottet det og købt et x-meridian i stedet Jeg er dog ikke støt på nogle fim endnu med de nye lyd formater.

Til top Vis Jan A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan A

paintmedry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 December 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jan A skrev:
HDCP kan derimod være et problem som nok kan løses af softwaren Any DVD.  Der skal sidde HDCP chip i videokort og også i skærm/projektor

AnyDVD HD ser ud til at klare problemet med hdcp. På hjemmesiden står:

watch movies over digital display connection, without HDCP compliant graphics card and HDCP compliant display.

og det står at være for både Blu-Ray og HD-DVD (meget smart hvis man nu skule vælge en combo afspiller til både BR og HD)

Lige tilføje at hvis det er løsningen man vælger, kan det godt være at det betaler sig at købe lige AnyDVD nu. Idet at lige nu er der en 20% discount OG efter første januar skifter de til at bruge euro (istedet for USD, som jo er rekord lav lige nu). Skiftet mellem USD og Euro bliver gjort 1:1

Til top Vis paintmedry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paintmedry

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 15 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

hej igen.

hvordan ved jeg at der sidder HDCP chip i videokort og også i skærm/projektor ?

hvad er x-meridan?

syntes det lyder som en ok løsning at købe et bluray drev for at spare nogle penge :)

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Sendt: 15 December 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Kan fortælle dig at GPU'en på 8400 GTS understøtter HDCP.
Hvilken projektor har du? (men i og med den har HDMI indput er den også HDCP kompatibel)

X-Meridan er et lydkort... Ikke noget du behøver tænke videre over i første omgang...

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 15 December 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også varmt anbefale AnyDVD. Med det program er der ingen problemer med regions beskyttelse og HDCP.

Mht. decoding af de nye lydformater skulle det kunne lade sig gøre at få PC'en til at decode dem, og så sende dem analogt til forstærkeren. Det lyder dog til at man skal have check på hvordan man sætter filtergrafer op, for at få det til at fungere. Så vidt jeg ved er der endnu ikke nogen måde at få lyden digitalt over til sin receiver, og lade den stå for decodingen. PowerDVD (som generelt bruges til BD og HD DVD) downsampler vidst også lyden, så det er ikke optimalt at bruge den til det.

Jeg har dog ikke sat mig så ekstremt meget ind i tingene. Har købt både BD og HD DVD drev til min PC, kører bare med de gamle lydformater indtil der kommer en nem løsning :-)

Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 16 December 2007 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

hehe ok... tror jeg også at jeg vil så... bare køre med de gamle lydformater indtil videre :)

men så er det afgjort.. jeg køber det bluray drev til min pc :D

har tænkt lidt på den her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395059

men mht. kabler, bare fordi jeg er lidt nysgerrig, giver det bedre billede kvalitet at bruge HDMI - HDMI, end at bruge HDMI - DVI?

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 16 December 2007 kl. 05:34 | IP-adresse registreret  

og hvor kan man købe anyDVD henne? og er der ellers andet jeg skal bruge? og ja min projektor har HDMI :

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 16 December 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

AnyDVD HD kan du downloade / købe her http://www.slysoft.com/da/ . Husk at du kan afprøve gratis først, og at du skal have både AnyDVD og AnyDVD HD option.

Udover vil det nok være nemmest at købe PowerDVD Ultra http://www.cyberlink.com/multi/products/main_112_ENU.html , det er så vidt jeg ved den eneste afspiller der pt har support for BD og HD DVD "out of the box". Hvis du vil bruge andre afspillere skal man som sagt rodde med filtergrafer, hvilket måske er et lidt stort projekt hvis man er "ny" til HTPC'ere.

Mht. kabler kan "rent" HDMI klare længere kabeltræk, men i teorien burde der ikke være nogen kvalitets forskel. Der er sikkert nogen der har en anden mening her ;-)

Udover det vil jeg da lige anbefale dig at tænke tingene igennem endnu engang. PowerDVD Ultra, AnyDVD HD og et BD drev koster ca. 2300.-, og så vil der højst sandsynligt komme lidt opsætnings problemer samt de normale computer "luner". Disse problemer vil være næsten ikke eksisterende på en PS3.

Til gengæld kan du med ovenstående software smide 700.- på bordet til et HD DVD drev, og så har du pludselig en multi format afspiller. Hvis du får blod på tanden kunne du også bruge den til normal DVD afspilning, med de rette filtre kan selv high end DVD afspillere få kam til deres hår. Når man først har fået sat en HTPC rigtigt op vil jeg mene at det er noget nær den ultimative kilde til en hjemmebif, MEN det kan være et rent helvede at få det hele til at fungere som man vil have det til.

Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 16 December 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej igen

koster det virkelig 1000 kr for software? så kan det næsten ikke engang betale sig... det havde jeg slet ikke regnet med, godt du sagde det!

planen er at jeg vil bruge den til hd film, bluray og bare admindelige film. altså alle slags film! så jeg kan ligge alle mine film ind på min pc så jeg er fri for at proppe filmene i hver gang jeg vil se dem! ( har 500 gb harddisk )

jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge nu...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes