Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken BD er også god til DVD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 December 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hey alle,

Vi har fået et Panasonic th-50pz70e tv herhjemme og vi (JEG!) kunne godt tænke mig en Blu-ray afspiller. Dog har vi en del alm DVD'er, så afspilleren skal også kunne opskalere alm DVD-skiver pænt.

Hvad er der af gode produkter?

Har set lidt på Samsung BD-P1400, som herinde lader til at være den man foretrækker. Jeg har surfet lidt på minhembio.com og derinde snakker de meget om Sony BDP-S300.

Jeg er lidt fortvivlet! - pengene har selvfølgelig også noget at sige. Jeg har ca 3000-4000kr at gøre godt med.

Mvh
Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Hey alle,

Vi har fået et Panasonic th-50pz70e tv herhjemme og vi (JEG!) kunne godt tænke mig en Blu-ray afspiller. Dog har vi en del alm DVD'er, så afspilleren skal også kunne opskalere alm DVD-skiver pænt.

Hvad er der af gode produkter?

Har set lidt på Samsung BD-P1400, som herinde lader til at være den man foretrækker. Jeg har surfet lidt på minhembio.com og derinde snakker de meget om Sony BDP-S300.

Jeg er lidt fortvivlet! - pengene har selvfølgelig også noget at sige. Jeg har ca 3000-4000kr at gøre godt med.

Mvh
Malik

Jeg har selv Sony BDP-S300. Dens indbyggede scaler / deinterlacer kan ikke hamle op med scaler/deinterlaceren i min Optoma projektor. Når jeg afspiller DVD film sætter jeg derfor afspilleren til at sende 576i signal ud, og lader min Optoma projektor skalere og de-interlace signalet.

Kan du ikke bare gøre det samme? Er scaleren / de-interlaceren i dit TV ikke god nok?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg har selv Sony BDP-S300. Dens indbyggede scaler / deinterlacer kan ikke hamle op med scaler/deinterlaceren i min Optoma projektor. Når jeg afspiller DVD film sætter jeg derfor afspilleren til at sende 576i signal ud, og lader min Optoma projektor skalere og de-interlace signalet.

Kan du ikke bare gøre det samme? Er scaleren / de-interlaceren i dit TV ikke god nok?

Jeg ved det faktisk ikke - er det noget man skal sætte TV'et til eller gør den det automatisk?
- som det er nu, har jeg kun set dvd på tv'et fra en billig bilka-dvd og jo bevares billedet er da 'ok', men nu hvor man har tænkt mig at købe nyt vil man selvfølgelig gerne have mest muligt for pengene.

Er der evt andre panasonic-ejere som kender noget til ovenstående?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Alle fladskærme har indbygget scaler/de-interlacer - medmindre signalet er skræddersyet til skærmen er den jo nødt til at behandle signalet efter behov og få det til at "passe".

Spørgsmålet er så netop om den indbyggede scaler/de-interlacer er bedre end den du får i en afspiller - og det kan jo godt være lidt svært at teste på forhånd. Har du evt. mulighed for at låne en "normal" DVD afspiller med scaler og HDMI af en kamerat eller noget - bare så du har en ide om forskellen i forhold til en billig-ka model (som jeg går ud fra ikke har nogen af delene..?)

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Nej, det har jeg ikke mulighed for desværre - jeg er flyttet til Sverige hos min kæreste, mit anlæg er stadig i DK. Jeg kender faktisk ikke nogen som har en afspiller med hdmi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes