Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-ray eller HD?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all, hvad ville være bedst at bruge til denne model LCD fjernsyn: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392777 .. overvejer nemlig at skifte mit nuværende tv ud med dette, også skifte min gamle dvd-afspiller ud med enten en HD-DVD afspiller eller en Blu-ray.

Mvh Troels Pugholm

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

BD har omkring 80% af markedet i europa, så det er den hest jeg vil råde dig til at satse på. Der er dog mange og delte meninger om det.

Taler vi BD, gør en PS3 det udemærket som afspiller og er desuden meget konkurrencedygtig i pris (3000,-). Ellers er det muligt at finde brugte BD afspillere i samme prisleje.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv BluRay og har ikke fortrudt købet.

Nu er det ret nemt for mig, da jeg bruger en HTPC, så koster et BluRay drev ikke mere end 12-1300 kroner. Skulle jeg få brug for HD-DVD, kan jeg altid skifte, eller sætte et ekstra drev i.

Indtil videre har jeg ikke haft lyst til at investere i HD-DVD. Kan godt se at nogle titler kommer på det ene medie, andre på det andet, men vil man være helt sikker, så anskaf en afspiller, der kan tage begge dele - eller benyt en HTPC.

Det ser enormt lækkert ud med BluRay på mit Toshiba 42X3030D (1080p) LCD TV. Der er virkeligt kræs for detaljerne.

Til HTPC brugere;
Der masser af HD materiale på nettet (film, musikvideoer, sport etc.), men det er jo ulovligt at hente, så det kan jeg ikke anbefale... (!)

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

HVAD FEJLER VHS NU?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
HVAD FEJLER VHS NU?

Ingenting... hvis man kan nøjedes med et medie der er langt dårligere og fylder meget mere at opbevarer

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

diamondduck skrev:
HVAD FEJLER VHS NU?

Ingenting... hvis man kan nøjedes med et medie der er langt dårligere og fylder meget mere at opbevarer

og afgik ved døden for 10år siden

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

OK I FÅR RET OG JEG FÅR FRED GODT NYTÅR

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

He, he, VHS fejler skam ikke noget, der er sørme nogle der aldrig kunne finde på at skifte til noget så ny modens som DVD, så med en 14" CRT fra
bilka, er der hele ingen fidus at gørre det, men tro mig der er stadig folk der hel ville bruge VHS frem for DVD, vel film koste jo hele ikke noget, så
fred værre med dem

Og i disse reto tide, hvor kassebaåndopager og spolebåndoptage og pladepille, vinder frem, er der sikke stadig plads til VHS rec.

For dem hvor det nye er HD film, så gå efter PS3, når det er tale om Blu-ray, der er mest fremtids sikke
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 December 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Hej Hifi4all, hvad ville være bedst at bruge til denne model LCD fjernsyn: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392777 .. overvejer nemlig at skifte mit nuværende tv ud med dette, også skifte min gamle dvd-afspiller ud med enten en HD-DVD afspiller eller en Blu-ray.

Både HD DVD, Blu-ray og kombinerede HD DVD+Blu-ray afspillere vil fungere.

Så hvilke film vil du gerne se ?

/Lars

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 29 December 2007 kl. 03:41 | IP-adresse registreret  

Som larl skriver, er det en god iden, lige at se hvilken film der er udkomme på hvilken format og som du gerne ville se, det er jo ikke smart at købe
en Blu-ray afspille, når de film du gerne ville se kun udgives på HD-DVD

Men en kombinerede HD DVD+Blu-ray afspillere ville sefølig løse problemt, en gang for alle.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 29 December 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
HVAD FEJLER VHS NU?

Ikke noget, en del ældre film er på dvd beskåret til 16:9 selvom de er i 4:3, så er VHS den eneste måde man se filmen i original format.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror og håber fortsat på HD DVD. Og det med 80% af markedet til Blu Ray er i høj grad forkert. Jeg vil tro, at Axelmusic er dem herhjemme, som sælger flest HD skiver. Her er HD DVD marginalt foran år-til-dato. På Amazon er HD DVD i øjeblikket foran.

http://charts.highdefdigest.com/history.aspx?TYPE=10&SPA N=14

http://www.axelmusic.com/index_fab.php?fid=39&cid=&p id=fmt&p_title=HD-DVD%3A+HD-DVD+Home

Har du mulighed for det, vil jeg anbefale dig en Toshiba EX1 afspiller. Den er BARE nice..

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
HVAD FEJLER VHS NU?

VHS fejlede fordi alle parter nægtede sende Anamorfisk 16:9 med brug af alle 576 Linier.

Og desforuden nægtede samme parter sende Anamorfisk 21:9 eller 2,35. Også noget med at man via kabler måtte f o r r i n g e  kvaliteten yderligere. Sådan er der så meget. 

Dette kan ingdå i Gravskriften over VHS.

Jeg mener Otto, AV Precision engang skrev man havde aldrig set hvor Godt et korrekt PAL Signal i virkeligheden er!

Sangen "Video killed the Radio Star".

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:
Og det med 80% af markedet til Blu Ray er i høj grad forkert.

Her er HD DVD marginalt foran år-til-dato. På Amazon er HD DVD i øjeblikket foran.

Du har lagt mærke til at grafen er på hovedet, ikke. HD-DVD salget er gået fuldstændig stå de sidste dage. Det er nu ligemeget, da det statistiske grundlagt ved at vælge 2 butikker er yderst begrænset.

Blu-Ray kan efterhånden købes en del flere steder end HD-DVD, hvorfor HD-DVD salget selvsagt bliver spredt ud over færre butikker... heriblandt Amazon og Axel Music.

Skal ikke gøre mig til dommer i formatkrigen, men jeg har for et par dage siden læst at BD har 83% af markedet i Europa. Siden er desværre nede pt. (www.ps3.dk). Det er skal ikke noget jeg har grebet ud af luften.

Har sakset dette fra en anden side. Det er dog fra november da BD rundede 1mill solgte skiver i europa:

LONDON -- Total Blu-ray Disc movie sales across Europe have topped the 1 million unit mark, the Blu-ray Disc Association European Promotions Committee said Tuesday.

Citing research from Media Control Gfk International, the Blu-ray association also claimed an overwhelming lead over rival format HD DVD in terms of sales. Of the high definition movie discs bought by consumers year-to-date in Europe, 73% were in the Blu-ray Disc format, and 27% were HD DVD, the group said.

The 1 million unit milestone relates to movie sales only and does not include the 1 million discs that have been bundled with players to seed the market in the last year, the Blu-ray group said.

It also revealed that if Blu-ray game disc production is added into the equation, then total number of discs produced for sale in Europe already exceeds 21 million units. It said that the so-called "PlayStation effect" is important because it is creating major economies of scale and makes BD disc replication cost effective.

BD har helt klar føringen. Vi kan så diskutere om den er 70 eller 80%... men jeg gider ikke være med. Et format har tidligere været bagud og tabt

BD teknologien har desuden stor fordel af at der bliver produceret uendelig mange flere BD disks end HD-DVD kva spilmarkedet (21,7mill kontra 0,27mill ifølge ovenstående)...

Over and out

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 29 December 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at udvalget af film stadig er meget småt i forhold til DVD og den stadige usikkerhed om "hvem vinder" (bluray Vs. HDDVD) gør heller ikke valget nemmere. Det har jeg så taget konsekvensen af og købt en synes jeg super god DVD afspiller (Denon DVD 3930), den upscaler til 1080P og den gør det rigtig godt.

Den vil jeg så nyde ind til den ene eller anden lejer har "vundet" og der er kommet gang i salget af film i den teknologi der nu "vinder" :)

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Det har jeg så taget konsekvensen af og købt en synes jeg super god DVD afspiller (Denon DVD 3930), den upscaler til 1080P og den gør det rigtig godt.

Den vil jeg så nyde ind til den ene eller anden lejer har "vundet" og der er kommet gang i salget af film i den teknologi der nu "vinder" :)

Du er bestemt ikke den eneste der synes at DVD3930 er en yderst fremragende DVDafspiller . Fik du købt en i sølv til sølle 7k eller har du ikke købt den fornylig?

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 29 December 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
HenrikW skrev:

Det har jeg så taget konsekvensen af og købt en synes jeg super god DVD afspiller (Denon DVD 3930), den upscaler til 1080P og den gør det rigtig godt.

Du er bestemt ikke den eneste der synes at DVD3930 er en yderst fremragende DVDafspiller . Fik du købt en i sølv til sølle 7k eller har du ikke købt den fornylig?

Gerdes, den er skam i sølle sølv hehe... ja til 7K, kunne simpelt hen ikke lade væe til den pris - fabelagtig spille. Har haft den i hele 2 døgn nu.

enno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

At man på ps3.dk kan læse, at blu-ray er tæt på 100% af markedet kommer vel næppe som nogen overraskelse... Og HD DVD salget er på ingen måde gået i stå - tværtimod sparker HD DVD røv netop nu på amazon.com (pga. bogo-salg ganske vist, men det har blu-ray jo selv indført i formatkrigen). Mht. filmene har jeg set begge formater i TP-music og Stereo Studio. Fona har vist kun blu-ray på plakaten. Til gengæld kunne jeg idag under et besøg i den lokale elgigant (Herning) til min glædelige overraskelse konstatere, at de solgte Toshibas entrymodel inkl. 5 film til den latterlige pris af små 2000 kr. som de har vist i tv, ligesom de havde fået en ordentlig stak af de mest gængse HD titler på lager. Derimod førte de hverken blu-ray film eller stand alone afspillere. Kun ps3´en. Så hvis du har lyst til at hoppe på vognen er dette jo årets kanontilbud. Er du bange for at brænde fingrene eller vil du have adgang til alle film kan du jo, som en anden skrev, vente på samsungs dualplayer som ventes i starten af det nye år.

Held og lykke med dit nye format og godt nytår

Til top Vis enno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enno

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Gerdes, den er skam i sølle sølv hehe... ja til 7K, kunne simpelt hen ikke lade væe til den pris - fabelagtig spille. Har haft den i hele 2 døgn nu.

Jeg sagde ikke at farven er sølle, prisen er sølle . Faktisk synes jeg, at 7k er en uforskammet latterlig lav pris for en DVDafspiller i den kaliber. Den skal du nok blive glad for .

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 29 December 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg valgte blu-ray af den simple årsag, at det var der jeg fik flest muligheder. Jeg købte en ps3 til 2999,- og grunden til det var, at jeg syntes jeg får rigtig meget for pengene. Et mediecenter, en spillekonsol og så selvfølgelig et blu-ray drev/dvd drev. HVIS HD DVD skulle vinde, ja så har jeg stadig en voldfed spillekonsol + et mediecenter til musik, film m.m.

Just my 2 cents
Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum