Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke andre end Samsung der laver HD-DVD afspillere?
Og kan man slet ikke få en HD-DVD eller Blue Ray maskine som er lidt gedigen at se på. Jeg er så træt af alt det der billige pianolakerede plastic.
Jeg savner gedigenhed ala de gamle Denon maskiner eller lignende. Kan det fåes?
EDIT: Jeg ævler gør jeg. Det var Toshiba og ikke Samsung jeg mente. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung laver da ikke HD-DVD afspillere men kun Blu-Ray afspillere
Thoshibas HD XE1 er gedigen at se på og lækkert udført med top i børstet massiv alu.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung lave en combo HD-DVD/Blu-ray afspille, eller lave de kun Blu-ray afspille og Denon komme med en Blu-ray afspille hvor du kan få den
gedigenhed du mangler. Ellers er det kun Onkyo og Toshiba der laver HD-DVD afspille.
LG laver også en combo afspille.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig der er et frygteligt ævlehoved
For det var Toshiba jeg mente og ikke Samsung __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Thoshibas HD XE1 er gedigen at se på og lækkert udført med top i børstet massiv alu.
MVH WRONG
|
|
|
Jamen XE1eren laves vist ikke mere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
MVH WRONG
|
|
|
Jamen XE1eren laves vist ikke mere.
|
|
|
der var en brugt til salg for et par dage siden, på ksb, til 3900kr. den er i øvrigt også fabeagtig til dvdafspillning
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovet at Thoshibas HD XE1 ikke bliver lavet mere, fordi at det er Toshiba, så måske komme der en ny HD-DVD topmodel fra Toshiba (hvis
ikke at Toshiba begynder at lave Blu-ray afspiller, eller combo HD-DVD/Blu-ray afspiller), men man kan så bare købe Onkyo HD-805 som er en
Thoshibas HD XE1 med Onkyos navn på og med samme design som XE1.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
MVH WRONG
|
|
|
Hvad med den der hedder A1? Er den ikke lidt mere gedigen i det? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tilslutte mig wrong's ord - den gør det fantastisk som DVD afspiller ligeledes. Der er kommet nyt liv i min gamle DVD samling, siden jeg fik min XE1.  Der har været ret mange XE1'ere til salg på KSB, her på det sidste, så det burde være muligt at finde en, hvis du er interesseret. Jeg mener at Onkyo også har lavet en HD-DVD afspiller, dens indmad er dog vidst nok den samme som Toshiba's HD-XE1, men er bare dyrere. Ellers har LG vidst lavet en HD-DVD/Blu-Ray combo maskine.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshiba A1 er US versione af Toshiba E1 og Toshiba AE1 er us versione af XE1.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det er sjovet at Thoshibas HD XE1 ikke bliver lavet mere, fordi at det er Toshiba, så måske komme der en ny HD-DVD topmodel fra Toshiba (hvis ikke at Toshiba begynder at lave Blu-ray afspiller, eller combo HD-DVD/Blu-ray afspiller), men man kan så bare købe Onkyo TX-SR805 som er en Thoshibas HD XE1 med Onkyos navn på og med samme design som XE1. |
|
|
Den nye model hedder vist HD-A35. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
, men man kan så bare købe Onkyo TX-SR805 som er en
Thoshibas HD XE1 med Onkyos navn på og med samme design som XE1. |
|
|
Øhh du sammenligner en Onkyo A/V receiver med en Toshiba HD-DVD afspiller. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
StarTrek skrev:
, men man kan så bare købe Onkyo TX-SR805 som er en Thoshibas HD XE1 med Onkyos navn på og med samme design som XE1. |
|
|
Øhh du sammenligner en Onkyo A/V receiver med en Toshiba HD-DVD afspiller.
|
|
|
Jeg tror han mener HD-805.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups. Selfølife HD-805
|
Til top |
|
|
techie Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Jeg mener at Onkyo også har lavet en HD-DVD afspiller, dens indmad er dog vidst nok den samme som Toshiba's HD-XE1, men er bare dyrere.
|
|
|
Det ligner Toshiba's HD-XE1 til forveksling og udfra billeder ser det ud til at indmaden er den samme. Personligt kan jeg kun se at der er logo'et til forskel og så fjernbetjeningen som hvor Toshiba's er klart at foretrække. Jeg har selv HD-XE1 og har set Onkyo'en hos en forhandler.
Det påståes at Onkyo'ens billede skulle være liidt bedre, men jeg tvivler selv lidt på det eftersom den lader til at være et Toshiba OEM produkt (og iøvrigt intet galt i det) - men det kan da være de har tryllet lidt i firmwaren.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo stoppede med at lave deres HD-DVD for et stykke tid siden. Enkelte kom ud på markedet, men de "producerer" dem ikke længere, blandt andet pga. problematikken med formaterne og Bluray som en mere og mere åbenlys vinder af denne lille "hyggelige" krig.
Det var iøvrigt LG der lavede kombi-maskinen med både Bluray og HD-DVD, men med manglende DVD-kompatibilitet, og så har den iøvrigt heller ikke et specielt fremragende billede. Billede-processoren glemte de i farten, men den er lovligt undskyldt da den i bund og grund er en 1. generations-maskine.
Samsung har ikke nogen kombi-maskine - der har været en på rygtebasis, men den er aldrig blevet til noget så vidt vides! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 04:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spænde i år, om alle der prod. HD-DVD afspille gå over til kun at prod. Blu-ray afspille, når Onkyo er stoppe med det, er det sikker fordi
at Toshiba ikke har nogle ny HD-DVD afspille under udvikling, og hvem ved om ikke at Samsung har trukke deres combo afspiller ud, og måske
bliver den ikke til noget, vi ved når Onkyo og Toshiba måske i år komme med rene Blu-ray afpiller.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Samsung har ikke nogen kombi-maskine - der har været en på rygtebasis, men den er aldrig blevet til noget så vidt vides! |
|
|
Samsung har sendt den kombi på markedet i USA, den er bare ikke nået til Europa endnu.
BD-UP5000 hedder den, og de har allerede annonceret efterfølgeren BD-UP5500 til senere på året. Efterfølgeren er annonceret til at komme herhjemme også, så med mindre de skifter planer så regn med 2 stk. fra Samsung i år.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
techie skrev:
Det påståes at Onkyo'ens billede skulle være liidt bedre, men jeg tvivler selv lidt på det eftersom den lader til at være et Toshiba OEM produkt (og iøvrigt intet galt i det) - men det kan da være de har tryllet lidt i firmwaren. |
|
|
Billedet fra Onkyo'en er en smule bedre. Har minituiøst sammenlignet de to i en A-B test på en god 1080P projektor.
Hardware platformen er godt nok samme som XE1, hvis man tager låget af og kigger ser de meget ens ud. Forskellen må enten ligge i en nyere revision af Reon chippen og/eller en bedre firmware til den.
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Onkyo stoppede med at lave deres HD-DVD for et stykke tid siden. Enkelte kom ud på markedet, men de "producerer" dem ikke længere, blandt andet pga. problematikken med formaterne og Bluray som en mere og mere åbenlys vinder af denne lille "hyggelige" krig. |
|
|
Har de stoppet produktionen nu ?
Hvis ja, er det vist mere priskrigen der gjorde udslaget. For Onkyo brokkede sig allerede i december, før Warner og NewLine gik til Blu-ray, over at de pga. Toshibas dumpingpriser på playere ikke kunne opretholde et fornuftigt marked for deres dyrere produkt.
|
Til top |
|
|