Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 11:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NAD T763v2- kan jeg få HD lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Efter at have investeret i en PS3 og i forvejen er den glade ejer af et Samsung LCD TV, er jeg ved at undersøge om jeg kan få HD lyd igennem systemet, uden at skal lave den store opgradering.
Er dette muligt, eller står jeg til at skal have skiftet min NAD T763 receiver?? hope not... :

CHEERS

/Holden
Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Holden skrev:
Efter at have investeret i en PS3 og i forvejen er den glade ejer af et Samsung LCD TV, er jeg ved at undersøge om jeg kan få HD lyd igennem systemet, uden at skal lave den store opgradering.
Er dette muligt, eller står jeg til at skal have skiftet min NAD T763 receiver?? hope not... :

CHEERS

/Holden

Hej

Jeg foreslår at du køber en stand alone BD maskine med alle dekodere indbygget. Dem er der så ikke så mange af endnu. Så du skal nok vente lidt.

Eller også skal du nøjes med det lyd du ka få fra PS3 via optisk kabel. Det skal siges at det vil være rimeligt tilfredsstillende for de fleste.

HD lyd stiller forholdsvis store krav til ens højtt. Dvs. at der sal en vis kvalitet til før man oplever den store forskel på eks. DTS MA og DTS ved 1.509 kbps.

Sidste mulighed er at købe en ny reciever. Men det er da vist også den dyreste mulighed.

Håber det var svar nok.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Holden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

@ Rahbek

Tak for svar!

Min PS3 er allerede tilkoblet min reciever med optisk kabel, den viser dog ikke andet end Dolby Digital på displayet? Sys jeg har helt okay højtalere, men ved dog ikke om de er gode nok til de strænge krav der stilles til HD lyd (B&W604s3 l B&W 601s3 l B&W LCR600s3)?? Jeg vil dog helst vente med en opgradering af recieveren da jeg synes den gør et godt stykke arbejde. Er det muligt at downloade et nyt firmware til PS3'eren eler NAD 763'eren med de nye HD lyd standarder??

Beklager de mange spørgsmål, men må indrømme jeg er lidt lost

/Holden

Til top Vis Holden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holden

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Hej Holden

Jeg må desværre være den der viderebringer beskeden til dig!..Men din forstærker har IKKE mulighed for at få HD-lyd...Det tætteste du kan komme på, er at købe en 5.1ch analog afspiller (en BD-afspiller self), også kan du få PCM. Om det lyder bedre kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har prøvet det, men jeg kan fortælle dig at HD-lyd er super fedt!..

Faktisk meget fedt setup, jeg har faktisk næsten det samme setup (højtalere, får snart mit TV)..Men jeg har så en forstærker der understøtter de nye HD-formater!..Men for din egen skyld, vil jeg da klart anbefale dig at købe en anden Receiver, da du bruger PS3..Jeg er overbestemt om (uden jeg kan dokumentere det), at du vil en forbedring af lyden, hvis du brugte HDMI, i stedet for Optisk!..

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke benytte din T763 til HD lyd, hvilket din PS3 iøvrigt heller ikke kan understøtte pt. (om det kommer med en software update diskuteres der meget om). Software opgradering af receiveren er uinteressant i dette tilfælde, da dekoderne slet ikke sidder indbygget.

Umiddelbart vil min anbefaling være: Enten så udskift både afspiller og receiver nu og få glæde af HD lyden, ellers også vent til afspillere med 7.1 analog output begynder at dukke op på markedet. Du kan så koble det til de diskrete indgange på bagsiden af receiveren. Al afkodning og processering foregår således i afspilleren og receiveren fungerer sim volumenkontrol og forstærker.

For at slå det helt fast, så har PCM intet med analog output at gøre. PCM er en anden måde, at overfører et digitalt signal på, men det understøtter din receiver heller ikke (jo på stereo, men det er anden snak).

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes