Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Er det den 1 april (Toshiba) ????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Er den den 1 april, elle også har Toshiba fået solstik.

Men er det ikke en fjer i hatte til dem der mener at DVD minst er ligeså god som Blu-ray.

"Toshiba 'gets high resolution' from current DVDs
The Yomiuri Shimbun

By the end of the year, Toshiba Corp. plans to release a DVD player capable of producing high-resolution images from regular DVDs, company
sources said Thursday.

The planned release of a model compatible with the current DVD format signifies an effort by the major electronic manufacturer to recover from a
humiliating setback suffered in March after announcing its decision to withdraw from its HD DVD business, the sources said.

Toshiba's withdrawal meant its defeat by a group of electronics makers, including Sony Corp., striving to promote the Blu-ray DVD format.

Standard DVD format is capable of playing a 350,000-pixel resolution. Blu-ray and other next-generation DVD formats have a resolution of about
2 million pixels, about six times greater than the current format.

Toshiba's new technology has been made possible by developing a large integrated circuit that can instantly convert images produced in the
current format into high-resolution images.

This technology makes it possible to reproduce high-quality images comparable to Blu-ray video from current standard DVDs.

Toshiba President Atsutoshi Nishida said his company will not market DVD players that are compatible with Blu-ray.

Instead, Toshiba intends to compete with the Blu-ray camp by selling DVD players fitted with LSIs at lower prices than those of Blu-ray models.

To achieve this goal, Toshiba will advertise its new player as a device with which consumers can enjoy a broader array of content than is available
in the Blu-ray format, the sources said.

Toshiba's withdrawal decision in March marked the end of a six-year competition between the HD DVD and Blu-ray camps.

Each was seeking to make its format the global standard.

(May. 30, 2008)"

http://www.yomiuri.co.jp/dy/features/science/
20080530TDY01303.htm
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

er det ikke det de fleste andre mennesker kalder en scaler???

Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

FINLUX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

eller som man i fotograf verdenen kalder at "interpolere"
Til top Vis FINLUX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FINLUX

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Det er så sjovt at Toshiba har genopfundt en scaler, men en scaler der kan lave normale om til Blu-ray kvalittet ?????

Men kan mange scaler i 30k klassen ikke gørre det samme ?

Eller også er en god DVD afspille med en god scaler minst ligeså god som en Blu-ray afspille, så længe man bruge en fladskærm på mellem 32" til
40", hvad de fleste menske jo har.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Toshiba skal vel finde på et eller andet nyt nu de fik smæk af Blu-ray.

Bare latterligt de finder på noget som overhovedet ikke er nyt, hvad er der specielt i at skalere? Det er der så mange andre afspillere der kan. Men ok, måske har de udviklet en ny super chip men jeg tvivler og det bliver aldrig lige så godt rigtig Blu-ray eller bare som HD generelt.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Og havd med HD lyd, der er der jo ikke på DVD format, og ville nok helle ikke komme det, på grund af plads mangel, så jeg se det som panik før
lukke tid, men hvis der bruge "interpolere" er det ikke noget ny, eller er der nogel scaler der bruge dette ?

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Og havd med HD lyd, der er der jo ikke på DVD format, og ville nok helle ikke komme det, på grund af plads mangel, så jeg se det som panik før
lukke tid, men hvis der bruge "interpolere" er det ikke noget ny, eller er der nogel scaler der bruge dette ?

Toshiba er ikke ved at lukke, hold kæft hvor er jeg ved at være trætte af alle dine tråde, om ditten og datten, fis dog ind på Ekstrabladet´s nationen og deltag i deres ligegyldige debatter.

Alt bliver pustet op til et eller andet vildt og voldsomt af dig, hvad er det du vil ?

Venter du på Otto kommentere den, så du kan læne dig op af ham som du plejer ? Du skifter
holdning i et væk for at få opmærksomhed.

Hvorfor helvede begynder du at blande HD-lyd ind i dette her ?

Ligesom alle andre firmaer som udvikler noget "nyt" reklamere med flotte beskrivelser, ligeså gør Toshiba. Om den kan gøre noget ved almindelige dvd´ere må vi jo vente og se, måske kan de producere en dvdafspiller til en tusse som kan det samme som f. eks. Denon´s til 7K, hvem ved ?

PS: Så vidt jeg ved er Toshiba på vej med en Bluray-afspiller.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Tror vidst der bliver overfortolket lidt på det startrek skriver.

Der bliver jo netop lagt op til at dvd er ligeså godt som blu-ray. Derfor er det jo helt på sin plads at kommentere på lydsporet, der jo er en lige så stor en del af en filmoplevelse, hvis ikke større, som billedet.

At toshiba skulle være ved at lukke kan jeg godt nok ikke læse ud af starttreks indlæg. virker som om du har set dig lidt sur på startrek og lægger egne fortolkninger over hans tekst. panik før lukketid tolker jeg ikke som at toshiba lukker. blot en kommentar på at det er ved at være sidste skridt for dvd-maskinerne, før de nye hd-formater vil tage over, og ja, ved godt det ikke sker i dag eller i morgen.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
StarTrek skrev:

Toshiba er ikke ved at lukke, hold kæft hvor er jeg ved at være trætte af alle dine tråde, om ditten og datten, fis dog ind på Ekstrabladet´s nationen og deltag i deres ligegyldige debatter.

Alt bliver pustet op til et eller andet vildt og voldsomt af dig, hvad er det du vil ?

Venter du på Otto kommentere den, så du kan læne dig op af ham som du plejer ? Du skifter
holdning i et væk for at få opmærksomhed.

Hvorfor helvede begynder du at blande HD-lyd ind i dette her ?

Ligesom alle andre firmaer som udvikler noget "nyt" reklamere med flotte beskrivelser, ligeså gør Toshiba. Om den kan gøre noget ved almindelige dvd´ere må vi jo vente og se, måske kan de producere en dvdafspiller til en tusse som kan det samme som f. eks. Denon´s til 7K, hvem ved ?

Hvor ved du fra Toshiba ikke er ved at lukke - er du ansat i deres ledelse?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hvis Toshiba kommer med en DVD-afspiller der laver DVD om til opskaleret ægte 24fps, så er jeg interesseret, men kun hvis den også kan afspille blu-ray.

Kan den ikke det, skal den så-gu være svinebillig, og også kunne afspille alle obskure formater inkl. matroska.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

"Toshiba President Atsutoshi Nishida said his company will not market DVD players that are compatible with Blu-ray."

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Hans J skrev:

"Toshiba President Atsutoshi Nishida said his company will not market DVD players that are compatible with Blu-ray."

Det lyder som om det er en tankstation, der hverken vil sælge slik eller benzin, men kun toastbrød og ketchup.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
lunddal skrev:
Hans J skrev:

Det lyder som om det er en tankstation, der hverken vil sælge slik eller benzin, men kun toastbrød og ketchup.

Nåja, de ville jo heller ikke stoppe HD DVD, sagde de på et tidspunkt.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juni 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Spencer skrev:
lunddal skrev:
Hans J skrev:

Nåja, de ville jo heller ikke stoppe HD DVD, sagde de på et tidspunkt.

Det kan jo være et led i en forhandlingsstrategi, så de kan vente med at hoppe på blu-ray, til markedet rigtig tager fat.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke det er så ligegyldigt, hvis de laver en super DVD afspiller til billige penge. Hvis den på tv op til 42" kan skalere så godt op at forskellen på DVD og Blu Ray er minimal tror jeg de har fat i noget.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Teknologien betegnes som SUC (no pun intended) - Super Up Conversion.

De principper Toshibas SUC teknologi tilsyneladende benytter sig af er ikke spor nye, men computerkraften til at udføre dem i realtime er først blevet tilgængelige i al almindelighed til menneskepenge med Cell processoren.

Der er selvfølgeligt nogle oplagte problemer med at sammenligne SUC med Blu-ray eller HD-DVD:

- kilden er DVD 480i eller 576i. Det kommer aldrig til at ligne en 1080p kilde - SUC kan ikke genskabe information der ikke findes i kildematerialet.

- alle de artefakter der findes i mange DVD transfers (EE, blur, matte farver osv.) kan SUC intet gøre for at rette op på. 

- ingen HD lyd.

- ingen BD-Java interaktivitet/BD-Live.

Betragt SUC som Toshibas forsøg på at fastholde/øge markedsandele på DVD markedet hvor de sammen med Warner sidder på de tunge licensindtægter - intet andet.

Det er egentligt trist - der er nok en del HD-DVD ejere der måske godt ville købe deres første Blu-ray afspiller og forblive på HD vognen hvis det var Toshiba der producerede den.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

De principper Toshibas SUC teknologi tilsyneladende benytter sig af er ikke spor nye, men computerkraften til at udføre dem i realtime er først blevet tilgængelige i al almindelighed til menneskepenge med Cell processoren.

Der er selvfølgeligt nogle oplagte problemer med at sammenligne SUC med Blu-ray eller HD-DVD:

- kilden er DVD 480i eller 576i. Det kommer aldrig til at ligne en 1080p kilde - SUC kan ikke genskabe information der ikke findes i kildematerialet.

- alle de artefakter der findes i mange DVD transfers (EE, blur, matte farver osv.) kan SUC intet gøre for at rette op på. 

- ingen HD lyd.

Betragt SUC som Toshibas forsøg på at fastholde/øge markedsandele på DVD markedet hvor de sammen med Warner sidder på de tunge licensindtægter - intet andet.

Det er egentligt trist - der er nok en del HD-DVD ejere der måske godt ville købe deres første Blu-ray afspiller og forblive på HD vognen hvis det var Toshiba der producerede den.

Tja jeg har været biformat længe, men indtil nu sluger min HD DVD alle mine penge til film , troede ellers det var billigt med HD DVD .

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

- ingen HD lyd.

jeg er ikke decideret uenig med dig.  Jeg købte begge formater samtidigt, da jeg synes det var ret irriterende ikke at kunne få alle film på et format.

Anyway, alt det med BD live og ekstramateriale kan de smide i skraldespanden for min skyld og bruge energien på noget der gør billedet og/eller lyden bedre.

Det jeg mener er at den "almindelige" forbruger sandsynligvis ikke kan se forskel med et dårligt indstillet samsung tv mellem 32 og 40". Om du opskalerer en dvd-film eller bruger blu ray er næsten ligegyldigt, da dvd sandsynligvis ville komme til at se bedre ud hvis nogen gad at indstille tv'et for dem, end blu ray gør inden tv'et er indstillet. Og lyden? - ja lidt samme historie med et alt-i-et samsung anlæg til 3500.

Derfor tror jeg sagtens at en billig, god dvd afspiller kan have sin ret på markedet, uanset hvor lidt nyt der er i teknologien, bare den er lidt smart designet

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Det jeg mener er at den "almindelige" forbruger sandsynligvis ikke kan se forskel med et dårligt indstillet samsung tv mellem 32 og 40". Om du opskalerer en dvd-film eller bruger blu ray er næsten ligegyldigt, da dvd sandsynligvis ville komme til at se bedre ud hvis nogen gad at indstille tv'et for dem, end blu ray gør inden tv'et er indstillet. Og lyden? - ja lidt samme historie med et alt-i-et samsung anlæg til 3500.

Derfor tror jeg sagtens at en billig, god dvd afspiller kan have sin ret på markedet, uanset hvor lidt nyt der er i teknologien, bare den er lidt smart designet

Jeg er ikke sikker på jeg forstår pointen... Hvis den 'almindelige forbruger' ikke kan se forskel på opskaleret DVD og Blu-ray på sin skærm (af den ene eller anden grund) som du skriver, hvorfor i alverden skulle denne forbruger så betale ekstra for en DVD afspiller med SUC teknologi? Forskellen imellem basic opskaleret DVD og SUC vil vel være mindre end forskellen imellem opskaleret DVD og Blu-ray...

Toshiba burde have introduceret en HD-DVD/Blu-ray combo maskine med en rigtigt god opskaler chip eller hoppe helhjertet på Blu-ray formatet ligesom alle de andre større aktører.

Nuvel, markedskræfterne gav Toshiba en dyr lærestreg i Blu-ray/HD-DVD formatkrigen og det lader til at de intet har lært. De kommer bare til at lære lektien endnu engang hvis de søsætter SUC som planerne ligger nu.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hvis de søsatte en maskine der spillede det hele, incl. HD-DVD, kunne de sagtens sælge nogle HD-DVD film også. De skal bare sætte prisen for en film på HD-DVD en tier billigere end samme film på blu-ray. Den tier er der nok mange der gerne vil spare. 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes