Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Flyvende menu (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brettonwoods
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Samsung DVD-V6800 (DVD og VHS) som jeg tilkoblet mit (ældgamle)Beovision MX5000 med SCART-stik og RF-stik som foreskrevet i brugsvildledningen.

VHS virker fint, men ikke DVD. Menuen "flyver" over skærmen og man kan kun se billedet fra DVD'en som et to-delt, uklart billede der flyver fra højre til venstre.

Hvad kan der mon være galt ?

Til top Vis brettonwoods's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brettonwoods

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Er det via antenneindgangen eller scart indgangen at du ser billedet fra maskinen?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

brettonwoods
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat antennekabelet bag på DVD/VCR'en, det medleverede RF-kabel fra DVD/VCR'en til TV'et og Scart fra DVD til TV'et (AV1 Euro AV).
Til top Vis brettonwoods's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brettonwoods

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil NÆSTEN vædde med at det er fordi progressive scan er slået til, og det understøtter dit gamle tv nok ikke...

Det er i hvert fald mit bedste bud...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

eller også står den til at køre NTSC ud på DVD'en
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

brettonwoods
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hvad betyder NTSC - og kan det ændres således at den spiller sammen med min MX5000 ?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Prøv at gå ind i menuen på samsung maskinen og se om du kan slå progressive scan fra.

Jeg tror ikke det er ntsc der er problemet hvis den er købt her i Danmark men det er ikke umuligt .. så skal du prøve at finde et sted i menuen hvor der står ntsc og så skifte til PAL istedet.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

brettonwoods
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Tak for en masse konstruktive forslag og rigtig hurtige svar herinde. Jeg vender nok frygteligt tilbage med nye spændende spørgsmål

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hmm efter nærmere eftertanke er det jo nok lidt svært at gå i menuen på dvd maskinen hvis du ikke kan se billedet ordentligt på skærmen :)

Evt prøv at tune dit fjernsyn ind og se om du kan tune dvd maskinen ind via antennesignalet. (hvis der sidder en test knap bag på dvdmaskinen så slå den til så skal du tune efter et sort billede med to vertikale streger

brettonwoods
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

ahhr dér ! , når jeg trykker på "SAT"-knappen på Beolink Remote Controller, så spiller det bare. Hvis jeg skylder nogen en kvajebajer så sig bare til

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

En kold dugfrisk pilsner kan man vel altid drikke... Men det kan jo ske for enhver
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

brettonwoods skrev:

Jeg har lige købt en Samsung DVD-V6800 (DVD og VHS) som jeg tilkoblet mit (ældgamle)Beovision MX5000 med SCART-stik og RF-stik som foreskrevet i brugsvildledningen.

VHS virker fint, men ikke DVD. Menuen "flyver" over skærmen og man kan kun se billedet fra DVD'en som et to-delt, uklart billede der flyver fra højre til venstre.

Hvad kan der mon være galt ?

Det kunne også se ud som der blev "blandet 2 signaler via Scart forbindelsen", har selv oplevet dette hvor Både DVD og Video var tændt, altså via samme Kabel  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes