| Forfatter |
|
KongKent Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle have en Blu-ray afspiller. Men da jeg ikke vil ud og skifte min forstærker ud, kræver det, at der er 5.1 udtag bagpå afspilleren, samt en dekoder i afspilleren der kan afkode HD-lydformaterne.  Findes der Blu-ray afspillere på den billige side af 4000,- der kan det? (forstærkeren er en Pioneer VSX-1011K)
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
KongKent skrev:
Jeg står overfor at skulle have en Blu-ray afspiller. Men da jeg ikke vil ud og skifte min forstærker ud, kræver det, at der er 5.1 udtag bagpå afspilleren, samt en dekoder i afspilleren der kan afkode HD-lydformaterne. 
Findes der Blu-ray afspillere på den billige side af 4000,- der kan det? |
|
|
Ja, Panasonic DMP-BD50 ... Den kan dekode alle lydformaterne til analog, incl. Dolby TrueHD og DTS-MD MA. Skulle egentlig have kostet 5000 kr, men kan for tiden fås for under 4000 kr fordi et Fælleskøb har tvunget prisen ned  Forvent en god alsidig blu-ray afspiller, med en fin kvalitet på blu-ray, men en middelmådig kvalitet på almindelige DVD film. Så har du en god DVD-afspiller allerede, så behold den. /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
KongKent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Pioneer DV-656A afspiller stående p.t., og den har jeg nu også tænkt mig at lade stå indtil den anden på et tidspunkt er kommet hjem, så jeg lige kan lave sammenligninger. Men burde sådan en Blu-ray ikke kunne gengive dvd bedre, når overførslen er HDMI kontra en simpel RGB Scart?
|
| Til top |
|
| |
musik musik Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ja det gør der -passonick db 30 har 7 i 1 og dekoder det hele . 3000 ,00 kr AV connection
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KongKent skrev:
| Jeg har en Pioneer DV-656A afspiller stående p.t., og den har jeg nu også tænkt mig at lade stå indtil den anden på et tidspunkt er kommet hjem, så jeg lige kan lave sammenligninger. Men burde sådan en Blu-ray ikke kunne gengive dvd bedre, når overførslen er HDMI kontra en simpel RGB Scart? |
|
|
Det har ikke så meget med tilslutningen at gøre. Jeg havde en ældre Sony RDR-HX1000 DVD-optager, en af de første med HDMI udgang. Og den var mildtest talt elendig til det, det stod meget bedre på SCART  Det chipsset som Panasonic har valgt at bruge, er ikke det bedste til DVD afspilning. Det fungerer, det er bare set bedre. Men den er fin til blu-ray. /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
musik musik. skrev:
ja det gør der -passonick db 30 har 7 i 1 og dekoder det hele . 3000 ,00 kr AV connection |
|
|
Nej, BD30 har ikke dekodning af HD-lyd. Det kan kun sendes som bitstream via HDMI, til en receiver der kan modtage lyden den vej og dekode det. Det er kun BD50 der har den interne dekodning, hvor lyden kan hentes ud som analog 5.1 /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
KongKent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med HDMI-kabel? Er et medfølgende "okay", eller er det værd at ofre penge på et kvalitetskabel, og i så fald, hvor langt bør man gå? 500 kr., 1000 kr., 5000 kr.?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
KongKent skrev:
| Hvad med HDMI-kabel? Er et medfølgende "okay", eller er det værd at ofre penge på et kvalitetskabel, og i så fald, hvor langt bør man gå? 500 kr., 1000 kr., 5000 kr.? |
|
|
Der plejer slet ikke at følge HDMI kabel med. HDMI kabler er meget nemme. Enten virker de eller også virker de ikke. Og erfaringsmæssigt er der meget få problemer med HDMI kabler overhovedet. I min verden er der ingen forskel på signalet, om det er overført igennem et billigt eller et dyrt kabel. Hvis ellers signalet er overført korrekt, så er det samme signal bit for bit. Find evt. et passende på f.eks. Av-Connection.dk eller Avcables.dk /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KongKent skrev:
Hvad med HDMI-kabel? Er et medfølgende "okay", eller er det værd at ofre penge på et kvalitetskabel, og i så fald, hvor langt bør man gå? 500 kr., 1000 kr., 5000 kr.?
|
|
|
Har lidt samme holdning som Lars!.. Men for at være på den sikre side, så køber jeg altid noget der kan klare HDMI 1.3 og et lidt anderkendt mærke!..Jeg har Supra HT100, og det fungerer fremragende!..Jeg har dog ikke testet det, mod nogle dyre kabler, men du vil nok mærke en lille forbedring, i fht. et standard kabel! mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
KongKent skrev:
|
|
|
Har lidt samme holdning som Lars!..
Men for at være på den sikre side, så køber jeg altid noget der kan klare HDMI 1.3 og et lidt anderkendt mærke!..Jeg har Supra HT100, og det fungerer fremragende!..Jeg har dog ikke testet det, mod nogle dyre kabler, men du vil nok mærke en lille forbedring, i fht. et standard kabel!
mvh Zirio
|
|
|
jeg tror næppe han vil opleve nogen forskel, men hvis man undgår de aller billigste kabler er byggekvaliteten som regel bedre og de derfor ikke ligeså let i stykker __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
KongKent Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg køber et kabel til omkring 200 kr. Det lyder ikke til, at jeg behøver gå vildere op i det.  Angående afspiller, så tror jeg valget falder på en Panasonic DMP-BD50. Den kan købes til 3700,- ikke ret langt fra hvor jeg bor, omend jeg ikke er helt sikker på om de har den på lager eller ej. Det gør dog ikke noget. Venter gerne, hvis det så betyder jeg får købt den rigtige afspiller første gang.  Vil i hvert fald sige tak for hjælpen indtil videre herinde.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor tager du så ikke bare fælleskøbet fra recordere?. Det er næsten samme pris, og der får du 2 BD'er med!..Jeg skal gerne købe den ene af dig
|
| Til top |
|
| |
KongKent Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
hvorfor tager du så ikke bare fælleskøbet fra recordere?. Det er næsten samme pris, og der får du 2 BD'er med!..Jeg skal gerne købe den ene af dig
|
|
|
Jeg har aldrig fundet ud af det med fælleskøb. Hvornår får jeg afspilleren hvis jeg bestiller derigennem? Leveres de samtidig, eller kan man bare bestille særskilt under 'fælleskøb'-banneret? Forklar gerne, for jeg vil da naturligvis gerne hive et par film med gratis.  EDIT: Ser så lige hvad det er for et par film. Hold kæft, noget l**t.  Men hva' pokker. To gratis film er bedre end ingenting, selvom jeg nok kun ser dem for at afprøve Blu-ray på min kommende fladskærm.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fælleskøb er en genial ting!.. Der er ingen ulemper ved det, kun fordele!. Det eneste minus, kontra at gå ned i en butik, er selvfølgelig at du ikke får maskinen, lige med det samme!.. Det foregår således: 1. Du indtaster alle din oplysninger (inde på recordere) 2. Så får du til sendt en mail fra forhandleren, at de modtaget den bestilling 3. Derefter får du (hurtigst muligt) en besked om hvornår afspilleren vil ankomme 4. Du sender en PM til mig, også køber jeg Jumper af dig  (og det rimmede endda)  Evt 5. Du kan tilmelde dig som bruger på recordere, så er der muligvis et medlem, der kan sige hvornår du får afspilleren (muligvis)!.. Mvh Zirio
CineZirio Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
KongKent Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, zirio. Det lyder jo til at være lige til højrebenet.  Hvordan med betaling? Netbank, oder? Og hvad siger leveringstiden på en Pana50? For nu har jeg fået købt en Pioneer PDP-428XD, skærmen er kommet hjem og sat i sving, så nu kan det nærmest kun gå for langsomt med at få slæbt en Blu-ray afspiller til huse, samt et HDMI-kabel så jeg kan komme i sving!
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det sandelig også!.. Jeg kan ikke huske hvad for nogle forskellige muligheder der er, men dengang jeg bestile mig 30'er, der tog jeg den på Dankort!..Lidt nærmere, på alle kanter!.. Jeg mener den står til levering hurtigst muligt, så hvis du bestiller idag, så burde den være der meget snart  ... Og det kommer til at se rigtig lækkert ud, på dit Pana Tv  Mvh Zirio
CineZirio Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
KongKent Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|