| Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg efterhånden ved at blive lidt skør... Hvor i alverden kan man købe en adaptor til sin xBox360 så man kan køre digital lyd ud gennem et optisk kabel når man køre billedet ud gennem HDMI?
Jeg ved at Microsoft har lavet sådan en adaptor men jeg kan ikke finde den nogen steder..! HJÆLP!!! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der ved noget?
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have fat i sådan et her kabel. På den måde kan du både have hdmi kabel sat i, og stadig køre lyden ud optisk
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den burde endda følge med til din Xbox hvis du har hdmi-udgang på den. Så det er bare at kigge æsken igennem. Gik et stykke tid før jeg selv fandt ud af det. Det værste er at mange sælgere af konsollen ikke en gang aner noget om det  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Den burde endda følge med til din Xbox hvis du har hdmi-udgang på den. Så det er bare at kigge æsken igennem. Gik et stykke tid før jeg selv fandt ud af det. Det værste er at mange sælgere af konsollen ikke en gang aner noget om det
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Det ikke helt rigtigt :) det er nemlig kun med Elite versionen den følger med som standard. Jeg har f.eks. Halo versionen og den har da hdmi, men der fulgte det kabel ikke med. Så man jo bare have en forstærker der også kan tage lyd ind gennem hdmi ;) __________________
If it works, don't fix it
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth S. skrev:
Det ikke helt rigtigt :) det er nemlig kun med Elite versionen den følger med som standard. Jeg har f.eks. Halo versionen og den har da hdmi, men der fulgte det kabel ikke med. Så man jo bare have en forstærker der også kan tage lyd ind gennem hdmi ;)
|
|
|
Ok. Gik ud fra det var med som standard når den har hdmi, pga. at sælgere intet aner om den forlænger der. Men fint, så har jeg ikke kun den rigtige farve(syntes det er fjollet med hvid). Nu vi er igang, er der nogen herinde der er på Xbox live med den og har lyst til at dele deres nick? Meget gerne nogen der spiller GOW2. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis, det er desværre kun Elite modellen den følger med. Nogen der ved hvor man kan købe en henne?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth S. skrev:
Du skal have fat i sådan et her kabel. På den måde kan du både have hdmi kabel sat i, og stadig køre lyden ud optisk 
|
|
|
Jeg har selv set på den, men Coolshop som har den til 299 kr skriver ikke noget om at den adaptor følger med, kun at det er et HDMI kabel til xBox360. Ved du noget jeg ikke ved? Eller har jeg bare overset noget..?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan give en hjælpende hånd? Ville virkelig være rart hvis jeg kunne få løst dette problem...
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
har indtryk af at hvis man ska bruge det kabel.. og man køber boxen fra ny.. så ka det kun lønne sig at købe Elite versionen...
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bare en xbox så det ville nok være lidt overdrevet at købe en ny...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går en på nr. 2 på den liste der linkes til længere oppe så står der vist ret præcist at det er Microsfts Xbox360 hdmi-kabel med den optiske forlænger til de sælger, for 330kr. Det på CoolShop er ikke det officielle, så vidt jeg kan se. Og på spørgsmål og svar derinde tyder det på at det bare er et hdmi-kabel. Jeg syntes selv at Microsofts hdmi-kabel er af en ok kvalitet, ligesom resten af kablerne der fulgte med min 360ér. Håber det er svar nok.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Kenneth S. skrev:
|
|
|
Jeg har selv set på den, men Coolshop som har den til 299 kr skriver ikke noget om at den adaptor følger med, kun at det er et HDMI kabel til xBox360. Ved du noget jeg ikke ved? Eller har jeg bare overset noget..? |
|
|
Det er mandag i morgen, så hvis du sender en mail og spørger om der er det med som man ser på billedet, jamen så har du jo et sikkert svar i morgen. Men til den pris håber jeg at det hele følger med, for tror kun det er et discount kabel man kan regne med at få med. __________________
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set det kabel i Fona til 499.95
Hvor der er HDMI i begge ender og en lille adapter, hvor man har mulighed for både optisk og Alm RCA lyd...
Men skriv lige om, det er det samme kabel de har hos coolshop.dk?
Der er trods alt forskel på 299 og 499.95
Jeg overvejer seriøst når det "kun" gælder 300
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrAvO skrev:
Jeg har lige set det kabel i Fona til 499.95
Hvor der er HDMI i begge ender og en lille adapter, hvor man har mulighed for både optisk og Alm RCA lyd...
Men skriv lige om, det er det samme kabel de har hos coolshop.dk?
Der er trods alt forskel på 299 og 499.95
Jeg overvejer seriøst når det "kun" gælder 300 |
|
|
Det til 299kr er ikke Microsofts kabel. Jeg ville hvis det var mig købe det officielle, så har Microsoft ingen undskyldning hvis der går et eller andet galt(det feks. ikke kan få ordentligt fat i udgangen), prisforskellen er trods alt kun 30kr på noname og det officielle. I Fona får du jo kablet med med det samme og de får højest sandsynligt ikke solgt alle kabler, så er vel fair´nough at de tager noget mere. Arbejderen i Fona skal jo også have råd til at købe dine tjenester, så du igen kan købe lidt mere hifi  Men 200kr er selvfølgelig et billigt spil eller en BD-film. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Hvis du går en på nr. 2 på den liste der linkes til længere oppe så står der vist ret præcist at det er Microsfts Xbox360 hdmi-kabel med den optiske forlænger til de sælger, for 330kr. Det på CoolShop er ikke det officielle, så vidt jeg kan se. Og på spørgsmål og svar derinde tyder det på at det bare er et hdmi-kabel. Jeg syntes selv at Microsofts hdmi-kabel er af en ok kvalitet, ligesom resten af kablerne der fulgte med min 360ér. Håber det er svar nok.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Jeg syns nu langtfra at det fremgår at den adaptor følger med, de nævner blot HDMI kablet tre gange på forskellige måder... Tror lige jeg sender en mail til coolshop.dk og høre dem om hvad det præcis er for et kabel de har til 299 kr. og hvad der evt. følger med.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Jeg syns nu langtfra at det fremgår at den adaptor følger med, de nævner blot HDMI kablet tre gange på forskellige måder... Tror lige jeg sender en mail til coolshop.dk og høre dem om hvad det præcis er for et kabel de har til 299 kr. og hvad der evt. følger med. |
|
|
Og hvad fik du så af svar?  Mht. til om det er originalt eller ej er lige meget. Hvis man er så uheldig at det ikke passer (hvilket der ville være mærkeligt) jamen så har man 14 dages fuld returret. __________________
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gik på Ebay og fandt en adaptor (uoriginal) til 110 kr med fragt fra Hong Kong. Efter hvad jeg har læst er andre brugere ganske tilfreds med den så det har jeg tænkt mig at prøve.
|
| Til top |
|
| |