Stand up DK! 
Nogen der har anbefalinger af fremragende (danske) DVD-stand up comedy udgivelser..?
Og her er det lige meget hvor gamle de er, bare de er gode.
Jeg er ikke den største kender selv, men… Blandt de ”nyere” har jeg hørt at
- Hartmann X er noget jammer, mere eller mindre
- Rune Klan’s er ret tynd, både komik-delen og trylle-delen
- Uffe Holm Show er sindssygt sjovt
Jeg selv kan bidrage med følgende anmeldelser :
MICKTRIX – Ved godt den snart er gammel, men jeg har først set den nu.. Og jeg blev faktisk en anelse skuffet. Showet er da udmærket, men jeg havde forventet mig lidt mere, da Mick Øgendahl normalt er en af mine favoritter. Der er selvfølgelig masser af exempler på hans vanvittige mimik og gestik, men jeg synes alligevel han holder lidt igen..
DEN ÆGTE VARE – God, specielt Anders Anden Matthesen, som runder showet af, er for grineren! Også gode præstationer af Mick Øgendahl, Geo og værten Carsten Eskelund. De to sidste komikere (Jacob Tingleff & Rune Klan) er middelmådige på denne.
TALEGAVER TIL BØRN (2002) – God idé at samle så mange af landets stand up comedians (i dette show 17) på én gang, men det går selvfølgelig ud over udfoldelsesmulighederne, når der kun er 6 minutter til hver.
Anders Matthesen tager pis på det ved at bruge 3-4 minutter på at synge en sang… Udover det mener jeg at Jan Gintberg, Carsten Bang og Jonathan Spang leverer de tre bedste præstationer…
Til gengæld er specielt Thomas Wivel, som åbner showet, langt fra topformen. Og det gælder også de to værter, Lars Hjortshøj og Lasse Rimmer. Jeg er generelt af den opfattelse, at de to sidstnævnte er langt sjovere i ”skæve” TV-programmer som fx Mandrillen / Langt Fra Las Vegas end de er når de står på scenen. Og det samme gør sig gældende for Casper Christensen og Frank Hvam.
Men kom med nogen bud…!? Hva er HOT, hva er NOT?
Dog vil jeg lige gøre opmærksom på : Anmeldelser af Amin Jensen Show har ingen interesse (i hvert fald ikke MIN), da jeg ikke regner manden som en stand up’er.. Han er nærmere at betragte som en (selv-)fed nar, der synes det er usigeligt skægt at høre sig selv trække vejret gennem en mundharmonika.
/Mike