| Forfatter |
|
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
First of all.. Jeg fik fornyligt taget mig sammen til at sætte et optisk kabel på min PS2 så jeg nu kan få DD og DTS passthru. Og det spiller max (i forhold til at køre den normale analog stereo ud) men i teorien er der vel ingen forskel på om man kører DTS pass på en DVD til 5.000,- eller på en PS2 spille konsol?
Rigtig gættet, jeg er ikke indehaver af en "rigtig" DVD afspiller, men jeg ha da taget mig sammen til at købe et RGB kabel til min PS2, som efter sigende skulle gøre billedet noget bedre. Men min andet spørgsmål er nu. Hvad ville jeg (om noget) få ud af at købe en rigtig DVD afspillet. Mit budget er rimmelig begrænset, så det bliver jo nok en billig/brugt model alligevel, men er der overhoved en mærkbar forskel (for det utrænede øje som mit er) på at køre RGB ud af en DVD afspiller eller ud af en PS2? (ud over kabel kvaliteten nok ik er den fedeste på PS2'en).
Jeg lurer lidt på at købe en KiSS Dp-508, men det skulle da udelukkende være for netkortet og DivX/Xvid mulighederne.
Det gyldne spørgsmål er jo nok, hvor stor er forskellen på en DVD til 500 og en DVD til 5.000,- ? Billedet er vel i sidste ende jo taget fra samme skive og jeg må indrømme at jeg kan sq ik se forskel. Er det bare mig der ikke er vågen?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Det gyldne spørgsmål er jo nok, hvor stor er forskellen på en DVD til 500 og en DVD til 5.000,- ? Billedet er vel i sidste ende jo taget fra samme skive og jeg må indrømme at jeg kan sq ik se forskel. Er det bare mig der ikke er vågen? |
|
|
Hvis du ikke kan se forskel, så er der vel ingen grund til at købe en ny, nu når din ps2 jo fungerer. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
| Hvis du skifter dit 14" tv ud med et 32" af rimelig kvalitet skulle forskellen gerne være til at se. |
|
|
Hehe.. Tror problemet er brillerne.. Det er forøvrigt 28" (som jo nok er noget gammelt skrammel, men også er det første der står til udskiftning, med en projekter .. Tilgengæld har jeg surround )
I øvrigt et af de mest irrelevante indlæg jeg længe har set, da jeg intet svar får overhoved, men tilgengæld bliver "beskyldt" for at bruge et 14" på trods af at du overhoved intet belæg har for at vide hvad jeg er indehaver af. Men essensen er jo nok at du ikke mener mit system er skarpt nok til at kunne registrere en forskel. Men jeg skal da i mangel af bedre begrundelse bevæge mig ned i den lokale Hi-Fi kiosk og lade dem præsentere mig for forskellen.
Guld spørgsmålet var jo også hvor stor forskellen er på en afspiller til 500 og en til 5.000,- og hvorfor der er forskel? Så meget støj kan der sq heller ikke være på sådan en lille dims.
Og tillægs/bonus spørgsmålet. Hvad betyder afspiller kvalitet i forhold til kabel kvaliteten? (da et godt kabel er noget billigere end et en god afspiller)
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste gang du kommer i et supermarked, der forhandler billige dvd'ere så prøv at be' om en demo. På de billigere dvd'ere kan de måske nok afspille mange formater, men til gengæld er billedet på alle dem jeg har set, meget sløret i kanten. Elendigt billede for at sige det mildt.
Desuden er der et kæmpe minus ved at de fleste ikke kan implementere underteksten i selve billedet, så du får en sort bjælke forneden hvor teksten står. Derved beskærer du billedet en hel del. Og som den sidste kommentar vedr. billige dvd-afspillere skal nævnes, at også underteksten slører meget - faktisk så meget at det bliver direkte irriterende.
Det skal lige siges at disse erfaringer kommer fra dvd-afspillere af mærket Minato, Prosonic, Daytek og United. Der kan selvfølgelig sagtens være billige gode modeller, som jeg ikke kender noget til.. 
Jeg havde den holdning at et dvd-signal er et dvd-signal, indtil jeg åbnede en billig og kiggede hvad der var i kassen. Det er faktisk bare en lille bunke ledninger på en lille printplade, tilknyttet et dvd-rom drev. SAmmenlignet med en dyrere model, kan man næsten mærke, at man får en del mere for pengene..
Forskellen er at e dyrere benytter bedre kabler, og rigtige drev. Jeg kan huske en person der skamroste en billig dvd fra Bilka herinde i forummet, men jeg kan desværre ikke huske hvem, eller hvilken dvd det var. Ellers var det måske en model at overveje?
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim, jeg takker for det konstruktive indlæg.
Min første tanke er nu om PS2'en er en dårlig, en hæderlig eller en (meget usandsynligt) god DVD afspiller. (erfaringer er MEGET velkommende) men lad mig sige det sådan. At selv da jeg kørte coaxialt ud på den, var det en stærk forbedring af noget som helst andet jeg havde set på mit TV (som dog stræker sig til computeren, fælles antenne og en skod DVD maskine som jeg lånte et par timer i en brændert).
Jeg kan heller ikke genkende dit font problem i underteksterne eller den slørede kant, men igen, jeg er ikke gode venner med min optiker. Jeg er dog begyndt at mistænke at jeg nok ikke for det store ud af at investere i en afspiller, specielt ikke i det prisleje som jeg har råd til. Får i hvert fald nok mere ud af et nyt TV/projektor.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seeker skrev:
|
I øvrigt et af de mest irrelevante indlæg jeg længe har set, da jeg intet svar får overhoved, men tilgengæld bliver "beskyldt" for at bruge et 14" på trods af at du overhoved intet belæg har for at vide hvad jeg er indehaver af. Men essensen er jo nok at du ikke mener mit system er skarpt nok til at kunne registrere en forskel. Men jeg skal da i mangel af bedre begrundelse bevæge mig ned i den lokale Hi-Fi kiosk og lade dem præsentere mig for forskellen.
|
|
|
Når jeg skrev 14" var det netop for at gøre dig opmærksom på at du ikke giver læseren af dit spørgsmål en ærlig chance for at kommentere dit spørgsmål da du ikke skriver hvad dit output device er. Jo flere informationer man giver omkring sit spørgsmål hvad angår sit eget setup osv. desto bedre svar får man.  __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seeker skrev:
|
Hej Kim, jeg takker for det konstruktive indlæg.
Min første tanke er nu om PS2'en er en dårlig, en hæderlig eller en (meget usandsynligt) god DVD afspiller. (erfaringer er MEGET velkommende) men lad mig sige det sådan. At selv da jeg kørte coaxialt ud på den, var det en stærk forbedring af noget som helst andet jeg havde set på mit TV (som dog stræker sig til computeren, fælles antenne og en skod DVD maskine som jeg lånte et par timer i en brændert).
Jeg kan heller ikke genkende dit font problem i underteksterne eller den slørede kant, men igen, jeg er ikke gode venner med min optiker. Jeg er dog begyndt at mistænke at jeg nok ikke for det store ud af at investere i en afspiller, specielt ikke i det prisleje som jeg har råd til. Får i hvert fald nok mere ud af et nyt TV/projektor.
|
|
|
Den PS2 jeg har prøvet at se lidt DVD på, klarede det bedre end de billige dvd'ere jeg nævnte i det tidligere indlæg. Og så længe du selv synes der er en forbedring - ja så er pengene vel ikke spildt? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun snakke om dvden fra PS2 ud fra et teoretisk synspunkt. Da kæresten i sin tid ville have en xbox (eller måske en ps2), mente jeg, at det var rart hvis den spillemaskine vi fik, var ok til dvd også, da vi ikke havde en.
Havde desværre ikke mulighed for at teste de to sammen, men læste meget om dem på nettet, og dels er xboxen rent teknisk bedre end ps2, men folk som havde testet den, var også mere begejstret for xboxen.
pyha, ok, så kommer der noget du kan bruge mere konkret: Har efterfølgende haft nogle maskiner hjemme på prøve, og xboxen klarede sig bedre end de billigste (under 1000), hvor jeg ikke kunne se forskel på dem i 1000-2000 klassen... ja, dem over 1000 var faktisk som en regel bedre end dem under 1000. Men havde derimod en Harman DVD25 på prøve (som kan købes for godt 2000 rundt omkring nu vil jeg tro)...
Den var meget bedre. Dels var billedet meget meget bedre, men den var også meget mere stabil, især når det kom til mine dvd backups (kopiere mine sager for ikke at ødelægge originalerne), hvor billige maskiner forholdsvis tit havde lidt problemer.
Skal dog ikke lige kunne udtale mig konkret om lyden, men vil gå ud fra, at der på dyere modeller er et langt bedre lydkredsløb end i de billige. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til lyden så vil jeg sige at har du det digitalt så bliver det ikke bedre, men der er sikkert mange der vil sige mig imod herinde.
Billedkvaliteten akn du få væsentligt bedre, da de bedre DVD maskiner i 5000 kr klassen gerne har Component ud, progressive scan og mange andre lækkerier. Men det kræver igen at dit fjernsyn/projektor kan håndtere det. Der er blandt andet ikke ret mange almindelige fjernsyn der kan tage Component og da slet ikke i en progressive udgave.
Men anyways hvis du måske også vil skifte fjernsyn ud så er der en væsentlig billed forbedring at hente.
Dyre kontra billig er som nævnt kvaliteten jeg har en billig 500 kr Kennex fra kvicly .. den spiller og har component (interlaced) men tilgængæld er den allerede ved at falde sammen skuffen larmer end del og tvivler på den holder meget længere end et par måneder. (1½år gammel nu)
Så det kan da bestemt betale sig at købe en god DVD maskine hvis du har udstyret til det i den anden ende. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis fjernsynet ikke er tip top moderne, men kan tage rgb via scart, så kan er der nogle ganske gode DVD maskiner til fornuftige penge, der kan levere progressivt scan via scart rgb (fx den DVD25 fra Harman).
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 27 Februar 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
| Hvis fjernsynet ikke er tip top moderne, men kan tage rgb via scart, så kan er der nogle ganske gode DVD maskiner til fornuftige penge, der kan levere progressivt scan via scart rgb (fx den DVD25 fra Harman). |
|
|
Jeps, man skal bare huske om fjernsynet også kan tage progressive scan ellers er man ligevidt. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg takker alle for de konstruktive indslag, jeg tror konklusionen må være at jeg ikke er kræsen nok (hvad angår billede) til at en DVD afspiller kan betale sig for mig og at før jeg får et ordenligt TV får jeg nok ik det store ud af en DVD i alligevel. Så må vi se hvornår der bliver penge til den slags.
|
| Til top |
|
| |
stofferb Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bare få sat en dms3 chip i din ps2 så kan den også afspille divx/xvid film + selvføldelig alle brændte spil.
det har jeg fået gjordt ved www.dintelefon.dk som ligger i aalborg
det virker bare
|
| Til top |
|
| |
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen
jeg bruger selv min ps2 til dvd lige nu, indtil jeg for en dvd igen, da den jeg havde før ikke ville mere. men jeg syndes at dvd'en på ps2 er meget bedre end alle de dvdafspillere der koster under 1300 kr. jeg syndes at billedet er rigtig godt på ps2'en.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
stofferb skrev:
|
Du kan også bare få sat en dms3 chip i din ps2 så kan den også afspille divx/xvid film + selvføldelig alle brændte spil.
det har jeg fået gjordt ved www.dintelefon.dk som ligger i aalborg
det virker bare
|
|
|
Det virker sikkert også når APG står og banker på din dør? 
|
| Til top |
|
| |
E-m@il Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
til jdg1:
det er da ikke ulovligt at få chippet sin PS2...!!! du mister da "bare" din garanti..!!! det er da hvad jeg har fået at vide...??? __________________
Mine film
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
E-m@il skrev:
|
til jdg1:
det er da ikke ulovligt at få chippet sin PS2...!!! du mister da "bare" din garanti..!!! det er da hvad jeg har fået at vide...???
|
|
|
Tænkte nu mere på de brændte spil og xvid filmene. Tror næppe han taler om backup-kopier her.....
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu sige at der er meget at hente i en dvd i 2000-3000 kr. klassen. Har netop købt en nad t533 til 2300 og billedet på mit philips 32 pw 8818 er virkeligt godt!
Har tidligere haft en panasonic dvd til 1100 og en prosonic til 900 sat til og det var ganske forskrækkeligt i forhold til NAD'en... Troede ikke selv der ville være så stor billedforskel som der i grunden er! Købte den primært på grund af den fremragende lyd (til prisen), men fandt ud af at billedet ligesom lyden overgår de billige afspiller med mange længder!
Men hvsi du bruger et scart kabel til 39,- får du ik noget ud af det.. du skal op og give et par hundrede hvis du vil have noget ud af en ordentlig dvd...
Har i øvrigt tidligere haft en ps2.. Den var dog sat til et 14" hvor den gjorde det udmærket... Har ikke prøvet på et bedre og støre fjernsyn så kan ik sige noget om dens performance her, men specifikationerne og omtaler af dens dvd egenskaber er ikke de bedste så hvis du går ud og bruge rpenge på nyt fjernsyn/projektor vil jeg klart anbefale dig også at købe en ny dvd!
|
| Til top |
|
| |