Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken DVD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ancher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu er jeg nødt til at bede om jeres hjælp.

Jeg går og leder med lys og lygte efter en dvd-afspiller.

Først og fremmest er det vigtigt, at billeddelen er i top. Afspilleren skal levere billede til en Panasonic Plasma og måske også senere til en Sanoy PLZ2.

Dvi udgang er selvfølgelig at foretrække, men de afspillere er også meget dyre.

Er der nogle afspillere, som kan levere et rigtigt godt billede f.eks ved progressive scan i pal, samt er der nogen afspillere, hvor man hellere vil bruge deres indbyggede dekodere end dem i anlægget.

Sidst men ikke mindst ville jeg også gerne have en afspiller, som kunne erstatte cd-afspilleren, men det er mindst prioriteret, idet prisen så formentligt skrues meget op.

Drevet skal være robust og ikke larme for meget.

Er der nogle afspillere I kan anbefale og evt. kommentere ud fra de forskellige emner, som jeg har beskrevet.

Jeg har haft kig på bl.a. Denon A11 og Pioneer 868 pga. dvi og Denonen specielt fordi, den vidst også skulle være god som alm. cd-afspiller.

Men er der andre, som kan anbefales. Nogle har anbefalet f.eks H/K til billeddelen, hvor den til prisen skulle være ret god, og så kunne jeg bare supplere med en gammel Denon til alm. cd-afspilning.

Samtidig har jeg kigget lidt på en Thule dvd250B med digitII board; men den har jeg ingen erfaringer med. Den kan jeg få for ca. kr. 9000 brugt.

Så er der også Primare, her er delene vidst ret gode, men de kan vidst ikke så meget teknisk.

Nå indlægget blev vidst lidt langt, men har overvejet meget længe og vendt og drejet længe. Kæresten er selvfølgelig ikke helt vild med prisen for Denon A11, derfor søger jeg alternativer, dog uden at vide om Denon A11 er den bedste.

Lad mig endelig få jeres guldkorn.

Mit setup er i øvrigt.

H/K Signature 2,0 surroundforforstærker

HK Signature 1,5 effektforstærker 2x200

HK Signature 1,3 effektforstærker 3x100

Sony XB780 Q/S SuperAudio

B&W DM604 S3 Fronthøjttalere

B&W LCR600    Centerhøjttaler

B&W DM600     Baghøjttaler

Kabel Dali Blue Biwiring til Front og Center.

Audioquest signalkabler.

Hilsen

Jesper

Til top Vis Ancher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ancher

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jammen så skal du da ha' en H/K dvd 25 eller 30. min 25 er rigtigt god at spille musik på også, men har nu købt en cd-afspiller for ikke at slide for meget på den, og med endnu en H/K er der jo lidt penge til overs til lidt musik

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

A11'eren er et suverænt køb til prisen.  Du får ikke noget bedre billede i dag (med mindre du går op i 50.000 kr. klassen, hvis det overhovedet kan gøre det)

Cd-lyd mæssigt ligger den ca. i klasse med en dedikeret cd-afspiller til omkring 10.000 kr.  Men så får du jo også dvda og sacd!

Skriv endelig, hvis du har nærmere spørgsmål til a11'eren

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Skriv endelig, hvis du har nærmere spørgsmål til a11'eren

Jeg kan forstå at du har købt en A11? Hvilke andre afspillere havde du med i dine overvejelser, og hvorfor endte du med A11?

Som du måske har set i en tråd fra den 10. april er jeg på udkig efter en ny dvd-afspiller som skal sættes til mit med tv med componentsignal.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Inden jeg købte a11'eren kiggede og lyttede jeg på denon 2900, denon a1 (havde mulighed for at købe den brugt til 15.000 kr.), arcam 89, pioneer 686 og rotel 1060.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke i egen person havde set eller hørt a11'eren inden jeg købte.  De blev simpelthen revet væk fra hifiklubben og der var ikke engang nogen demo model!  Så i første omgang stolede jeg altså på en del professionelle anmeldelser og på folk fra avsforum.

Og jeg er bestemt ikke blevet skuffet.  Der er tale om knivskarpt billede med en suveræn billedbehandling!!  Cd lyden er også rigtigt god.  Du kan læse mere i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4478&KW =a11&PN=0&TPN=1

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke i egen person havde set eller hørt a11'eren inden jeg købte.  De blev simpelthen revet væk fra hifiklubben og der var ikke engang nogen demo model!  Så i første omgang stolede jeg altså på en del professionelle anmeldelser og på folk fra avsforum.

Mit "problem" er også at jeg ikke har mulighed for at se flere dvd-afspillere samtidigt. Men efter at have læst mig frem til at Pioneer 868 har problemer med layer skift er denne nu skippet. Tilbage er nu primært A11 (og en telefonsamtale med min bankrådgiver ). Jeg må hellere få set den live i den lokale Hifi-Klubben.

Hvilket display bruger du og hvordan er A11 forbundet hertil?

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Hvilket display bruger du og hvordan er A11 forbundet hertil?

klik på www nede i bunden!?

Ancher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode forslag.

Jeg kan forstå, at jeg alternativt, kan købe en H/K dvd og så købe en god cd-afspiller ved siden af f.eks. Denon s10 eller end af de andre.

Denon A11 det må næsten være drømme afspilleren; men kæresten har lige måttet sluge, at jeg købte en Panasonic plasma TH42EX.

Er der andre forslag. Er der nogen som kender Thule dvd'en med digit II board?

Jdg1: Det er et smukt udstyr, du har. Faktisk har vi præcis samme højttaler setup. Sjovt nok har jeg flere problemer end dig, hvad angår bas i mine højttalere, så jeg har suppleret med en B&W sub ASW675.

Jesper

Til top Vis Ancher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ancher

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes