Hejsa
Nu er jeg nødt til at bede om jeres hjælp.
Jeg går og leder med lys og lygte efter en dvd-afspiller.
Først og fremmest er det vigtigt, at billeddelen er i top. Afspilleren skal levere billede til en Panasonic Plasma og måske også senere til en Sanoy PLZ2.
Dvi udgang er selvfølgelig at foretrække, men de afspillere er også meget dyre.
Er der nogle afspillere, som kan levere et rigtigt godt billede f.eks ved progressive scan i pal, samt er der nogen afspillere, hvor man hellere vil bruge deres indbyggede dekodere end dem i anlægget.
Sidst men ikke mindst ville jeg også gerne have en afspiller, som kunne erstatte cd-afspilleren, men det er mindst prioriteret, idet prisen så formentligt skrues meget op.
Drevet skal være robust og ikke larme for meget.
Er der nogle afspillere I kan anbefale og evt. kommentere ud fra de forskellige emner, som jeg har beskrevet.
Jeg har haft kig på bl.a. Denon A11 og Pioneer 868 pga. dvi og Denonen specielt fordi, den vidst også skulle være god som alm. cd-afspiller.
Men er der andre, som kan anbefales. Nogle har anbefalet f.eks H/K til billeddelen, hvor den til prisen skulle være ret god, og så kunne jeg bare supplere med en gammel Denon til alm. cd-afspilning.
Samtidig har jeg kigget lidt på en Thule dvd250B med digitII board; men den har jeg ingen erfaringer med. Den kan jeg få for ca. kr. 9000 brugt.
Så er der også Primare, her er delene vidst ret gode, men de kan vidst ikke så meget teknisk.
Nå indlægget blev vidst lidt langt, men har overvejet meget længe og vendt og drejet længe. Kæresten er selvfølgelig ikke helt vild med prisen for Denon A11, derfor søger jeg alternativer, dog uden at vide om Denon A11 er den bedste.
Lad mig endelig få jeres guldkorn.
Mit setup er i øvrigt.
H/K Signature 2,0 surroundforforstærker
HK Signature 1,5 effektforstærker 2x200
HK Signature 1,3 effektforstærker 3x100
Sony XB780 Q/S SuperAudio
B&W DM604 S3 Fronthøjttalere
B&W LCR600 Centerhøjttaler
B&W DM600 Baghøjttaler
Kabel Dali Blue Biwiring til Front og Center.
Audioquest signalkabler.
Hilsen
Jesper