| Sendt: 17 April 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stefan !
Jeg kender intet til din Pioneer 717, men jeg købte i går en Marantz DV 4300 hos TC i Århus, da den var på tilbud til 1699,- (Kun i sølv) Jeg har ikke testet alverden på den endnu, men jeg har opdaget et par "mærkværdigheder" der nok gør at jeg returnerer den igen, og køber en Pioneer 565 eller en Marantz DV 4400 i stedet. Den første ting er, at mit scart kabel (Ixos) og mit Coax kabel (også Ixos) ikke kan sidde i afspilleren samtidigt ! I hvertfald ikke uden at bøje den ene af dem kraftigt, og det holder ikke i længden. Bagenden af stikket på coax kablet, der har de fine WBT stik, går simpelthen imod bagenden af stikket på scart kablet, så det ikke kan trykkes helt på plads. Nu skal det siges at WBT stikkene er lidt længere end normale RCA stik, men stadig virker det lidt dumt.. En anden ting er at den har det skidt med brændte DVD-R skiver. Den kan sagtens spille dem, men på mange af de skiver jeg har, stopper den efter ca. 1t og 20-25 min. og begynder at hakke. Disse film har kørt uden fejl på min oldsag af en Metz DF 71 (=Pioneer 434)
Til afspillerens ros skal jeg dog sige at Lyden er intet mindre en fremragende på den. (Til Prisen) Den kan faktisk godt spille musik, så man kan holde ud at høre på det. Den er selvfølgelig ikke i nærheden af min Denon DCD S-10, men det lyder faktisk ikke så tosset enda. Billedet er også særdeles klart, og alle menuer og skift frem og tilbage virker hurtigt og problemfrit. Og så er den komplet lydløs, hvilket selvfølgelig er rart. Så alt i alt, var det ikke for de små underligheder, var det en glimrende afspiller, men jeg må nu nok returnere den, og bruge lidt ekstra penge på en dyrere model... ÆV !
/L6
|