Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: bambus maskine (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wamsler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en bambus maskine nærmere en lumatron model 51K3 og den er milevidt bedre end min gamle panasonic s31 og jeg mener meget bedre, bedre billede (bla Progressive scan funktion) endvidere er der følgende tilslutningsmuligheder som end ikke meget dyrere maskiner har.

5.1, digital coax, optisk(den har alle) video (det gule stik) s-vhs, og selvfølgelig scart.

mine tidligere maskiner var en phillips 6XX  den blev pludselig for varm og kunne kun spille film uden alu kassen på og det kunne den kun i nordsjælland, her i kalundborg gik kortbølge masterne i, så en panny s31 og endelig den her lumatron hvilket har overrasket mig af kvaliteten af maskinen

har i andre gode erfaringer med bambus maskiner.???

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

wamsler skrev:

Nej...!

Hvorfor er det nu lige det hedder 'bambus' maskiner...(!)

(Efter at have fundet ud af hvad man får hvis man køber en ordenlig dvd, er bambusskud naturligvis UDELUKKET)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 April 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

wamsler skrev:

Det afhænger af så meget, men ud fra mig selv og min omgangskreds/familie er mit billede:
Denver, United og Euroline er en blandet fornøjelse. Lumatron og især 51K3 er dog ganske hæderlige og æder alt hvad man propper i dem. Køres lyden digitalt til surround-receiver er der ikke noget at udsætte på den. Mht. billedet kan jeg ikke se forskel på den og dyrere maskiner på forholdsvis alm. fjernsyn (inkl. mine forældres Sony Wega 28" flat, RGB via scart). Så vil man spare på prestigen, er 51K3'eren en udemærket maskine der kan levere varen. Holdbarheden ser heller ikke ud til at fejle noget. Måske vil den ikke holde så længe som en langt dyrere maskine, men DVD-maskiner har det jo alligevel med at blive hurtigt forældet.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Havde en United (vist nok model 5053M) en kort periode, købt for 550 kr., og var for så vidt ganske godt tilfreds med både billede og lyd... Men : Den holdt kun et par måneder, så begyndte den at larme forfærdeligt ved afspilning af film. Og det kunne ikke laves, så det endte med at jeg fik pengene tilbage, da de ikke havde flere...

Egentlig en skam da jeg som sagt var fint tilfreds. Èn af mine venner har den samme, og har haft det i et par år efterhånden, og han er også fuldt ud tilfreds

Til gengæld købte jeg efter United'en en Euroline til 500,- og det var den værste gang bræk! Dårligt billede, dårlig lyd, og tit fulgte billedet ikke engang lyden.. Så den opgav jeg og har lige købt en YAMAHA S540, som virker endog meget lovende.. Den er selvfølgelig også i en lidt anden prisklasse (1499,- hos TC) - men det er vel med DVD-afspillere som det er med mange andre ting : hovedparten af gangene får man dét man betaler for.

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

wamsler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Lige netop min pionte, jeg er villig til at ofre kassen for en fed dvd når den her jeg har ibrug står af (men det bliver nok når det helt stor anlæg skal op i kælderen). Lumatronen banker ihvertfald også min PS2 i DVD kvalitet på mit 100 hz Panasonic tv (32")

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes