| Forfatter |
|
maj006 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit gode gamle United fjernsyn fra 1996 er lige futtet af - så det bliver desværre en weekend som i de gode gamle dage...... (dybt suk)!
Jeg har 4.000,- som jeg har skrevet fjernsyn på.... og nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp.
Jeg er simpelthen interesseret i at få så meget fjernsyn jeg kan for 4.000,-. Jeg har set et Prosonic 32NXSF (32" og 100hz) i denne uges Føtex avis.... er det ok, eller kan det bedre betale sig at nøjes med et 28" i et bedre mærke?
Er der udover prisen stor forskel på 50hz og 100hz?
Håber på nogle konkrete forslag til hvilke fjernsyn jeg kan købe....
På forhånd tak!
Martin Jørgensen
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er sikkert: Køb ikke 100Hz tv i den prisklasse. Der opstår alt for mange forstyrelser i billedet og billedet ser endda mere grumset ud.
Så køb endelig et godt 50 Hz fjernsyn. Gerne Philips, Sony eller Panasonic.
Evt. denne hér __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et 28" Panasonic med fladt billederør og 50 hz. Det kan fås hos Electronic world til 3.999;kr ellers tjek www.pricerunner.dk
Hold dig fra 100hz i den prisklasse!
|
| Til top |
|
| |
maj006 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt kig på 3 fjernsyn fra elgiganten....
Panasonic TX28DK1 (28" - 50hz): 2999,- Philips 28PW6306 (28" - 50hz): 3699,- Samsung WS28V65V (28" - 100hz): 3499,-
Nogen reaktioner på de 3 modeller.... jeg ved godt i fraråder 100hz i den prisklasse - men er Samsung ellers ikke et meget godt mærke?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO det kan godt være at Samsung er godt, men til den pris er der altså ikke råd til en ret kraftig digital del (Buffer(ram..) og så er der sparet andre steder! Man skal op i en ordentlig prisklasse for at 100 hz ser godt ud ellers bliver billedet meget "digitalt" og det klæder ikke film! Man vil jo gerne have det ligner en rigtig film-Ting som pixel plus syntes jeg heller ikke klæder en dvd film. Jeg har set det en gang på et Philips med Epispde 1 på dvd...og det så grumset ud. Derudover så det ud som om billedet kørte lidt hurtigere end normalt! Meget underligt...
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm bilka har et jvc 16:9 til 2999,- 28"
__________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
maj006 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - mange tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Loewesvinet Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt lidt med i debatten i et stykke tid. Og jeg må indrømme jeg er chokeret! Hvordan kan det dog være at næsten samtlige af den gamle garde herinde er enige om, at man ikke kan få et godt 100 Hz fjernsyn til 4000?
Så sent som i går købte jeg et Loewe Aventos til kr. 3995. Så var der ovenikøbet en femmer til slik. Jeg synes personligt det er et glimrende fjernsyn, men ok - nogen har højere krav til fjernsyn end jeg.
/Loewesvinet
PS: jeg lå så også lige i kø fra kl. 14 onsdag til 10 torsdag for at få det, men det er en helt anden historie...
PPS: Jeg havde bare lige brug for at få luft for min glæde over det nye fjernsyn der ellers normalt er langt ud over min økonomiske formåen som studerende.
PPPS: Hvis der er nogen der har kritikpunkter til Aventos, så luk venligst. Lad mig blive på min lille sky!
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 det er sgu' ok, en timeløn på 500 kr for at ligge i kø det er yderst sjældent man ser det, men mindre kan vel heller ikke gøre det på den tid af døgnet. __________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loewesvinet skrev:
|
Jeg har fulgt lidt med i debatten i et stykke tid. Og jeg må indrømme jeg er chokeret! Hvordan kan det dog være at næsten samtlige af den gamle garde herinde er enige om, at man ikke kan få et godt 100 Hz fjernsyn til 4000?
Så sent som i går købte jeg et Loewe Aventos til kr. 3995. Så var der ovenikøbet en femmer til slik. Jeg synes personligt det er et glimrende fjernsyn, men ok - nogen har højere krav til fjernsyn end jeg.
/Loewesvinet
PS: jeg lå så også lige i kø fra kl. 14 onsdag til 10 torsdag for at få det, men det er en helt anden historie...
PPS: Jeg havde bare lige brug for at få luft for min glæde over det nye fjernsyn der ellers normalt er langt ud over min økonomiske formåen som studerende.
PPPS: Hvis der er nogen der har kritikpunkter til Aventos, så luk venligst. Lad mig blive på min lille sky!
|
|
|
Loewe Aventos ligger jo i en helt anden prisklasse (10.000+ kr.). At du har fået det på et MEGET billigt kø-tilbud til 4000 kr. er jo en helt anden sag. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku en meget god deal...men den har vidst ikke et fladt billedrør..LOL
Sorry...
Men helt sikkert et fedt tv!
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 07 Maj 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke så længe siden var jeg i samme situation, jeg havde 6000kr og skulle købe nyt TV. Efter at have set på stort set alt helt op i prisklassen 8-10.000kr kan jeg kun sige at 100hz ganske enkelt ikke duer til tv udsendelser. der kommer slørhaler og grums og billedet ser ganske enkelt elendigt ud så snart der er bevægelse. Det endte med at jeg købte et 28" philips til 3500kr, det havde det bedste og skarpeste billede og lavede ikke slørhaler eller lignende grumme ting. Panasonic og Sony laver også modeller i dette prisleje som også er 50hz, men jeg kunne bedst lide det lidt mere bløde billede fra Philips TV´et.
Men som Jannick rigtigt siger, så hold dig langt væk fra 100hz i denne prisklasse, ja jeg vil endda sige generelt, for man skal op i en prisklasse som er så høj, så man bør overveje projektor i stedet, før man får noget 100hz som virker ordentligt.
MVH Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
Loewesvinet Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
Det er sku en meget god deal...men den har vidst ikke et fladt billedrør..LOL
Sorry...
Men helt sikkert et fedt tv!
|
|
|
Hehe - kan du se mig? kig op. længere op. Svæver stadig på trods af en dødvægt svarende til et 28 tommers tv . Så vidt jeg kan læse/se mig til, så er det med fladskærm.
|
| Til top |
|
| |
Loewesvinet Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|