| Sendt: 11 Maj 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det eneste sammenligningsgrundlag jeg har på mit eget anlæg er mellem composit og DVI så der er naturligvis himmelvid forskel. Jeg har dog et andet sammenlignings grundlag, og det er vga fra computeren. Jeg må sige at jeg tror Yamakawaen er det første skridt på vejen til at HTPC uddør, efter min mening er billedet lige så godt fra yamakawaen. Denne maskine er stadig i sit udviklingsstadie, hvilket den da også bærer præg af: Den ligner nærmest noget en ingeniørstuderende har brygget sammen som afgangsprojekt, så jeg tror, at om et års tid når der kommer flere, og måske lidt dyrere modeller på markedet, med lige så mange, eller flere indstillingsmuligheder som Yamakawaen, vil denne slags maskiner blive måden at se film på sin projekter.
For at vende tilbage til det du spurgte om:
Når man kører 720p er billedet super skarpt, animationsfilm (Shreck etc.) virker næsten som 3D. Problemet ( for en z2 ejer) er de 50 HZ, hvis du ser en PAL film. Panoreringer hakker noget. Jeg ved ikke hvad din projektor kan tage.
Den ny firmware har gjort det muligt at indstille farve, kontrast, og lys på maskinen, og det er man efter min mening nødt til at benytte sig af. De indstillinger den har default er ikke gode( for blege). Det er lidt irrerterende for den husker ikke nes indstillinger. På dette punkt er Samsungen bedre, den kan ikke indtilles, men har som udgangspunkt en god indstilling.
Til den pris man skal gi for Yamakawaen, må der være nogle af dem der sælger DVD afspillere til 15000 kr der må være lidt bekymrede. Det billede jeg har nu er langt bedre end de demoer jeg har set med de dyre drenge.
oliver
|