Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z2 ejere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Hej Z2 ejere

Jeg har lige købt DVD med DVI udgang og det er jo rigtigt godt, men:

Når jeg ser film via denne nye fantastiske forbindelse sker der noget underligt som jeg ellers ikke har oplevet. Efter ca. 15 min speeder ventilatoren  op som om jeg havde skiftet til High mode på lampen. Jeg er klar over at der sidder en eller anden form for termostat der styrer ventilatoren, men jeg har svært ved at forstå, at maskinen skulle blive mere varm af at bruge DVI indgangen.

Er der nogen af jer andre der har denne projekter der har oplevet dette fenomen?

oliver

PS. jeg har lige investeret i både Yamakawaen og Samsungen, så jeg overvejer at skrive et lille indlæg vedr. min uproffe mening om sammenligningen af de to.

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Det lyder lidt underligt.. hvad med at hører dem ad der hvor du har købt projektoren

Jeg har selv Yamakawa og sanyo z2, og er meget tilfreds specielt efter jeg har fået ny forstærker Denon avr-2803. Det er en fed oplevelse at se film nu..

Jasper

Til top Vis HustlerDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HustlerDK Besøg HustlerDK's Websted

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har oplevet det samme på min Panasonic PT-AE500 da jeg prøvede at koble den til min pc´er med DVI kabel ,da kørte blæseren pludselig op i omdrejninger som når den køre i HIGH, men regnede med at det var fordi at den blev varmere når jeg kørte med højere opløsning , kørte på det tidspunkt HDFILM med høj opløsning

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Når du køre dvi til satanen skal den jo også til at dekode signalet,,.,.,
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg troede jo netop den skulle lave mindre arbejde!

oliver

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at det ikke bare skyldes at rumtemperaturen er blevet højere?

Der er jo forår i luften nu.

angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej oligru.

Har selv lige købt en yamakava dvd, og venter på min adapter (dvi-m1da) jeg lige har bestilt hos SKSOUND, så denne billige dvd med dvi udgang kan kobles til min Inocus LP350. Lige pt kører jeg med s-vhs ra min denon dvd, kan du ortælle hvor stor en orskel der er på s-vhs og til digital kabel. ra en scala på et til ti. Lidt mærkværdigt spørgsmål, men vil gerne vide om pengene er spild eller ej...

henrik

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Det eneste sammenligningsgrundlag jeg har på mit eget anlæg er mellem composit og DVI så der er naturligvis himmelvid forskel. Jeg har dog et andet sammenlignings grundlag, og det er vga fra computeren. Jeg må sige at jeg tror Yamakawaen er det første skridt på vejen til at HTPC uddør, efter min mening er billedet lige så godt fra yamakawaen. Denne maskine er stadig i sit udviklingsstadie, hvilket den da også bærer præg af: Den ligner nærmest noget en ingeniørstuderende har brygget sammen som afgangsprojekt, så jeg tror, at om et års tid når der kommer flere, og måske lidt dyrere modeller på markedet, med lige så mange, eller flere indstillingsmuligheder som Yamakawaen, vil denne slags maskiner blive måden at se film på sin projekter.

For at vende tilbage til det du spurgte om:

Når man kører 720p er billedet super skarpt, animationsfilm (Shreck etc.) virker næsten som 3D. Problemet ( for en z2 ejer) er de 50 HZ, hvis du ser en PAL film. Panoreringer hakker noget. Jeg ved ikke hvad din projektor kan tage.

Den ny firmware har gjort det muligt at indstille farve, kontrast, og lys på maskinen, og det er man efter min mening nødt til at benytte sig af. De indstillinger den har default er ikke gode( for blege). Det er lidt irrerterende for den husker ikke nes indstillinger. På dette punkt er Samsungen bedre, den kan ikke indtilles, men har som udgangspunkt en god indstilling.

Til den pris man skal gi for Yamakawaen, må der være nogle af dem der sælger DVD afspillere til 15000 kr der må være lidt bekymrede. Det billede jeg har nu er langt bedre end de demoer jeg har set med de dyre drenge.

oliver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes