Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor/LCD industrien - hvad sker der? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vjacob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt over  en artikel om netop dette emne http://www.corporatemedianews.com/articles/viewarticle.jsp?i d=25514

This year’s running of InfoComm comes at a time when major changes are sweeping across the Pro AV industry. Product market and sales channel strategies are shifting more toward the consumer marketplace as prices for display technology continue to drop.

- Nogen der har kommentarer til artiklen?

- Hvad kommer der til at ske over det næste års tid, 5 års tid, osv.?

- Sker der noget indenfor produktion af lampe pærer til projektorer?

Jeg tænker af og til på, om ikke projektorer snart bliver ligeså almindelige som CRT og LCD, men det gør det måske ikke lige foreløbig...?

Se i øvrigt http://news.google.com/news?hl=en&edition=us&ie=UTF- 8&q=projectors&btnG=Search+News
Til top Vis vjacob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vjacob

vjacob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

http://www.newz.dk/forum/item/29848/#
[21 Maj 2004 - 232] Samsung med verdens største OLED-skærm

http://www.newz.dk/forum/item/29837/#
[19 Maj 2004 - 486] Epson præsenterer 40" OLED skærm

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hmm... Dit første link virker ikke?

Mht. pærer til projektorer håber jeg snart de finder en mere holdbar løsning. Har hørt et sted (kan desværre ikke huske hvor) at man har forsket i at bruge kraftige LED's som pære. Disse har en forventet levetid på 80.000 - 100.000 timer, og ud over det, fungerer resten af panelet stadig hvis en af dem skulle gå i stykker. Det er i mine øjne, det eneste rigtige at gøre... Jeg tror nemlig at lampepriserne holder mange fra at købe projektor, da de ikke kan bruge den som deres "normale" fjernsyn.

Men så længe at projektorfabrikanterne bliver ved med at tjene styrtende på deres pærer tror jeg der vil gå noget tid før vi ser andre alternativer på banen.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

vjacob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:

Hmm... Dit første link virker ikke?

Du har fuldstændig ret. Jeg opdagede det her i går. Mener jeg har gemt artiklen et eller andet sted. Desværre har jeg ikke fundet teksten andetsteds endnu.

Citér:
Mht. pærer til projektorer håber jeg snart de finder en mere holdbar løsning. Har hørt et sted (kan desværre ikke huske hvor) at man har forsket i at bruge kraftige LED's som pære. Disse har en forventet levetid på 80.000 - 100.000 timer, og ud over det, fungerer resten af panelet stadig hvis en af dem skulle gå i stykker. Det er i mine øjne, det eneste rigtige at gøre... Jeg tror nemlig at lampepriserne holder mange fra at købe projektor, da de ikke kan bruge den som deres "normale" fjernsyn.

Men så længe at projektorfabrikanterne bliver ved med at tjene styrtende på deres pærer tror jeg der vil gå noget tid før vi ser andre alternativer på banen.

Jeg tror du har ret langt hen ad vejen mht. at industrien sætter agendaet. På den anden side er der jo potentiale for nogle "nye" producenter, hvis man fandt på et alternativt produkt - som kunde ende med at blive mere populært... et produkt som ikke brugte pærer på samme måde altså!

Jeg har også hørt fra flere som har ejet mere end en projektor - flere har ytret at de synes det er for dyrt med pærere (bl.a.). Det lyder interessant med LEDs, jeg vil prøve at kigge efter nogen historier ved lejlighed.

vjacob
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 03:24 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes