Læg især mærke til at FQ 70 har 100 Hz Digital Plus, mens FX 68 har alm. 100 Hz. Jeg har skrevet lidt om forskellen her: http://shorterlink.com/?1CII8V. Kort sagt, så vil et FX68 ganske vist opdatere billedet 100 gange i sekundet, men flimmeren mellem lige og ulige linier sker stadig ved 50 Hz, og billedet er derfor ikke helt roligt. På et FQ70 sker flimmeren mellem linierne også ved 100 Hz, og dermed bliver billedet helt roligt.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Jeg købte sådan et FX68 fra www.netonnet.de efter at have læst artiklen. Jeg kan ikke udtale mig synderligt omkring billede kvaliteten af 2 grunde: Bruger computeren til at afspille DVDs dvs. billede via composite. Mit antenne signal er super ringe. Men de farver jeg nu kan se ser fine ud , jeg burde måske prøve en dvd med RGB, men tid er ikke det jeg har mest af.
Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
OBS OBS!
Det review der står i linket fra Sandi er baseret på et TV med en fejl! De første FQ70 havde en forkert indstilling af de røde farver, der gjorde at de blev udtværede. Alle nyere FQ70 har ikke denne fejl. Desuden kan man selv rette indstillingen, hvis man har et af de gamle! Med rettelsen, er billedet perfekt!
Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
Det var ikke pga. farven, men FQ70 har picture-in-picture... Jeg ved godt det lyder lamt men det kunne være rart at kunne zappe når der er reklamer og så se hvornår de er færdige hehe lidt et luksus problem. Men altså jeg vil da tror da FX68 er i den bedre ende mht billede i dens prisklasse. Mine forældre har et væsentlig dyrere 32" 100hz phillips (har ikke set efter hvilken model), som har noget ringere billede mht. farvedybt og "skarphed". Dog vil jeg pointerer at hvis valget stod mellem at skifte det gamle fjernsyn ud med et nyt i 8-9k klassen og en Projektor så havde jeg nok valgt sådan en Z1 og beholdt det gamle.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum