Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaringer med Barco Data 600? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet tilbudt en Barco Data 600. Er der nogen af jer der har nogle erfaringer med denne projektor og som kan dele dem med mig?

Er endvidere interesseret i at vide hvad der vil være aktuelt, at man skal være opmærksom på eller forsigtig med ved et sådan køb.

På forhånd tak.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

nix, men her kan du se spec.

http://www.crtcinema.com/barcospecs.html

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool,

Jeg har selv haft en Barco Data 600 i mange år og har været glad for den. Det er en god "begynder" CRT i den helt lave ende og prisen skal være derefter.
En af de mindre gode ting ved den er, at man manuelt skal justere konvergens. Det kan man meget hurtigt blive træt af, hvis man har prøvet en nyere CRT. Men det skal ikke gøres så ofte.

Du skal sikre dig den lille kontrolboks på bagsiden er med (på størrelse med et hi-8 bånd). Hvis den ikke er med, kan du ikke køre RGB-S direkte ind i projektoren.

Hvis du, som vil være klogt, bruger en HTPC med Data 600'eren skal du have et grafikkort der kan udsende negativ sync. som F.eks. nogle Radion kort kan klare. Jeg har det Radion kort liggende som jeg selv brugte med min Data 600 og ved virker med  Data 600 hvis du er intresseret.

Som sagt er det en ok CRT til få tusinde kroner hvis du har et stramt budget og gerne vil igang med projektor (eller har haft en LCD/DLP før). Husk stadig at Data 600'eren slår mange af LCD/DLP projektore i 15.000,- klassen.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene.... Ja, jeg er ny på projektorområdet og såfremt jeg køber denne projektor vil det være min første :-)

Plejer nu ikke at betragte mig selv som ren novice på det teknologiske område, men der er nu noget jeg er lidt i tvivl om.

Kontrolboksen skulle sidde derpå, men en RGB-s indgang.... Hvad er det nu lige det er? Er det stik man også kalder composite - et gult stik?

Jeg bruger min PC på nuværende tidspunkt til at se DVD og VCD med på fjernsynet. I den sidder et ældre NVIDA GeForce2 mx/mx 400. Formoder ikke det kan gøre hvad du siger det skal? Moviedude, hvad ville dit Radion koste?

Vil det endvidere være muligt at koble sin DVD-afspiller til dyret?

Har prøvet at søge lidt på det men kan ikke rigtig finde ud af hvad negativ sync er og hvad det gør ved billedet? Og er der andet om HTPC jeg bør vide?

Er den svær at sætte op. Tænker på justering af konvergens og geometri? Hvor tit er ikke så ofte?

Er det ikke et forholdsvis stor skrummel? Tænker på at loftmontere den, hvis det kan lade sig gøre... Kan det det?

Endelig... Hvor meget er en rimlig pris for den? Jeg har ikke selv set den, men den er beskrevet som i god stand og uden burn-in?

Endnu engang. På forhånd tak.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål til.

Hvor langt bør man minimum placerer den fra lærredet?

CRT Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at du bør bruge en HTPC for at få det bedste resultat, i.f.t. den nævnte maskine.

MEN.....Det du allerførst bør gøre op er: hvad er dit behov, set i lyset af de penge du vil ofre!?

Ulempen er at Barco 600 er med 4xbnc og kræver derfor et interfase - fx. Extron, som er en omformerbox.

Desuden er Barco 600 en temmelig tung sag på ca. 60 kg - hvilket ikke er sjovt når vi taler loftmontering og efterfølgende analog-indstillinger.

Et alternativ i denne ende af skalaen kunne være en lille Sony med rgb-scart, denne vejer kun 30 kg og har et flot 100" billed i et rum ca 3.5x3.5 mtr.

Jeg har den pågældende til salg og giver gerne en fremvisning!

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Barco Data 600 vil kun "låse" på et signal med negativ sync. Derfor får du problemer med at koble en dvd afspiller direkte til den. Det gør ikke det store, da en HTPC sansynligvis vil give bedre billede. Nvidia kortet kan ikke udsende negativ sync, så du skal have fat i et andet kort, evt. mit.
Jeg loddede selv et VGA stik på enden af et IXOS RGB-S kabel. Virkede perfekt.

Barco Data 600'eren er ikke så tung som du skriver. Den vejer ca. 40 kg. og kan sagtens hænges i loftet. Jeg lavede selv et loftsbeslag ud af nogle flade metalstænger og malede dem hvide (eller så en smed til det for ingen penge)

Afstanden fra lærredet afhenger af hvor stort billede du vil have, men en ca. 2½ meter er nok ikke helt ved siden af.

Konvergens og geometri er ikke det store problem at indstille, og efter et par gange kan du det på ryggraden.

Jeg vil mene alt under 5.000,- er fair, hvis den er i ok stand.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes