Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt Philips TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Så er der åbenbart nyt TV på vej fra Philips... 32PW9509

"med nyeste generation af den revolutionerende Pixel Plus teknologi."

Spændende at se hvad det kan og hvilket prisleje den ender på... og om prisen på de "gamle" falder! Håber lidt på at 9308'eren falder!

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=vis_even t&Eventid=114

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Så det godt i TC den anden dag, er sku ikke for kønt! Så hellere det store panasonic! Men til den pris kan man jo få en projekter.

Ok, hvad er ideen egentlig med Pixel Plus til dvd? Jeg har set det et par gange og det ser meget digitalt og meget lidt film agtig ud! Desuden har det den effekt ( jeg ved ikke om det er indstilllet forkert,,,) at filmen går hurtigere!

PP kan vidst kun bruges til tv kigning og kun hvis man har et godt signal!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Pixel Plus er en software løsning og Panasonic's er en hardware løsning, hvor skyggemasken har flere punkter, og det kan ses. Pannyen er stadig kongen på området.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hvad kommer 32PW9509'en til at koste????

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

11.813;kr ifølge TC ...

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Det er jo i omegnen af 9308'eren, men kan de direkte sammenlignes?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Her er hele linen hvis du ikke tror mig;

Philips 32 PW 9509 32" tv m. Pixel Plus 2
13.000,-  
1.187,-  
11.813

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

13.000,-  
1.187,-  
11.813

Hehe.... selvfølgelig gør jeg det!!  Tænkte om den rent kvalitetsmæssigt kan sammenlignes med 9308'eren?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Ok, hvad er ideen egentlig med Pixel Plus til dvd? Jeg har set det et par gange og det ser meget digitalt og meget lidt film agtig ud!

9509 har stået en dag eller to i butikken uden at være indstillet (eller rettere, det var indstillet, men "nogen" har haft pillet...). I standard-indstillingen er billedet usandsynligt ringe, så hvis det var det billede du så så forstår jeg godt du ikke var imponeret... Pr. torsdag aften skulle billedet være tweaket så meget som jeg nu kan gøre det.

Raskolnikov skrev:
Desuden har det den effekt ( jeg ved ikke om det er indstilllet forkert,,,) at filmen går hurtigere!

Du må tænke på Natural Motion. Filmen går ikke hurtigere som sådan (ikke på grund af tv'et i hvert fald), det hakker bare ikke. Og det skal man lige vænne sig til at det ikke gør når man ser tv... DNM er og vil altid være en smagssag.

Raskolnikov skrev:
PP kan vidst kun bruges til tv kigning og kun hvis man har et godt signal!

Jeg er stærkt uenig, Pixel Plus er netop udviklet til filmbrug, og tager eksempelvis højde for 2-3 pulldown ved NTSC film.

Der er noget mere uddybende (men noget reklame-gejlet) materiale om PP2  her:http://shorterlink.com/?6D0NZJ

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Pixel Plus er en software løsning og Panasonic's er en hardware løsning, hvor skyggemasken har flere punkter, og det kan ses. Pannyen er stadig kongen på området.

Har du noget info på det? Mig bekendt bruger PD30 og 9308 samme (Panasonic) billedrør (jeg ved ikke med 9509), og princippet i Acuity og Pixel Plus minder utroligt meget om hinanden. Det gør selve måden at vise billedet på også, blot er Acuity knapt så skarpt men med mindre digitalfnidder end Pixel Plus. PD30 har et trumfkort i Progressive Scan indgangen (Philips har også progressive scan*), men kun internt. Sammenligner du Pixel Plus 2 og Acuity på to ordentligt indstillede TV, så vil jeg påstå at Pana'en får det svært. PP2 er noget mere naturligt at se på end det gamle PP.

*Philips'en kan lave progressive scan ved NTSC, og noget de kalder "dobbeltlinier" ved PAL. Jeg har meget svært ved at få bekræftet hvad der helt præcist sker når man vælger det, det er ikke noget Philips har særligt travlt med at promovere, men såvidt jeg kan se er det progressive scan med Natural Motion. Hvis man kan leve med 50 Hz flimmer (det kan jeg ikke) giver det faktisk et rigtigt godt billede

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Raskolnikov skrev:

13.000,-  
1.187,-  
11.813

Hehe.... selvfølgelig gør jeg det!!  Tænkte om den rent kvalitetsmæssigt kan sammenlignes med 9308'eren?

9308 koster til sammenligning 8913,-, dvs. man skal punge ud med 3K ekstra. 9509 er kort sagt et forbedret 9308. Førstehåndsindtrykket siger at billedet er lidt mere detaljeret, og en del mere naturligt med mindre digitalfnidder end 9308. Den sorte ramme skal heller ikke undervurderes, det er ikke bare ordgejl at det får billedet til at virke mere kontrastfyldt. Desuden er der 3 scartstik mod 2 i 9308, og det er også en noget lækrere fjernbetjening der kommer med (en alu-dims, magen til dem der kommer med plasma'erne)

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
Raskolnikov skrev:

13.000,-  
1.187,-  
11.813

9308 koster til sammenligning 8913,-, dvs. man skal punge ud med 3K ekstra. 9509 er kort sagt et forbedret 9308. Førstehåndsindtrykket siger at billedet er lidt mere detaljeret, og en del mere naturligt med mindre digitalfnidder end 9308. Den sorte ramme skal heller ikke undervurderes, det er ikke bare ordgejl at det får billedet til at virke mere kontrastfyldt. Desuden er der 3 scartstik mod 2 i 9308, og det er også en noget lækrere fjernbetjening der kommer med (en alu-dims, magen til dem der kommer med plasma'erne)

Tak for sammenligningen... hvad så hvis den sammenlignes med Panasonic TX 32PD30?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Tak for sammenligningen... hvad så hvis den sammenlignes med Panasonic TX 32PD30?

Jeg mangler lige at få indstillet PD30'eren ordentligt (der er kommet et nyt i butikken), men ud fra hukommelsen, så er det som nævnt ovenfor: Sammenligner du PP2 med Acuity, så mener jeg at PP2 gør det bedre. Hvis man bruger Progressive Scan på PD30 bliver resultatet så forskelligt at det ikke kan sammenlignes.

I næste uge sætter jeg PD 30 og 9509 op med samme afspiller, så der kan sammenlignes direkte.

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

chrliv skrev:

Har du noget info på det? Mig bekendt bruger PD30 og 9308 samme (Panasonic) billedrør (jeg ved ikke med 9509), og princippet i Acuity og Pixel Plus minder utroligt meget om hinanden. Det gør selve måden at vise billedet på også, blot er Acuity knapt så skarpt men med mindre digitalfnidder end Pixel Plus. PD30 har et trumfkort i Progressive Scan indgangen (Philips har også progressive scan*), men kun internt. Sammenligner du Pixel Plus 2 og Acuity på to ordentligt indstillede TV, så vil jeg påstå at Pana'en får det svært. PP2 er noget mere naturligt at se på end det gamle PP.

*Philips'en kan lave progressive scan ved NTSC, og noget de kalder "dobbeltlinier" ved PAL. Jeg har meget svært ved at få bekræftet hvad der helt præcist sker når man vælger det, det er ikke noget Philips har særligt travlt med at promovere, men såvidt jeg kan se er det progressive scan med Natural Motion. Hvis man kan leve med 50 Hz flimmer (det kan jeg ikke) giver det faktisk et rigtigt godt billede

Mig bekendt bruger de ikke samme billedrør, hvorfor skulle de det, når de begge to selv producerer billederør. Informationen har jeg fra deres respektive kataloger. En anden forskel er at pannyen har 4 scart indgange (2 kører rgb) og en component indgang med progressive scan både i PAL og NTSC.

Hilsen Christian.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Herligt.... glæder mig til resultatet!!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Mig bekendt bruger de ikke samme billedrør, hvorfor skulle de det, når de begge to selv producerer billederør. Informationen har jeg fra deres respektive kataloger. En anden forskel er at pannyen har 4 scart indgange (2 kører rgb) og en component indgang med progressive scan både i PAL og NTSC.

http://www.homecinemachoice.com/news/frame.html?http://www.h omecinemachoice.com/cgi-bin/displaynews.php?id=1776

Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvorvidt det stadig kun er 36" udgaven der er med Panasonic rør. Men det LIGNER et Panasonic billedrør i 9308. Philips' egne rør er 100" flade indvendigt, hvilket kan ses hvis du kigger ned på billedet skråt oppefra. Det er Panasonic's ikke, og det er 9308 heller ikke. Desuden er de to billeder, når de er indstillet ordentligt, faktisk meget lig hinanden. Ikke ens, men det er de samme træk der går igen. Grundprincippet i Acuity og Pixel Plus er også meget lig hinanden (samme antal pixels, begge kører 75 Hz, begge er baseret på fremhævelse af detaljer frem for "bare" at hæve opløsningen).

Men det jeg fiskede efter var sådan set hvad du mener med at Panasonic's Acuity er hardware-baseret?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

chrliv skrev:

De bruger ikke samme billedrør - der er en anden skyggemaske i Panasonic, som er en af de vigtige faktorer i PD30´s fremragende billedekvalitet. PD30´eren har det ikke spor svært i en A/B sammenligning. Det der gør Philips så anderledes "naturligt" og pastelagtig at se på, er ikke Pixel Plus, men derimod Natural Motion. Når du nævner skarphed kontra digital-fnidder på de to tv, er det netop der det kikser, for Pixel Plus skal fremstå så skarpt at det er det der giver digital-fnidder. I en A/B er det ikke til at tage fejl af, hvis ellers det kritiske øje er justeret optimalt! Det er det jeg håber på at de har ændret når jeg skal ud og købe ny flimmer i den kommende fremtid.

Natural Motion er slået fra når det kører med dobbelte linier - det er let at se. Jeg tror det er en slags kunstig progressiv scan, men du har ret i at det er svært at gennemskue!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
De bruger ikke samme billedrør - der er en anden skyggemaske i Panasonic, som er en af de vigtige faktorer i PD30´s fremragende billedekvalitet. PD30´eren har det ikke spor svært i en A/B sammenligning. Det der gør Philips så anderledes "naturligt" og pastelagtig at se på, er ikke Pixel Plus, men derimod Natural Motion. Når du nævner skarphed kontra digital-fnidder på de to tv, er det netop der det kikser, for Pixel Plus skal fremstå så skarpt at det er det der giver digital-fnidder. I en A/B er det ikke til at tage fejl af, hvis ellers det kritiske øje er justeret optimalt! Det er det jeg håber på at de har ændret når jeg skal ud og købe ny flimmer i den kommende fremtid.

Det er alt sammen fint nok, men: Panasonic har også motion-kompensation, og jeg er helt på det rene med hvad DNM gør af gode og dårlige ting ved billedet. Det er ikke det jeg taler om. Som sagt, Pixel Plus og Acuity minder utroligt meget om hinanden i måden at arbejde på, og den digital-fnidder der er på et Pixel Plus tv er der så sandelig også på et Panasonic, blot ikke i så udpræget grad. Og ja, den ekstra skarphed og digital-fnidderen hænger sammen, det er sådan set også det jeg siger. Min pointe er, at - ud fra hukommelsen - så formår 9509 at give en skarphed på niveau med 9308, men uden så meget digital-fnidder. Altså lidt det bedste af begge verdener. Jeg er ganske enkelt ikke enig i at PD 30 er så fantastisk meget bedre end 9308 - ikke hvis de begge håndteres ordentligt. Men det er et godt tv, og også på flere punkter bedre end 9308. Det jeg ikke forstår er bare at man på den ene side kan himle op over hvor unaturligt digitalt billedet på et 9308 er, og så samtidigt rose PD30 til skyerne. De er altså ikke ret langt fra hinanden.

Ronin skrev:
Natural Motion er slået fra når det kører med dobbelte linier - det er let at se.

Hm... Det er ikke noget jeg har brugt forfærdeligt meget tid på, men jeg mener nu det er stik modsat - billedet er markant mere flydende på et 9509 der kører dobbeltlinier end et PD 30 der kører progressive scan. Husk at vi kun taler ved PAL materiale. Men det er relativt logisk at 50 Hz progressive ikke kan blive helt så flydende ved bevægelser som 75 Hz interlaced

Har du et link til noget teknisk info om det du siger med skyggemasken? Ikke at jeg betvivler dig, jeg forsøger bare at blive klogere...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere lige pointere at når jeg siger at Acuity og Pixel Plus minder om hinanden, så betyder det ikke at jeg mener de er ens!

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Har du et link til noget teknisk info om det du siger med skyggemasken? Ikke at jeg betvivler dig, jeg forsøger bare at blive klogere...

Jeg har søgt på Panasonic's sider om det, men uden resultat. Der står til gengæld en masse om det i deres katalog. Så desværre ikke noget link

Hilsen Christian.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum