Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 2 stk plasma fra Lg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er ved at kigge på et plasma fra lg.

Men der er to typer og kan ikke se forskelden det ene hedder  MZ-42PZ45V og koster 19000 kr og det andet hedder MZ-42PZ44 og koster 28000 kr.

Håber der en nogen som kan hjælpe mig..

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

kisyla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke hvad forskellen er  SRY.

men er du sikker på at du vil have plasma, så vidt jeg har forstået er det ikke pengene værd   "pris kontra kvalitet" og så lige holdbarheden  håber ikke det her giver for mange blå øjne der er jo sikkert mange der har plasma der er godt tilfredse, men jeg ville klart vælge et 36 " billedrør til en hver tid eller hvis pengene var der ville jeg vælge et LCD tv.

Til top Vis kisyla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kisyla

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke lige de to nævnte modeller.

Men nu er der også stor forskel på LCD og Plasma, LCD er jeg ikke ret vilde med, jeg syntes ikke kvaliteten er ret god, derimod er jeg helt vild med plasma! Jeg syntes billedet er helt genialt, men der går desværre rygter om at holdbarheden ikke er ret god. Jeg ville klart vælge plasma hvis jeg havde pengene

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Plasmamarkedet er i øjeblikket således, at mange fabrikater (f.eks LG og Medion) prøver at erobre markedsandele ved at lave billige modeller (i forhold til Philips, Sony, Pioneer m.fl.) der henvender sig til de, som ikke vil give 30-40.000 kr for et 42" plasmadisplay. Der er generel enighed blandt kender om, at de billige displays er af ret lav kvalitet - derfor ville jeg selv være ret betænkelig ved et 42" plasmadisplay til 19.000 kr. Det er jo som med al anden teknik: så snart WOW effekten ved det nyindkøbte har fortaget sig, så lægger man mærke til alle de "skavanker" som man overså ved købet, netop pga WOW-effekten.

Det skal lige siges at jeg ikke har set det i aktion selv.

Vær opmærksom på risikoen for burn-in ved plasmadisplays - dvs det kan godt være man må afholde sig fra at bruge det til bl.a. PS2, X-Box osv.

VH Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at forskellen på de 2 er at 45´eren ikke har indbygget tuner! Det er derfor dne er billig - man skal købe en seperat tuner! Jeg har dog set beskrivelser som viser at kontrasten på 45´eren er 3000:1 hvor den på 44´eren er 1000:1, men er ikke selv helt sikker - undersøg det evt. på LG´s side!

Det som bliver sagt om at de billigere plasma (op til 30k som det blev skrevet) er af ringe kvalitet er et postulat som ikke er sandt.

Netop det display du ser på (MZ-42PZ44) er LAAAAANGT bedre end fx Philips tilsvarende plasma til samme penge - LANGT BEDRE! 

LG laver nogle rigtig gode displays - både i tv og pcskærme! Ja, de er faktisk blandt verdens største i LCDskærme til pc!

Hvis du ser på Philips 17/23" LCD skærme og sammenligner dem med LG´s 17/23" LCD skærme ser du ligeledes stor forskel. Faktum er i hvert fald at LG´s billede står meget, meget bedre... og jeg underdriver ikke!

44´eren til de 28.000 er klart et af de bedste køb op til 40k hvis du spørger mig - at det oven i købet er billigere er kun en kæmpe bonus! Husk på at LG engang var det hedegangne Goldstar som blev kendt for dårlig kvalitet indenfor billed/lyd, og her har vi så et klasseeksempel på at det gamle navn stadig hænger i og tynger dagens produkt uanset kvalitet. Lidt ligesom med Skodanavnet... Hvem vil benægte at en ny Skoda er af ringe kvalitet - nej vel?! Skoda bliver idag bygget på VWplatform, og sjovt nok bliver LG skærme også produceret på Philips fabrikker....

Nej, alle anekdoter om LG bør du slå til jorden - mange er usande! Jeg kan trygt råde dig til at investere i et LG plasma som model ´44...

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

PS: ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG sammenligne LG med en fabrikant som Medion! Og burn-in forstår jeg ikke hvorfor folk tuder så meget over - sker det forsvinder det i 85% af tilfældene i løbet af 5minutter efter man har afbrudt strømmen totalt! Forsvinder det ikke - ja, så er det naturligvis dækket af garantien så der er ikke noget at være nervøs for!

Derfor: man kan trygt spille PS2, Xbox etc. på sin nye plasma....

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

@albertsen

Hehe...man kan da sagtens sammenligne et plasmafabrikat med et andet plasmafabrikat, ligesom med alle andre produktsammenligninger.

Er så ikke helt enig i din betragting vedr. burn-in. Jeg følger lidt med af og til på avsforum.com og som jeg har læst det, er producenterne først fornyligt begyndt at implementere features som imødegår dette fænomen - dvs mange "ældre" og visse nye plasmatv er ikke beskyttet. Selv om der så skulle være garantidækning, er det da irriterende at skulle reklamere hos forhandleren og evt. bytte plasma'et ud med et nyt hver gang det sker.

Jeg kan godt se hvor blæret det er at have et stort dejligt plasma hængende på væggen, men til de priser de handles (kvalitetsvarerne), må der altså ikke være sådanne skavanker. Så sætter jeg min lid til udviklingen indenfor LCD og OLED fladskærme istedet - de har begge i den nærmeste fremtid potentiale til langsomt at overtage markedet, da de ikke lider af plasmateknologiens skavanker og vil være istand til at give fremragende billeder som er de andre teknologier overlegen (her tænker jeg på OLED) Der findes allerede 40"-42" OLED prototyper derude - det er blot et spørgsmål om 1-2år før de er på markedet til menneskepenge.

Uanset hvad du vælger, så held og lykke med jagten

Vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

MZ-42PZ44 koster 25 k i fona butikker  og fona 2000 havde dem på tilbud en dag til 20 k så der må være lidt at handle med 
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg blander mig.

Nyeste generation af plasma fra Pioneer, Panasonic og andre har en levetid der er anslået til 60.000 brændetimer. Herefter virker Pioneers stadigvæk fint med minimum 50% af lysstyrken og kontrasten intakt.

Det er den samme levetid som LCDs backlight og det dobbelte af et billedrør. Så please kan vi ikke godt slippe for de der rygter som ikke-plasma producenterne har startet, med at plasma har kort levetid.

MEN: anslået levetid svinger meget fra model til model. På nogen af de billige plasma er den kun 30.000 timer, og uden garanti for minimum lysstyrke herefter. Så check det før køb. (30.000 er nu også hæderligt, meeeen det er jo kun det halve...)

PS: prøv at dividér 60.000 timer ud - du har garanteret købt nyt længe inden det er færdigt.

PPS: dette er KUN skrevet for understregning af fakta vs. rygter, og ikke nødvendigvis som ren reklame

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

@albertsen

Hehe...man kan da sagtens sammenligne et plasmafabrikat med et andet plasmafabrikat, ligesom med alle andre produktsammenligninger.

Selvfølgelig kan man da det! Man kan også sammenligne en Jaguar og en Lada, men det er bare ikke fair - for jaguaren! Det samme er tilfældet med LG/Medion... Medion er en lavprisvare i modsætning til LG!

Selvfølgelig kan jeg ikke vide hvad  du har læst, men jeg kan garantere dig for at på nyeste generations plasma er "burn-in" ikke elimineret, men tæt på! Ellers er det bare afsted til butikken, og så er dét at få en helt ny erstatningsmodel jo heller ikke det værste man kan! Vil bare understrege at et plasma absolut ikke skal afholde én fra at spille på sin spillekonsol!

Der blir desuden talt om nyeste generationer af plasma. Det omtalte LG plasma model 44´ er også en 6. generations plasmaskærm - med minimum 60.000 brændetimer! Dette display er altså "top-dollar" - specielt når man tager prisen i betragtning!!

Kort sagt så er jeg fløjtende ligeglad med folks egne meninger om et produkt bare produktet får en fair behandling, og det er dét jeg forsøger at give LG´en som tråden drejer sig om! Det er et kanon plasma - specielt til den pris (25k i Fona!!!).....

Desværre, for LG, hænger deres gamle navn og ry åbenbart stadig ved...

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg går også og overvejer en plasma, men jeg er imidlertid blevet en del forvirret angående standarder, jeg har læst en masse om high def, er det værd at investere i, og havd sker der i tilfældet med alm mindeligt fjernsyn, bliver det "bare" scaleret eller hvad?

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

albertsen skrev:

Selvfølgelig kan jeg ikke vide hvad  du har læst, men jeg kan garantere dig for at på nyeste generations plasma er "burn-in" ikke elimineret, men tæt på! Ellers er det bare afsted til butikken, og så er dét at få en helt ny erstatningsmodel jo heller ikke det værste man kan! Vil bare understrege at et plasma absolut ikke skal afholde én fra at spille på sin spillekonsol!

Samtlige steder jeg har spurgt har jeg fået oplyst at garantien ikke dækker indbrændinger i panelet. Kan du oplyse hvilke fabrikater som yder garanti mod indbrændinger?

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
albertsen skrev:

Samtlige steder jeg har spurgt har jeg fået oplyst at garantien ikke dækker indbrændinger i panelet. Kan du oplyse hvilke fabrikater som yder garanti mod indbrændinger?

Det er også hvad jeg frygter - specielt hvis producenterne i specifikationerne skriver, at "burn-in" er "normalt/forventeligt" ved brug i visse situationer (læs: f.eks. stillestående elementer på skærmen). Så er der nok ingen hjælp at hente fra forbrugerlovgivningen - samme princip med døde pixels i lcd/dlp projektorer.

@albertsen - enig med dig i, at en pris på 25k er billigt for et 42" LG plasma som kvalitetsmæssigt nok ligger en klasse over et Medion. Men 25k er jo mange penge for et tvdisplay - jeg tror det lyder "billigt" i folks ører fordi man har været vant til at plasmaskærme har kostet 50-100.000 kr for blot et par år siden.

Men 25.000 kr synes jeg så er ret mange penge uanset hvad og det man køber for dem, skal bare være 100% iorden - altså ingen ubehagelige overraskelser f.eks ½ år efter købet. Jeg tvivler stærkt på, at en forhandler ganske af sig selv, vil nævne dette "generelle problem" til potentielle købere som ikke kender til det på forhånd og derved ikke kan tage forholdsregler.

vh

Thomas

PS2_playkid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hvad mener folk om bagprojektion's tv'er og burn-in.
Jeg har hørt problemet skulle være meget værre der, men det er det måske ikke?
Til top Vis PS2_playkid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PS2_playkid

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

-----> perejvind

Jeg kan i hvert fald oplyse dig at 2Tal i Frederikshavn sørger for at du får fejlen udbedret eller skærmen byttet hvis burn-in sker.

Var med en kammerat oppe og købe Philips 42" til 30k, og jeg spurgte ham direkte om dette var dækket af garantien hvortil han prompte svarede ja! Så er man i tvivl så spørg forhandleren om dette, og få det evt. på skrift med forhandlerens underskrift og stempel!

Men husk at "burn-in" er et, om end ikke udryddet, så døende fænomen!

-----> Agent Cooper

Helt enig med dig i at 25k er mange penge for et tv. MEN vil man absolut have et plasma så er det omtalte klart det bedste til prisen i mine øjne, og jeg vil sige at prisen ikke ligger over kvaliteten af produktet med de generelle priser på plasma idag!

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

@albertsen

Vil man have tv-fladskærm idag (og ikke har lyst til at vente lidt), så er jeg helt enig i, at plasma - i måske 25-40.000 kr. klassen - giver mest for pengene.  LCD er ikke oppe på højde med plasma endnu både hvad angår kvalitet og størrelse og OLED er først kommet på banen nu når det gælder store displays.

Også enig i, at er der forhandlere som giver skriflig garanti for udbedring/ombytning af burn-in ramte displays, er de klart at foretrække. Så kan man bare være så uheldig, at burn-in ikke viser på ens display sig før garantien er udløbet og så er man lige vidt...

Men ingen grund til at male fanden på væggen - larsen - køb det du synes bedst om både hvad angår pris, kvalitet og købs/garantivilkår.

vh Thomas

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

@albertsen

Vil man have tv-fladskærm idag (og ikke har lyst til at vente lidt), så er jeg helt enig i, at plasma - i måske 25-40.000 kr. klassen - giver mest for pengene.  LCD er ikke oppe på højde med plasma endnu både hvad angår kvalitet og størrelse og OLED er først kommet på banen nu når det gælder store displays.

Også enig i, at er der forhandlere som giver skriflig garanti for udbedring/ombytning af burn-in ramte displays, er de klart at foretrække. Så kan man bare være så uheldig, at burn-in ikke viser på ens display sig før garantien er udløbet og så er man lige vidt...

Men ingen grund til at male fanden på væggen - larsen - køb det du synes bedst om både hvad angår pris, kvalitet og købs/garantivilkår.

vh Thomas

Som taget ud af min mund

PS2_playkid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg snakkede med Fona i dag, og de giver heller ikke garanti på burn-in, medmindre man køber en ekstra forsikring.
Til top Vis PS2_playkid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PS2_playkid

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er selv ejer af et LG plasma tv 42"...det er et fedt tv og en oki opløsning (kan ikke lige huske hvor stor). Mit hedder MZ42PZ13 og er (desværre?) uden tuner. Har en sat modtager i stedet (gider ikke se TV2 alligevel ).

Mit tv er fra 2002 men kan sagtens følge med diverse plasma skærme til dato!!!

Ang. det der med burn-in: kender jeg ikke betydningen af. Har selv overvejet at køwe en PS2 eller en X-Box men ved ikke helt om de har s-vhs udgang (rundt stik). Har nemlig tænkt mig at kører signalet igennem min surroundreciever. I den forbindelse er jeg interesseret i at hører om disse maskiner har digital lydudgang og hvilken (eks. coax.).

Til slut: synes en plasma skærm er bedre end en LCD skærm indtil videre da jeg ikke synes mener LCD kan "følge med" endnu!! Og helt til sidst: hold dig fra de der bagprojektion's tv'er !!

Slut herfra fra en rimelig kender af plasma tv'er...eller noget

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg var lige inde og se på den nye pris.. kan se at LG ikke laver  MZ-42PZ44 mere  den nye hedder mz-42pz45 og der er så ingen tuner til den. men den koster så kun 19000 Synes det lyder billig. Men er her nogen son har denne model eller 44 vil jeg gerne høre fra dem..

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes