Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til TV køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PS2_playkid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg er nyt på dette forum, og ret ny i fjernsyns verdenen, uden at være helt dum.

Jeg står snart og skal til at invistere i et fjernsyn, helst et stort et 42" plasma f.eks.
I morgen skal jeg ud og teste dette plasma fjernsyn med en Xbox i en 30 minutter.

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|47|47|3412|pdetail

Det er så første gang jeg får set kvaliteten på sådan et fjernsyn ved brug af en spillekonsol.
Fjernsynet skal hovedsagligt også kun bruges til at spille på Xbox, PS2, Game cube og kommende konsoller. Mest Xbox dog. Og selvfølgelig også til lidt dvd og noget fjernsyn, ellers har jeg mit 28" philips.
Nu er jeg dog blevet meget forvirret mht. burn-in. Jeg læste lidt her på forummet at det faktisk sker tit med plasma tv, men andre steder har jeg læst at plasma tv er fine, men derimod bagprojektions TV'er er slemme.

Jeg vil rigtigt rigtigt gerne have et stor og lækkert tv til at spille Halo på. HDTV vil jeg undgå i denne runde, da prisen (vist nok) bliver alt forkryderet.
Der var dog dette tv  http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=& ; ;cSub=&id=1535&action=produkt

Som ser ud til at understøtte det, samtidigt med at have en lav pris, dog lidt for høj til min smag.
HDTV kan kun udnyttes med en NTSC Xbox, eller chippet PAL, det ved jeg. Det har jeg til gengæld også.

Men jeg skal have fundet et fjernsyn der giver et godt billede, er stort (helst min. 42"), holder længe og ikke koster for meget.
Jeg har set plasma tv til 20.000 kr. Et bagprojektions 52" til 18.000 kr.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfin ity/eCS/S tore/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start ;sid=Ff 6aSyuJUTaaTWs3CtJZqimtGYP9QJ-V9bE=?ProductID=6q7D4Qjo d7wAA AD48pWLQzT0&CatalogCategoryID=NxcKBzK%2eC2MAAADuBBm WDF 2a&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro d types_vartypes_text

Det skulle dog koste 18000 iflg. deres reklame
Der er flere at vælge mellem her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Sto re /da_DK/-/DKK/El_BrowseCatalog-Start;sid=Ff6aSyuJUTaaTWs3 CtJZ qimtGYP9QJ-V9bE=?CatalogCategoryID=NxcKBzK%2eC2MAAADuB BmWDF2 a&thumbnails=&filename=productpage_text& ProductP age=1&ProductType=&selected_uuids=

20.000 kr. er ikke for meget for mig at ofre, det er ved de 30.000 kr. det begynder at blive kryderet.

Jeg vil være meget beæret over noget hjælp og vejledning:)

/PS2 playkid

Til top Vis PS2_playkid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PS2_playkid

Drengse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej PS2 playkid...

Har selv et 42" Medion plasma tv og har ikke oplevet problemer med burn-in. Hvis man står på det samme billede i længere tid (pause, samme ttv-side o.s.v.) skruer tv'et selv ned for lysstyrken.

Billedkvaliteten er god, men ikke så god som et godt tv med billedrør.

Ulempen ved de bagprojektions-tv jeg har set, er at man skal side lige foran skærmen for at få et godt billede. Rykker man bare det mindste (op/ned el. hø./ve.) bliver lysstyrken kraftigt nedsat.

Sådan er det ikke med plasma-tv.

Håber det hjalp lidt...

M.v.h.

PS2_playkid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jo, lidt hjalp det da.

Jeg havde godt nok hørt det med nedsat billedkvalitet ved bagprojektions TV. Dog hørte jeg også at noget kaldet DPL er godt i den slags fjernsyn, jeg aner dog ikke hvad det er.
Det lækre ved de fjernsyn er jo at man kan få stort billede til små penge.

Jeg er stadigt meget i tvivl. Alt hjælp vil blive værdsat.

Edit:
Man skulle måske endda helt holde sig fra at købe fjernsyn lige nu, og vente til Danmark får fingeren ud og begynder at producere HDTV?
Til top Vis PS2_playkid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PS2_playkid

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes