Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BenQ6100 vs. 6200 vs. Optoma H30 vs. X1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonez_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg planlægger at købe projektor i den nærmeste fremtid. Prisen ER en vigtig faktor for mig. Først og fremmest fordi jeg er førstegangskøber udi projektor"verdenen" og jeg tror derfor ikke på at jeg ville kunne få for 10-20k ekstra udbytte af en dyrere projektor, end af dem nævn i subj. Jeg køber PJ'en i USA, og prisen bliver mellem 4-8000kr.

Jeg er egentlig bare interesseret i egne erfaringer med billede, regnbuer, støj fra blæsere osv., med de nævnte PJ'ere i subj. evt. links til test (gerne med screenshots, selvom man selvfølgelig ikke kan vurdere en PJ 100% ud fra dem).

Lige pt. hælder jeg mest til BenQ 6100 da prisen er så favorabel som den nu engang er (800$ for en refurbished, som ny ligger den omkring 900$ ligesom X1, og H30'eren og 6200'eren ligger omkring de 1300$) og den har fået rigtig god kritik rundt omkring (bl.a. på AVSforum)

joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Benq 6200. Jeg syndes den har et flot skarpt billede. Jeg kan ikke se nogle regnbuer. Blæsere siger lidt jeg vil tror omkring 30db ikke noget man ligger mærke til.

Du kan læse mere om den her:http://www.projectorcentral.com/benq_pb6100_pb6200.htm

Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej Jonez

Jeg er selv ejer af en SP 4800. Den er identisk med X1'eren, den enste forskel er at hvidsegmentet på 4800'eren slås automatisk fra når der ses i bio-mode. På X1'eren skal det gøres manuelt.

Jeg er meget tilfreds i dag, for til at starte med var regnbueeffekten ret kraftig, men med tiden aftager den gevaldigt, og idag generer den ikke længere. Desuden har den god processor (faruodja 2200 FLI), som danner meget skarpe billeder. Sådan en processor for man normalt kun i projektorer som er en del dyrere. Blæserstøjen er på 37dB, og ret højt mken langt fra irritabel (behagelig lyd)

Dog vil jeg lige tilføje at jeg har hørt meget godt om Benq 6200, se her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10621&P N=1

Dens opløsning er en tand højere, men som sagt jeg er meget tilfreds med den jeg ejer.

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Joje

Det var lige tråden med dine ord jeg har smidt ind her i tråden.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes