| Forfatter |
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det er godt med den slags overdrevne prototyper . Det er jo den slags der sætter skub i udviklingen. Billedmæssigt lyder det som en god ide, men 24 lydkanaler, er nok lige at presse citronen, efter min mening. Hvis det nogensinde skulle blive en realitet bliver det godt nok dyrt at være high-end mand i fremtiden! En anden ting, er lagerkapasiteten. 200gb i minuttet er jo enormt! Man må da håbe de finder en måde at lagre så enorme datamængder billigt engang i fremtiden...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt!
I den opløsning kan der være 3 sekunders film på en 9,4 Gb DVD skive!

|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
billededelen lyder lækkert, men ja 24højttalere!? er det ikke lige mange nok?
JP skrev:
|
De lange tidshorisonter understreges af, at NHK allerede i 1964 udviklede HDTV-standarden. De første videofilm i høj opløsning dukkede først op i 1982
|
|
|
hvornår kan man så regne med UHDV kommer!? i 2030? bare jeg når at opleve det, så er jeg (næsten) tilfreds..
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke der har stået 24 bit opløsning og journalisten har misdorstået det som 24 kanaler....Der er jo ingen film mixet i dette format! Tænk på det arbejde det ville indebære!
Jeg hørte om de tests de havde lavet i Japan hvor de viste 18 min. fra en sportsbegivenhed, det skulle være ligesom at være der selv!
Grunden til at denne opløsning er blvet valgt er at det er det øjet kan forveksle med virkeligheden! Jeg læste at de faktisk har lavet nogle tests for dette...
Så mangler vi bare 3D Ultra High Definition Video 
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke lang tid, der er til det UHDV, håber jeg når at kunne bruge det til noget, før jeg bliver en gammel ged hehe.
Det virker som om det format bliver en mellemting mellem hustands elektronik og biograf udstyr, især grundet det store antal kanaler.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Grunden til at denne opløsning er blvet valgt er at det er det øjet kan forveksle med virkeligheden! Jeg læste at de faktisk har lavet nogle tests for dette... |
|
|
Spørgsmålet er hvor klogt dét er, hvis synet fortæller hjernen at du flytter dig, men kroppen siger at du ikke gør, så bliver du rimeligt hurtigt søsyg... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |