| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lærredet:
Jeg kender ikke det aktuelle fabrikat, men det kan sikkert godt bruges til din pj. Med tanke på Acer'ens høje lysstyrke, kunne du måske med fordel bruge en greyscreen (lysegråt lærred) - dvs. måske et mørklægningsgardin fra et bolighus/Jysk eller lign. Min egen greyscreen har kostet 300 kr og giver et mere kontrastrigt billed end mit gamle hvide lærred der kostede 1.600 kr, så det kan lade sig gøre.
Afstand:
Der findes ikke en "universel målestok" som alle projektorers throwratio indretter sig efter. Den Acer har sikkert sin helt egen throwratio (dvs forhold mellem billedstørrelse og afstand mellem lærred og projektor) som du kan se her:
http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?dau22.oid=4399&User CtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&c rc=4082242624
Ifølge den, skal projektoren placeres 3.6-4.3 m fra lærredet med en billedstørrelse på 100".
Jeg ville dog ikke vælge denne projektor til hjemmebiografen - den er altså ikke whisper-quiet med en blæserstøj på 34dB. Desuden kan jeg heller ikke se, at billeded kan vendes på hovedet (loftsmontere projektoren).
Held og lykke.
vh Thomas
__________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|