Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV går skævt af signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej Hi-fi eksperter!

Jeg har et 5 år gammelt 28" Hitachi TV (CL2848TAN). Det er på det seneste begyndt at gå skævt af signalet. Dvs. at den et kort øjeblik kommer med en brummelyd. De kanaler der er ekstra "følsomme" sker det oftere. Den gør det nok omkring ca. 20 gange på en time i gennemsnit.

Er der nogen der ved hvad det kan være og hvad det evt. vil koste at få det repareret. Kan det betale sig? Og hvor vil det være billigst at få det repareret? (Privat eller i butik og hvor)

(TV'et retter sig selv ind på kanalen med det samme igen, så det når ikke at flimre, men det påvirker lyden. Jeg kan også se at den lige finder at kanalen kører stereo når den har tunet ind igen f.eks.)

Til top Vis DKal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKal

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej der!

Jeg vil foreslå (hvis fejlen altså er for generende) at skifte tv'et ud! Lad vær med at smide det til reperation da dette blir ligeså dyrt som køb af nyt tv!

Hvis der er tale om et alm. antenne signal kunne det jo være at dette ikke var stærkt nok. Prøv evt. med en signal forstærker (koster et par hundrede kroner).

Det var hva jeg lige havde i min uvidenheds pose!!

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

Multi-egern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

plejer dine kanaler at stå meget godt?

for ellers vile jeg nok lige som 1# siger prøve med en antenne forstærker.., EVT. låne et tv nogle dage og ser om det gør det.. bare for at være 110% sikker

Multi-egern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

så ikke lige det var 5 år gammelt.. nok tuneren der er ved at stå af!

se om der er en foretning, eller el nørd der vil købe det billigt, og køb dig et nyt!

DKal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Det er et TV jeg fik af mine forældre. De havde samme problem med det og købte et nyt. Det er ikke voldsom generende, men stadigvæk skal den jo ikke gøre det.

Jeg havde håbet at der var nogen der kendte til problemet fra andre TV. At det måske var noget der kunne justeres eller noget. Nogle kanaler er somsagt værre end andre. Det er så de kanaler der ikke har så bred en frekvens som andre.

Jeg har et 21" TV i soveværelset og der har jeg ingen problemer med signalet. (Det TV stod i stuen før jeg fik det her 28")

Jeg har ikke haft problemer med signalet. Det skal også lige siges at lejligheden er splinter ny. Så det hele er nye installationer i væggene. Jeg tvivler på at signalet er dårligt da det i soveværelset ikke har de problemer, og det er et 8 år gammelt TV der ikke har kostet det store.

DKal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Nu hvor jeg har haft det noget tid, har jeg observeret det noget mere. Jeg har lagt mærke til at det i visse reklamer gør det hele tiden og hver gang den samme reklame kommer.  Nogle reklamer gør den det kun lidt, men det er de samme steder hver gang. Reklamer ser man lidt flere gange end udsendelser, så derfor har jeg opdaget det der. Det sker også i udsendelser, men aldrig ret meget af gangen. Men jeg vil næsten vædde med, at hvis de viste det samme igen, så ville den gøre de de samme steder... hvad hulen kan det være ???

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et 10 år gammelt Philips der gør noget lignende, jeg løser problemet ved at skifte til mono. Jeg er ret ligeglad om reklamer er i mono, jeg ser dem ikke alligevel.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes