Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hitachi pj-tx100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
IzeBreaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg går med tanker om anskaffelse af LCD projektor og har Sanyo Z2 og nu den nye projektor fra Hitachi i kikkerten

Vil bare høre om nogen i dette forum skulle have købt denne og hvad de evt havde at sige om den.

Herhjemme er udsalgsprisen for Hitachi pj-tx100 sat til 15.995,- mens jeg i England har fundet den til £1068,-  (ca. 11.000,-) hvilket må siges at være noget af en besparelse.

Til top Vis IzeBreaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IzeBreaker

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft den i nogle dage, og har før den haft en Z2

Den er på mange punkter meget sammenlignelig med Z2, men det er min mening at den trods alt overgår den. Jeg har kun set den med signal over DVI fra en dvdmaskine.

Dens store objektiv producere efter min mening et noget skarpere billede end Z2, især synes jeg Z2 har problemer med ikke at være skarp i hele billedfeltet. Denne skarphed fører på sin vis til en svaghed, den viser noget kraftigere hønsenet, men ved normal betragter afstand er det ikke udtalt.

Den har alle de meget brugervenlige features som Z2 men oven i hatten langt flere billedmæssige indstillings muligheder. Dette fører efter min mening til et lidt bedre sort niveau. Andre småting som at blænden er elektrisk styret så dens indstilling kan ændres og gemmes med fjernbetjeningen, at den kan strække billidet ud ( ved DVI )så det fylder hele lærredet ved de gamle foolframe film og udblæsning blæser freamad er også plus punkter.

Den har ej heller den kunstige sharpnes som Z2 detsværre er udstyret med. Jeg lagde især mærke til et langt bedre billede ved brug af Samsung 935 som sender et meget "skarpt" billede ud.

Jeg har tidligere lagt en ægte sammenligningstest ud på forummet. Jeg tror den ligger der endnu. Den har også Hitachien som vinder selv over Sony HS20

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Her er en sammenligning mellem Z2/AE500 og TX100:

http://www.cine4home.de/

TX100 vinder klart over de andre

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har også købt en Hitachi TX100 og bruger den via dvi sammen med en Yamakawa dvd-afspiller ved 1280X720 50hz. Det giver et meget skarpt og roligt billede.

Jeg har ikke sammenlignet ret meget, men kan tilslutte mig, at sortniveauet er rigtig godt for en lcd-projektor. Desuden er fleksibiliteten meget høj med både lens shift og en større zoomlinse end både z2 og AE500.

Et kritikpunkt, der fremføres i nogle tests, er en større grad af hønseneteffekt end AE500, men jeg synes trods alt man skal ret tæt på, før det ses.

Et spørgsmål: hvis man ser dvder i NTSC-format, vil det bedste så ikke være at outputte 1280X720 i 60hz fra dvd-afspilleren?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

I øvrigt er 1086£ lig med 12.000 danske. Jeg så også meget længselsfuldt på de engelske priser, men ud over problemer med garanti, ændret netstik osv. var det også vanskeligt at finde en netbutik med projektoren på lager, sikker betaling med internationale betalingskort etc., så jeg valgte den sikre løsning til 16K hos Tape Connection.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

jEG GLEMTE LIGE Z2'erens andet store problem de 60HZ ved PAL. På Z2 fører disse til en del hakken og hosten ved panoreringer. Jeg levede med det, men på Hitatichien var fænomenet noget mindre.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

IzeBreaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Tusind tak til alle med deres vurderinger, som jo i alle tilfælde var yderst positive, hvilket heldigvis understreger min egen indstilling til valget, som må blive en Hitachi tx100
Til top Vis IzeBreaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IzeBreaker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes