| Forfatter |
|
Luc_DK Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
Jeg har en Barco Data 801s 3 rørs projector som jeg har haft glæde af i mange år..
men efter jeg kom hjem fra KT messen (for nogen tid siden), er jeg blevet lidt træt af at se på scanlinier osv :(. De viste noget HDTV med en infocus 5700, jeg så jay leno i super skarp kvalli.. og det så hammer godt ud.
så er jeg lidt i tvivl om jeg skal købe en linedoubler eller en ny projector!!!
har fundet 2 Linedoubler fra DVDO som hedder IScan Ultra og IScan HD.
http://www.dvdo.com/pro/index.html
nogen der har erfaringer med dem ?
kan en 801s komme op i nærheden af nye DLP projectore med en liniedoubler ?
jeg har selv set IScan Ultra'en på en Barco Data 800 og det så ret godt ud, selvom den ikke var indstillet 100%.
Men jeg er også lidt lun på at købe en ny "nem" projector i ca. 30k klassen, det er jo dejligt med lidt nyt legetøj :-)
har kigget lidt på NEC HT-1100 og Infocus 5700.
er der andre modeller i dette prisleje jeg skal holde øje med ?
Hvad med HDTV.. det ser jo hammergodt ud... men kan det bruges til noget herovre ?
Kan man købe film i HDTV eller er det kun via sat ?
MVH
Peter Bo Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en BenQ 8700+ til 24000 og er ovenud tilfreds og lykkelig. Den ligger efter min mening lige i numsen af en CRT.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Luc_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Oligru
Har lige læst dit indlæg.
vil lige tjekke lidt data på den..
den lyder jo umiddelbart fed og MEGET Billig !!!
Peter
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er INGEN tvivl om at en 801 med DVDO linedoubler er klart bedre end de DLP'er der er nævnt .Bliver en CRT projektor justeret korrekt, slår det til hver en tid DLP. Jeg ville klart investere i en linedoubler/scaler til din 801.
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter
Du skal være opmærksom på at data på den de fleste steder oplyser deb "gamle" model uden + bagefter. Den ny model har en forbedret chip med contrast på 1:2500 og 1100 ansi.
Der ligger en tråd med link til en forhandler i Sverige
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
| Der er INGEN tvivl om at en 801 med DVDO linedoubler er klart bedre end de DLP'er der er nævnt .Bliver en CRT projektor justeret korrekt, slår det til hver en tid DLP. Jeg ville klart investere i en linedoubler/scaler til din 801. |
|
|
Har du da set nogen af de DLP'er, der bliver nævnt? __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må også indrømme at CRT brugere nogen gange minder mig om MAC brugere der stdig mener PC'ere er ubrugelige - sidste gang de sag ved en var det windows 3.1
I øvrigt er der jo en del upraktiske ting ved en CRT som Luc_DK tilsyneladende ikke længere kan leve med.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, CRT er besværlig, har ikke selv mulighed for det, men , men , men. CRT er billedmæssigt overlegen punktum. Alt andet ved CRT er besværligt. Hvis man vil have det optimale/bedste billed er CRT stadig det bedste. rent brugermæssigt, størrelse osv osv taler imod CRT.
Men nu hvor han har en glimrende CRT projektor, så ser jeg ingen grund til han skulle skifte. Investeringen i en linedoubler/scaler ikke så stor som at købe en helt ny DLP. Og resultatet er klart bedre.
Nej jeg har ikke set de pågældende DLP'er, men har set Barco's 3 chip DLP (som alt andet lige er bedre end 1 chip DLP) og jo den var god, men CRT er stadig bedre rent billedmæssigt. Har set andre 80-100K DLP'er og de er stadig ikke ligeså gode som en godt justeret CRT. Men det er tæt på..!!!!!
Jeg er selv på LCD vognen, da jeg 1: kan se regnbuer på DLP uanset prisklasse (på nær 3 chip DLP) og 2: ikke har plads/råd til en ordenlig CRT.
|
| Til top |
|
| |
Luc_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vasen
Har du nogle erfaringer med DVDO linedoubler ?
DVDO modeller er jo ekstrem billige ifht de modeller som man ellers kender, fx. Faroudja.
det ville jo være nemmest og billigst for at købe en linedoubler.
hvordan har en linedoubler og BarCo det med at få et HDTV "signal" ?
Peter
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun erfaring med en LCD projektor og DVDO iscan. Det fungerede glimrende. Men deres større modeller IScan HD og IScan Ultra får kanon anmeldelser rundt omkring iverdenen.
Hvordan det fungerer med HDTV har jeg ingen anelse om, prøv evt. at kontakte www.htp.dk De forhandler DVDO. De kan sikkert også være behjælpelige med Barco/DVDO opsætning da de forhandler begge ting.
|
| Til top |
|
| |
Luc_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Oligru
jeg har fundet linket til SE forhandleren..
det er nu billig.. 
det eneste der genere mig med min CRT er scanlinierne..
den fylder jo ikke når den er mont. i loftet, og justeringen skal jo kun igennem 1 gang..
men det er da meget nemmere med LCD,DLP typerne..
hvis jeg kan få et "fedt" billede på min gamle CRT med en liniedoubler, så kunne jeg godt finde på at prøve det..
ville bare sikker på at den kan hamle op med de nye DLP'er. de står jo kanon..
MVH
Peter
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scanlinjerne skulle jo gerne forsvinde med en linedoubler 
Held og lykke med det uanset dit valg...Over and out
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er noob hvad angår projection, det er OT men hvad gør en linedobbler egentligt, fordobler den antallet af vertikale linjer eller hvad ??
Hvorfor giver det et bedre billede opløsningen er vel stadig den samme?? __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En linedoubler er vel bare en deinterlacer?
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
|
Ja jeg må også indrømme at CRT brugere nogen gange minder mig om MAC brugere der stdig mener PC'ere er ubrugelige - sidste gang de sag ved en var det windows 3.1
I øvrigt er der jo en del upraktiske ting ved en CRT som Luc_DK tilsyneladende ikke længere kan leve med.
Oliver
|
|
|

__________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så en Infocus 5700 med Euro1080 eller hvad det hedder, og jeg var ikke imponeret dér ihvertfald. Kanalen er vel gratis nu, men dette varer ikke længe tror jeg. Ellers må du købe en D-vhs og få filmene fra USA. Jeg går ud fra du benytter en alm. dvd spiller med Barco´en, derfor ønsket om en linjedobler ? I England kan du få en linjedobler til 1000,- hvis det er det du vil, eller du kan modifisere din dvd spiller til at give RGsB ud på komponentudgangen, så virker det bare. Philips dvd 963SA kan software moddes til dette og resultatet er faktisk på højde med htpc. Scan linjer skal du egentlig ikke kunne se, er du sikker på dine justeringer er korrekte ? Mange kører med for høj opløsning på projektoren med det resultat at linjerne overlapper hinanden og billedet bliver uskarpt...
|
| Til top |
|
| |
Luc_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels Nielsen
Jeg bruger både LD og DVD på min BarCo.
Jeg ønsker en Linie dobler/scaler for at fjerne de "sorte" linier imellem hver rigtig linie i selve billedet.
jeg har desværre ikke Component ud :-( men jeg over kraftig at købe en ny DVD afspiller, men en ordentligt udgang.
Jeg sidder måske lidt for tæt mit lærred ifht størelsen, men jeg mener ikke den er indstilet forkert..
Peter
|
| Til top |
|
| |
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, mit råd er, køb en Maite eller Momitsu dvd spiller, de er ikke så dyre, disse har vga ud som passer perfekt til Barco´en, så slipper du en dyr linjedobler dér ihvertfald. En god linjedobler koster let 10.000 kr. (ved ikke helt hvad de koster i Danmark.) Uanset, så er det synd og skam du ikke har et godt billede på din Barco nu, det er én af de bedste projektorer overhovedet ! Jeg har en Sony D50 crt der kører med en modificeret 963SA, denne giver RGsB ud på component udgangen, perfekt for en crt. Check de der Maite eller Momitsu...
Check denne diskussion : http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=9483
|
| Til top |
|
| |
Luc_DK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Niels
mange tak for oplysningen.
jeg vil lige tjekke disse mærker..
men jeg overvejer kraftig at købe en DVDO liniedoubler(iscan ultra eller HD), den kommer jo også til at fungere som en switchbox for alle mine inputs. og dermed forbedre jeg kvaliteten på alt hvad jeg sætter til.
MVH
Peter
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
En linedoubler er vel bare en deinterlacer? |
|
|
korrekt. Den giver dig et progressivt signal fra det interlaced du giver den....
Dette skulle gerne hjælpe på scanlinierne...
En Barco Data 801 har meget bedre opløsning end DVD..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |