Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BenQ WOW!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg, trods st. hans og bål håbende børn, sat min nye BenQ 8700+ op midlertidigt.

Det førster man må sige er WOW. Det spiller 10000. Minkones kommentar var at billedet ligner vores fjernsynsbillede ( sony 29 " ) Det har hun faktisk ret i.

Den er sat til henholdsvist en Yamakawa og Samsung via DVI. Jeg har brugt "Men in Black 2" som ref. film, det er efter min mening dårlig film i sig selv men den har følgende sekvenser som er gode til at teste.:

1. De to agenter står med deres, ja netop, sorte jakkesæt foran en sort New York nat.

2. Agenterne bevæger sig ind i et helt hvidt rum

3. Tommy Lee Jones'ses ansigt har en tendens til at blive næsten lilla (har han et lille alkohol problem)

Ad. 1 I modsætning til på min tidligere lcd er det med denne projekter muligt at justere brightness og contrast sådan at folderne i jakkerne bliver helt tydelige samtidigt med at nattehimlen er blæk sort.

Ad. 2 På lcd maskinen forsvinder mange af nuancerne i denne sekvens og selv med 720p opløsning begynder hønsenettet at vise sig. På BenQ'en ses alle nuancer ( som på mit sony billedrørs tv) hønsenet er i praksis non exsisting.

Ad.3 TOmmy drengen er ikke alkoholiker, på trods af hvad der bliver sagt om Benq'en orange tendenser vil jeg sige at hans hud ser fin og ægte ud i sammenligning med min Z2'er. Og lad mig netop i denne tekstur forbindelse fastslå at Yamakawaen simpelthen er bedre end Samsung 935 DVD'en.

Negativt:

Den støjer noget mere end Z2'eren

Den er kæmpestor og grim

Når jeg en gang bliver helt færdig med mit nye biorum, smider jeg nogle screenshots, og en mere uddybende kommentar om den s fortræffeligheder.

Oliver

Jeg glemte lige rainbw problemet. Min første kommentar er at det er væk. Det vil sige på de gamle langsommere DLP maskiner så jeg meget kraftige regnbuer når jeg læste tekster. Med andre ord, det er min opfattelse at regnbuerne fremkommer når øjnene flyttes "hurtigt" hen over billedet. Ved BenQ har det indtil videre kun været muligt for mig at se antydningen af regnbuer ved hvide streger på sort  baggrund når jeg vel og mærke har flyttet blikket helt væk fra lærredet altså hurtigere end man kan læse eller opfatte noget indhold i billedet.

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

jeg må bare lige sige tillykke

Måske kunne denne blive afløser til min nu afdøde CRT, "chefen"(hende der trods alt bestemmer) siger at vi nok ikke skal have CRT igen, så jeg kigger efter fornuftige alternativer!

endnu engang tillykke

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Stort tillykke!

Så har du en billedkvalitet som næsten svarer til min HS10...!

Spøg til side - jeg glæder mig til at se billeder og screenshots. En god nyhed, at du ikke ser regnbuer på den som ved de gamle "langsomme" DLP-maskiner.

Så vil jeg bare læne mig tilbage og vente på at specs'ene på DLP går op og priserne går ned...!

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

godt du holder os up to date... lyder godt med projektoren, måske skal man overveje sådan en, hvad med garanti.. kan den laves i dk hvis der bliver noget galt og ved du hvad pæren koster. iøvrigt stopper den med at vise billede når pæren har kørt 2000 timer.. af sikkerhedsmæssige årsager... BUUUMMMM. smart nok. Hvilke lærrede bruger du?? projektorcentralen anbefaler et helt hvidt uden gain.

MVH Snedkeren

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke jeg kan få den rep. i Dk, men ser det ikke som et problem at shippe den tilbage til Sverige hvis uheldet skulle være ude.

Jeg bruger mit "grå" DIY lærred som egentligt er lavet til min Z2. Det er min plan at teste div. hvide lærreder, men jeg tror nu på forhånd jeg hælder mod et gråt, for mig er sort niveau og kontrast vigtigere end farveægtehed.

Det er rigtigt at projectorcentral siger at denne pj skal ha hvidt lærred, men på den anden side har de en anden artikkel der beskriver at grå måske alligevel er en ide til DLP'er.

Minutprisen er ret høj. Men for at være ærlig tror jeg ikke jeg når at opbruge de 2000 før den er opgraderet. Det tager jo trods alt sin tid at tjene pengene til alt det legetøj man render rundt og køber.

Oliver

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ville også prøve med det grå først. Måske skulle du, nu hvor du har købt en så fin maskine,  investere i Digital Video Essentials, som skulle være den førende kalibreringsdvd pt? Det er stensikkert, at du skal ind og justere farvene enkeltvis for at opnå den perfekte balance.

Vedr. pære - nu ved jeg ikke hvad du vil bruge den til, men man kan jo vælge at alt hvad der ikke "vinder" noget ved storskærm er forvist til tv'et (diverse tv-programmer osv.) Jeg kører min HS10 på 18. måned nu og vi nærmer os de 400 lampetimer ud af 3.000, så der er masser af saft tilbage i pæren.

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk, den anden dag, startet en tråd hvor jeg prøver at finde ud af hvilken kalibrerings dvd jeg skal købe. På avsfourm er der en del benq ejere som roder meget rundt med factory menuen, derved skulle man efter deres udtalelser kunne få et endnu bedre sortniveau og kontrat. Jeg har dog ikke umiddelbart lyst til at rode rundt i den, jeg tror jeg holder mig til den umiddelbare menu.

@ Thomas

Du har helt ret i at det ikke er interessant at se på Reimer Bo i storformat. Jeg bruger udelukkende min projektor til film, og som sagt bliver der ikke tid til at se film hver dag. Og mit projektor rum er OFFLIMIT for børn og børnefilm (med mindre det er animationsfilm jeg også vil se)

Oliver

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Tillykke igen

Oligru skrev:
Den er kæmpestor og grim

Jeg har netop fået pakket min PE7800 ud og ja, den er stor - men jeg og selv fruen synes den er rigtig flot i sit sølgrå/blågrå-metallic look med cromblanke kapper og gummibetrukne zoom- og focusringe.

Den udstråler på amerikansk vis at den er "built to last" og designmæssigt lægger den sig fint i tråd med den amerikanske art deco- og streamline-stil, som jeg personligt holder meget af: Her er et kendt eksempel i L.A.

Hvis du synes projektoren er grim, så er det jo godt at den ikke ses, når den er i brug

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

@Boye

Tillykke med maskinen. Jeg tror ikke der så mange BenQ i landet ( endnu ) så lad os udveksle erfaringer. Jeg har allerede nogle spørgsmål, men det kan vi vende tilbage til.

Nu er jeg jo selv Arkitekt så det er klart at jeg i et historisk perspektiv også holder af de amerikanske artdeco huse ( det her kan ryge meget offtopic).

Men Boye, du har ret. Den er meget gedign i sin kvalitet. I modsætning til fx Z2 er kassen faktisk i tyndplade, og alene vægten siger jo også et eller andet om at der må være noget inden i. Men jeg vil ikke ligefrem beskrive den som funky. Det er ikke en diskussion der skal tages op her, men det er et generelt fænomen, se fx pany 500 den ligner min kasette afspiller fra starten af 80'erne.

Jeg fik iøvrigt sat projektoren midlertidigt op igår og så den nyeste ringenes herre. Jeg kan kunne sige det en gang til WOW. Den har kostet næsten det dobbelte af en oplagt erstatning for Z2'eren, men der altså også dobbelt så god.

Oliver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes