Så fik jeg, trods st. hans og bål håbende børn, sat min nye BenQ 8700+ op midlertidigt.
Det førster man må sige er WOW. Det spiller 10000. Minkones kommentar var at billedet ligner vores fjernsynsbillede ( sony 29 " ) Det har hun faktisk ret i.
Den er sat til henholdsvist en Yamakawa og Samsung via DVI. Jeg har brugt "Men in Black 2" som ref. film, det er efter min mening dårlig film i sig selv men den har følgende sekvenser som er gode til at teste.:
1. De to agenter står med deres, ja netop, sorte jakkesæt foran en sort New York nat.
2. Agenterne bevæger sig ind i et helt hvidt rum
3. Tommy Lee Jones'ses ansigt har en tendens til at blive næsten lilla (har han et lille alkohol problem)
Ad. 1 I modsætning til på min tidligere lcd er det med denne projekter muligt at justere brightness og contrast sådan at folderne i jakkerne bliver helt tydelige samtidigt med at nattehimlen er blæk sort.
Ad. 2 På lcd maskinen forsvinder mange af nuancerne i denne sekvens og selv med 720p opløsning begynder hønsenettet at vise sig. På BenQ'en ses alle nuancer ( som på mit sony billedrørs tv) hønsenet er i praksis non exsisting.
Ad.3 TOmmy drengen er ikke alkoholiker, på trods af hvad der bliver sagt om Benq'en orange tendenser vil jeg sige at hans hud ser fin og ægte ud i sammenligning med min Z2'er. Og lad mig netop i denne tekstur forbindelse fastslå at Yamakawaen simpelthen er bedre end Samsung 935 DVD'en.
Negativt:
Den støjer noget mere end Z2'eren
Den er kæmpestor og grim
Når jeg en gang bliver helt færdig med mit nye biorum, smider jeg nogle screenshots, og en mere uddybende kommentar om den s fortræffeligheder.
Oliver
Jeg glemte lige rainbw problemet. Min første kommentar er at det er væk. Det vil sige på de gamle langsommere DLP maskiner så jeg meget kraftige regnbuer når jeg læste tekster. Med andre ord, det er min opfattelse at regnbuerne fremkommer når øjnene flyttes "hurtigt" hen over billedet. Ved BenQ har det indtil videre kun været muligt for mig at se antydningen af regnbuer ved hvide streger på sort baggrund når jeg vel og mærke har flyttet blikket helt væk fra lærredet altså hurtigere end man kan læse eller opfatte noget indhold i billedet.