Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred nu og senere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LeGrandCinema
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har en sanyo z2 lige pt og vil gerne købe et lærred. Jeg har lcd nu, men jeg vil gerne have crt på et tidspunkt. Jeg vil gerne købe et lærred med 0,8 gain mit spørgsmål er jo så om et lærred med 0,8 gain også vil være godt til crt.

Venlig hilsen Michael

Til top Vis LeGrandCinema's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGrandCinema

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Ja, det kommer jo an på så meget, find dig nogen links om lærreder og læs lidt, bl.a. her : http://www.crtprojectors.co.uk/screens.htm

Har du mulighed for total mørklægning ? Er tilskuerne centret i midten eller spredt foran lærredet ? Hvor lysstærk er din crt ?  Normalen er ca. 1.0 i gain og hvidt lærrede med crt.Bruger du et hvidt sammen med Z2 kan det være du ikke synes den er så god i mørke partier, her kommer mørklægningen igen ind i billedet.  En projektor kan ikke kaste sort, derfor er det vigtigt at rummet er mørklagt. De fleste bruger Greyline med dlp og lcd.  Du tænker på crt, du er klar over at den ikke har zoom og må stå helt bomstille ét bestemt sted ?  Afstanden fra lærred til crt er gerne omkring 1,42 x lærredets bredde...

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

LeGrandCinema
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Ok tak for det, så ved jég det når det bliver aktuelt...
Til top Vis LeGrandCinema's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGrandCinema

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

LeGrandCinema skrev:
Ok tak for det, så ved jég det når det bliver aktuelt...

Du kan jo gøre som jeg, købe et fastrammelærred fra Quality Screen, den dag du skifter projektor skifter du bare lærred. Jeg købte en ramme med Greyline i den tro jeg skulle have LCD, men det blev crt på mig, så jeg købte bare et nyt lærred.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

LeGrandCinema
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne man selvfølgelig gøre... Hvilken crt har du?

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

En Sony D50, du kan se mere under Niels´"Bass-ment" under anlæg. Måske du kan spørge ham her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11588&P N=1 om han skal sælge hans Barco.  Lader til han har lyst på en Infocus istedet.  Men, det er vanskeligt, skal man betale plus 20000 for en brugt Barco kan du jo ligesågodt spytte nogen ekstra tusind i og købe en Benq 8700 ? De små dlp/lcd er jo noget nemmere at placere osv end en crt. Eller du kan få en htpc med en Barco, eller, eller ?  Jeg var sindsygt forvirret da jeg skulle vælge, tænkte og tænkte, målte op, og tænkte igen. Læste så en masse om fordele og ulemper, hvad der går sammen og hvad ikke går sammen. Mest inspiration får man faktisk ved at se på andres anlæg, her er nogen fra Norge : http://www.avforum.no/forum/viewforum.php?f=2&sid=7cd5ea 87cb3ab770c98b108264af0123

Niels.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes