Soffe skrev:
| Nu er det efterhånden ved at være på tide at udbygge biffen med en projektor og et stort lærred.
Jeg havde ikke tænkt mig at bruge meget mere en 6-7.000 kr på det, og har set flere brugte ASK til 3-4.000 kr. Men kan dog forstå at den er ikke særlig god og larmer ret meget.
Så kiggede jeg lidt på edbpriser, efter en 16:9 DLP og fandt en Acer PD 112 som havde en fornuftig nypris. |
|
|
Sådan startede det også for mig 
Soffe skrev:
| Jeg har ikke kunne finde nogle udtalelser om Acers projektor, og kan det betale sig at købe en ny, eller for man mere for pengene ved at købe en brugt ? |
|
|
Det kunne jeg heller ikke (omtale af Acer), så jeg tog chancen og købte en Acer PD 112. Og den kan jeg kun på det kraftigste fraråde. Regnbue-effekten på den er meget udtalt, jeg vil påstå at den kun duer til visning af still-billeder, hvor den så til gengæld er fin.
Til at starte med skulle jeg lige se om det hele virkede, uden lærrede (se nedenfor), og bagefter så jeg noget fodbold. Ingen regnbue-effekt, fint. Så kom der en film på, og bang! Regnbuer overalt.
Jeg kunne slet ikke leve med det, og returnerede den. Du kunne selvfølgelig blot købe den og se om du også oplever regnbue-effekten så irriterende, men pas på! Der hvor jeg købte den syntes de at jeg skulle betale for en ny pære (efter 6 timers brug), og jeg undslap kun fordi jeg købte en projektor til det dobbelte. De har så efterfølgende sat prisen ned med 400 kr. til ca. 6.700, måske er det den du har set?
Efterhånden er DLP så småt ved at være regnbue-fri, men så vidt jeg har hørt er de det ikke helt, og det endda i prisklassen over 20.000. Jeg vil mene at du skal holde dig til en LCD-projektor.
Hvis prisen ikke må overstige de 7.000, så kig eventuelt på www.bedre-lyd.dk, de har en brugt Zanyo Z1 til de penge.
Soffe skrev:
Som lærred havde jeg tænkt mig at starte med et 190 cm x 108 cm Grayline rullegardin fra Ikea  |
|
|
Jeg kører p.t. med et mørklægningsgardin fra A-Z, men kun fordi Post Danmark var så flinke at totalskade lærredet under transport, så jeg nu venter på den forsikringssag forhandleren kører. I sidste ende måske meget godt, idet jeg nu har sat mig for at købe et high-contrast lærrede. Men summa summarum: Man kan faktisk godt leve med et provisorisk lærrede, men lur mig ikke om kontrasten (forskellen mellem lys og mørk) er noget større på et rigtigt lærrede.