| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det siges at LCD skærme har længere levetid end plasma, og mange mener at LCD kommer til at slå stærkest igennem på markedet (det har det vel allerede gjort).
Mit indtryk er dog at LCD har adskillige ulemper hvad angår det allervigtigste, nemlig billedet: Sløring ved hurtige bevægelser, synlige pixels ved visning af skrå streger, manglende evne til at vise kulsort og ikke mindst at kraftige farver brænder ud.
Til gengæld har jeg i HiFi-Klubben set Fujitsu skærme af forbløffende god kvalitet - helt på højde med CRT.
Umiddelbart er plasma for mig at se det eneste der kan levere et ordentligt billede pt. Dog er der en spritny LCD teknologi på vej (som så ikke hedder LCD, men jeg kan ikke huske hvad) hvor hver enkel pixel lyser på samme måde som plasma. Det giver mulighede for helt sorte områder i billedet plus det sparer strøm da der ikke konstant skal være baggrundsbelysning.
Er der nogen der har set et LCD tv af ordentlig kvalitet? Prøver at se om jeg kan finde noget info om den nye type...
|