Jamen skal du med sikkerhed placerer lærredet forskudt i forhold til projektoren så er der i prisklassen kun Z2 og PJ-tx100. De er de enste mig bekendt der har lens shift.
Af de to ville jeg klart vælge z2'eren da jeg finder hønsetrådseffekten meget udpræget ved PJ-tx100. PJ-tx100 har dog en større detaljegrad samt farveægthed. Jeg er af den overbevisning, at det tydligere hønsetråd ved tx100'eren alene skyldes den bedre optik. Ikke desto mindre finder jeg den generende nok til at vælge Z2.
Du skal dog gøre dig klart, at når du vælger en LCD'er, som de to ovennævnte er, vil der altid være en grad af tydelig hønsetrådseffekt. DLP projektorer har en lavere afstand mellem pixlene, så derfor kan den med stor nemhed tåle en langt lavere opløsning uden nogen synlig hønsetråd. LCD paneler har også en uheldige tendens til at tabe farverne med tiden
Jeg kan fortælle dig, at jeg også havde bestemt mig for en af de to ovennævnte modeller, pga. af lensshiften, og da jeg gerne ville gemme projektoren lidt af vejen. Efter at have haft demo på adskillige modeller bestemte jeg mig dog for H30'eren. Den hænger nu lige foran lærredet, men det generer mig ikke synderligt da den er hvid og rimlig æstetisk cool designet ala ipod.
Vil stadig tale godt for H30'eren, som jeg også har tilkoblet min PC, med et knivskarpt billede til følge. Dybden er langt, langt, langt større end nogen LDC projektor i den prisklasse og det samme gælder for varmen af farverne.
Her kan siges, at Z2 især har et problem med at farve alt grønligt.
Håber det kan hjælpe dig, men tag da ikke mit ord for det. Du kan få en demo af de tre projektorer ved Tape Connection. Så må vi se om det overbeviser dig
.
Erindre også at de havde en masser projektorer i denne prisklasse på test i PCplanet for nylig. Her var H30'eren også den klare vinder. Kig evt. her.