Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjææælp der er krise (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LINDGREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

PS den skriver mærkelige bogstaver og flytter siden

Hej med jer her på forummet.

Så kommer mit første indlæg som helt nyt medlem. Efter lang tids søgen og et par timers læsning har jeg prøvet at finde nogle pj som jeg har kigget på et stykke tid, men mangler en sidste vudering fra jer som har med disse maskiner at gøre.  

Nogle af pj er nævnt flere gange nok fordi jeg ikk er den eneste som syntes de lyder som en mulig god investering. Ska siges at den primært ska bruges til alm. tv-dvd-playstation- og måske pc spil. Her er mine bud: 5 stks Z2 kender vi efterhånden

Toshiba tdp-s20

Hitachi PJ-tx100

Infocus 4805

Benq Pb6200

Sanyo Z2

Håber i kan læse rodet, men jeg har svært ved som førstegangs køber at finde den rigtige. der jo så meget omkring dlp maskiner ikk er udviklet nok i de billige modeller og at lcd ska man ikke købe da dlp er vejen frem osv. har ikke set det i kalder regnbueeffekt eller pixel fejl så har kun taget de forbehold som jeg har læst på forummet indtil videre.

Håber i kan hjælpe til det rigtige valg er spændt på hvad der bliver svaret til den nye billige Toshiba 

Mvh Lindgren       

(Indlæg forsøgt tilpasset af witzel, 22.07.04 kl. 23.19)

Til top Vis LINDGREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LINDGREN

LINDGREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Så ska der lige gives en kæmpe tak til Witzel for at redde mit indlæg for ikk at ligne noget som var skrevet på kinesisk. TAK for det

Thomas__
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

hvor meget vil du ofre på din pj?

Til top Vis Thomas__'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas__

LINDGREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Så lidt som muligt 

nej 10-12000kr det hvad bugettet siger plus lidt til men ska jo også ha til lærred den må gerne være brugt bare der er masser af timer tilbage på pæren

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

I den prisklasse og til dine nævnte formål kan du med fordel kigge på Optoma H30.

Det er netop sådan en fætter jeg har invisteret i for nylig. Jeg havde kig på de samme projektorer som dig, men da jeg så H30'erens billede var jeg solgt. Den er klart de andre overlegne og hvis du lige laver en søgning på nettet kan du hurtigt finde nogle mere specifikke sammenligninger.

Der er dog et men... Hvis du ellers har brug for det så kan jeg oplyse dig at Optomaen ikke har lens shif, som Z2 og PJ-tx100, samt ej heller DVI indgang. Billedet fra h30'eren tåler dog ingen sammenligning med dem. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

LINDGREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo meget godt men da jeg muligvis vil bruge den til min pc er opløsningen jo ikk så god vel,,,??! og Lens Shift ville være meget rart da lærredet måske ska sidde lidt skråt.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jamen skal du med sikkerhed placerer lærredet forskudt i forhold til projektoren så er der i prisklassen kun Z2 og PJ-tx100. De er de enste mig bekendt der har lens shift.

Af de to ville jeg klart vælge z2'eren da jeg finder hønsetrådseffekten meget udpræget ved  PJ-tx100. PJ-tx100 har dog en større detaljegrad samt farveægthed. Jeg er af den overbevisning, at det tydligere hønsetråd ved tx100'eren alene skyldes den bedre optik. Ikke desto mindre finder jeg den generende nok til at vælge Z2.

Du skal dog gøre dig klart, at når du vælger en LCD'er, som de to ovennævnte er, vil der altid være en grad af tydelig hønsetrådseffekt. DLP projektorer har en lavere afstand mellem pixlene, så derfor kan den med stor nemhed tåle en langt lavere opløsning uden nogen synlig  hønsetråd. LCD paneler har også en uheldige tendens til at tabe farverne med tiden 

Jeg kan fortælle dig, at jeg også havde bestemt mig for en af de to ovennævnte modeller, pga. af lensshiften, og da jeg gerne ville gemme projektoren lidt af vejen. Efter at have haft demo på adskillige modeller bestemte jeg mig dog for H30'eren. Den hænger nu lige foran lærredet, men det generer mig ikke synderligt da den er hvid og rimlig æstetisk cool designet ala ipod.

Vil stadig tale godt for H30'eren, som jeg også har tilkoblet min PC, med et knivskarpt billede til følge. Dybden er langt, langt, langt større end nogen LDC projektor i den prisklasse og det samme gælder for varmen af farverne. 

Her kan siges, at Z2 især har et problem med at farve alt grønligt.

Håber det kan hjælpe dig, men tag da ikke mit ord for det. Du kan få en demo af  de tre projektorer ved Tape Connection. Så må vi se om det overbeviser dig .

Erindre også at de havde en masser projektorer i denne prisklasse på test i PCplanet for nylig. Her var H30'eren også den klare vinder. Kig evt. her.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes