| Forfatter |
|
Lucky 7 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysa
Er det bare mig, eller er bagprojektionsfjernsyn alt for fede? Nu kan man endda få dem til billige penge. Af og til har Elgiganten 40" og 52" til gode priser. Jeg vil da hellere bruge 10-15.000 kr. på et 52" bagprojektionstv end bruge 30.000 på et 30" LCD fjernsyn.... Eller er det bare mig?
Giv jeres meninger til kende 
Mvh. JK __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
| Til top |
|
| |
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det har du ret i, jeg ville osse heller bruge pengene på et bagprojektions tv end et LCD tv men nu vi er ved det, er jeg mest til projektor
|
| Til top |
|
| |
Lucky 7 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en projektor for et års tid siden, det var fedt nok, at man kunne se film på stort lærred, men støjen fra ventilatoren var irriterende, samt at den skulle lade op et par minutter før man kunne se film. Derudover var det irriterende, at man ikke kunne se almindeligt tv på den. Men havde jeg et rum udover min stue, som jeg kunne indrette som jeg ville, ja så blev det et kombineret hjemmebio/computer/bar/hyggerum....
__________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
| Til top |
|
| |
Kanonen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
| Jeg havde en projektor for et års tid siden, det var fedt nok, at man kunne se film på stort lærred, men støjen fra ventilatoren var irriterende, samt at den skulle lade op et par minutter før man kunne se film. Derudover var det irriterende, at man ikke kunne se almindeligt tv på den. Men havde jeg et rum udover min stue, som jeg kunne indrette som jeg ville, ja så blev det et kombineret hjemmebio/computer/bar/hyggerum.... |
|
|
Hvorfor kan man ikke se TV på en projektor?
Tilbage til sagen; jeg har da også selv været tæt på at hoppe på et bagprojektions-tv, men jeg har bare fået indtrykket af at billedkvaliteten slet ikke kan hamle op med et godt crt-fjernsyn eller en plasma/lcd-skærm for den sags skyld? Men måske er det bare mig der er på afveje?
EDIT: Jeg korrigerer lige mig selv: Faldt over denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3643&KW =bagprojektion og der lyder det som om at man med bagprojektion faktisk kan få et billede der er bedre end på en plasma/lcd i samme prisklasse..
|
| Til top |
|
| |
Lucky 7 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD er kvalitetsmæssigt vel langt bedre end bagprojektion, men prisen er jo også derefter. Der var ingen mulighed for at se tv på min projektor, medmindre jeg satte den til videoen og problemet var at min video ikke fungerede på det tidspunkt, men jo man kan godt se tv. Men som sagt, får jeg et rum til egen disposition, så er der dømt hjemmebio med projektor :))
__________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
BagprojektorTV giver en stor billede til en ret overkommenlig pris. Billedet ikke nær så skarpt, som crt fjernsyn, men jeg synes at det afhænger meget af om det er TV eller DVD man ser på det. Men kan se tydelig forskel på, om det er TV2 antennen, satelitt eller DVD. Det meste DVD materiale står faktisk udemærket...
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok sige at Bagprojektions TV, er de dårligste tv jeg kan finde på markedet nu. En af mine kammerater fik et godt tilbud på sådan et, kan ikke lige huske hvad det var for et. Men han er yderst utilfreds med det.. billedet er slet ikke så skarpt som på alm. tv, og slet ikke som på LCD. Og så SKAL man ned og sidde lige foran tv'et, for at se ordentligt på det. Det jeg mener er at hvis man står op og kigger på det eller sidder lidt for meget ud til siden, så er billedet helt mørkt, det er først når man sidder lige foran det at det er lyst at se på...
Så min mening er helt klart, køb heller en projektor (den kan du også sagtens se tv på). Ellers spar pengene sammen og vent til de begynder med store LCD skærme, eller når de nye OLED skærme kommer i store størrelser.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 25 Juli 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRiM skrev:
|
Jeg må nok sige at Bagprojektions TV, er de dårligste tv jeg kan finde på markedet nu. En af mine kammerater fik et godt tilbud på sådan et, kan ikke lige huske hvad det var for et. Men han er yderst utilfreds med det.. billedet er slet ikke så skarpt som på alm. tv, og slet ikke som på LCD. Og så SKAL man ned og sidde lige foran tv'et, for at se ordentligt på det. Det jeg mener er at hvis man står op og kigger på det eller sidder lidt for meget ud til siden, så er billedet helt mørkt, det er først når man sidder lige foran det at det er lyst at se på...
|
|
|
Jeg synes der er et endnu større problem: Uanset om du sidder helt perfekt, så vil lysniveauet på dele af skærmen være forskelligt, dvs. der er mest lys på samme højde som dine øjne, mens der er lidt mørkere foroven og forneden. Dette er dog kun oplevet da jeg stod i en butik og kiggede på et bp-tv, jeg er ikke klar over om det vil være bedre hjemme i stuen.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad synes i om disse 2 bagprojektions TV ?
LG Electronics RE-44SZ21RD - http://www.klausgarde.dk/p/3360
LG Electronics RE-44SZ20RD - http://www.klausgarde.dk/p/9153
Hvilken af dem vil være "bedste valg" ?
Som i ser, så er begge TV uden den der store "klump" mekanik neden under selve TV-et og så er de på 300 hertz. Desuden så er der en flad glasplade foran billedet, så undgår man da at børnene ridser skærmen.
Er der andre mærker/modeller (f.eks Tomson/Sony/Toshiba) til max. 20.000 (købt i DK), som der er et bedre køb ??? (min. 44")
Det skal også være uden den der "klump" mekanik neden under (kone-ønske)
Mvh.
SørenS
|
| Til top |
|
| |