Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bagprojektion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Heysa

Er det bare mig, eller er bagprojektionsfjernsyn alt for fede? Nu kan man endda få dem til billige penge. Af og til har Elgiganten 40" og 52" til gode priser. Jeg vil da hellere bruge 10-15.000 kr. på et 52" bagprojektionstv end bruge 30.000 på et 30" LCD fjernsyn.... Eller er det bare mig?

Giv jeres meninger til kende

Mvh. JK

wolverine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

ja det har du ret i, jeg ville osse heller bruge pengene på et bagprojektions tv end et LCD tv men nu vi er ved det, er jeg mest til projektor  
Til top Vis wolverine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolverine

Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en projektor for et års tid siden, det var fedt nok, at man kunne se film på stort lærred, men støjen fra ventilatoren var irriterende, samt at den skulle lade op et par minutter før man kunne se film. Derudover var det irriterende, at man ikke kunne se almindeligt tv på den. Men havde jeg et rum udover min stue, som jeg kunne indrette som jeg ville, ja så blev det et kombineret hjemmebio/computer/bar/hyggerum....

Kanonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Lucky 7 skrev:
Jeg havde en projektor for et års tid siden, det var fedt nok, at man kunne se film på stort lærred, men støjen fra ventilatoren var irriterende, samt at den skulle lade op et par minutter før man kunne se film. Derudover var det irriterende, at man ikke kunne se almindeligt tv på den. Men havde jeg et rum udover min stue, som jeg kunne indrette som jeg ville, ja så blev det et kombineret hjemmebio/computer/bar/hyggerum....

Hvorfor kan man ikke se TV på en projektor?

Tilbage til sagen; jeg har da også selv været tæt på at hoppe på et bagprojektions-tv, men jeg har bare fået indtrykket af at billedkvaliteten slet ikke kan hamle op med et godt crt-fjernsyn eller en plasma/lcd-skærm for den sags skyld? Men måske er det bare mig der er på afveje?

EDIT: Jeg korrigerer lige mig selv: Faldt over denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3643&KW =bagprojektion og der lyder det som om at man med bagprojektion faktisk kan få et billede der er bedre end på en plasma/lcd i samme prisklasse..

Til top Vis Kanonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanonen

Lucky 7
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

LCD er kvalitetsmæssigt vel langt bedre end bagprojektion, men prisen er jo også derefter. Der var ingen mulighed for at se tv på min projektor, medmindre jeg satte den til videoen og problemet var at min video ikke fungerede på det tidspunkt, men jo man kan godt se tv. Men som sagt, får jeg et rum til egen disposition, så er der dømt hjemmebio med projektor :))

Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juli 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

BagprojektorTV giver en stor billede til en ret overkommenlig pris. Billedet ikke nær så skarpt, som crt fjernsyn, men jeg synes at det afhænger meget af om det er TV eller DVD man ser på det. 
Men kan se tydelig forskel på, om det er TV2 antennen, satelitt eller DVD. 

Det meste DVD materiale står faktisk udemærket...

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok sige at Bagprojektions TV, er de dårligste tv jeg kan finde på markedet nu. En af mine kammerater fik et godt tilbud på sådan et, kan ikke lige huske hvad det var for et. Men han er yderst utilfreds med det.. billedet er slet ikke så skarpt som på alm. tv, og slet ikke som på LCD. Og så SKAL man ned og sidde lige foran tv'et, for at se ordentligt på det. Det jeg mener er at hvis man står op og kigger på det eller sidder lidt for meget ud til siden, så er billedet helt mørkt, det er først når man sidder lige foran det at det er lyst at se på...

Så min mening er helt klart, køb heller en projektor (den kan du også sagtens se tv på). Ellers spar pengene sammen og vent til de begynder med store LCD skærme, eller når de nye OLED skærme kommer i store størrelser.

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:

Jeg må nok sige at Bagprojektions TV, er de dårligste tv jeg kan finde på markedet nu. En af mine kammerater fik et godt tilbud på sådan et, kan ikke lige huske hvad det var for et. Men han er yderst utilfreds med det.. billedet er slet ikke så skarpt som på alm. tv, og slet ikke som på LCD. Og så SKAL man ned og sidde lige foran tv'et, for at se ordentligt på det. Det jeg mener er at hvis man står op og kigger på det eller sidder lidt for meget ud til siden, så er billedet helt mørkt, det er først når man sidder lige foran det at det er lyst at se på...

Jeg synes der er et endnu større problem: Uanset om du sidder helt perfekt, så vil lysniveauet på dele af skærmen være forskelligt, dvs. der er mest lys på samme højde som dine øjne, mens der er lidt mørkere foroven og forneden. Dette er dog kun oplevet da jeg stod i en butik og kiggede på et bp-tv, jeg er ikke klar over om det vil være bedre hjemme i stuen.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 September 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad synes i om disse 2 bagprojektions TV ?

LG Electronics RE-44SZ21RD - http://www.klausgarde.dk/p/3360

LG Electronics RE-44SZ20RD - http://www.klausgarde.dk/p/9153

Hvilken af dem vil være "bedste valg"  ?

Som i ser, så er begge TV uden den der store "klump" mekanik neden under selve TV-et og så er de på 300 hertz. Desuden så er der en flad glasplade foran billedet, så undgår man da at børnene ridser skærmen.

Er der andre mærker/modeller (f.eks Tomson/Sony/Toshiba) til max. 20.000 (købt i DK), som der er et bedre køb ???  (min. 44")

Det skal også være uden den der "klump" mekanik neden under  (kone-ønske)

Mvh.

SørenS

Til top Vis SørenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes