Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Progressiv scan LG Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ksj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vil være glad hvis der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

Jeg har Købt et nyt TV LG Plasma RZ-42PZ70. Der står at fjernsynet har Progressiv scan i salgs specifikationerne, men i manuelen over fjernsynet er det ikke omtalt overhovedet og heller ikke at finde i menuerne på fjernsynet, normalt kan det slås til her. Fjernsynet har komponent indgang, så tilslutningen er der.

Jeg har forhørt mig hos forhandleren om at få det bekræftet at tv`et har progressiv scan, han fortæller at det slås til automatisk og at tv´et har progressiv scan.

Jeg mener at man skal slå progressiv svan til i menuen på fjernsynet, når det skal bruges er det korrekt opfattet ? og således tror jeg ikke det er i fjernsynet.

Er der nogen som ved hvordan progressiv scan virker og hvordan man slår det til i fjernsynet?. Tror i mit fjernsyn har progressiv scan ?.

Det skal lige nævnes at jeg ikke PT har en DVD der understøtter progressiv scan, men får det forhåbentligt snart.

På forhånd tak

MVK

Klaus

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Alle PDP (Plasma) og LCD paneler er baseret på progressiv skærmteknologi. Og ganske kort fortalt betyder dette at alle scanlinjer opdateres på een gang.

Tv-signal er interlaced og konverteres internt. Ligeledes er scart-indgange og de øvrige, dog med undtagelse af component, DVI m.m. alt afhængig af hvad du har af indgange på din model.

LG er rent billedmæssigt desværre ikke et særligt imponerende brand på PDP eller LCD. Men tillykke med dit nye tv

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 August 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

ksj skrev:

Hej,

Jeg vil være glad hvis der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

Jeg har Købt et nyt TV LG Plasma RZ-42PZ70. Der står at fjernsynet har Progressiv scan i salgs specifikationerne, men i manuelen over fjernsynet er det ikke omtalt overhovedet og heller ikke at finde i menuerne på fjernsynet, normalt kan det slås til her. Fjernsynet har komponent indgang, så tilslutningen er der.

Jeg har forhørt mig hos forhandleren om at få det bekræftet at tv`et har progressiv scan, han fortæller at det slås til automatisk og at tv´et har progressiv scan.

Jeg mener at man skal slå progressiv svan til i menuen på fjernsynet, når det skal bruges er det korrekt opfattet ? og således tror jeg ikke det er i fjernsynet.

Er der nogen som ved hvordan progressiv scan virker og hvordan man slår det til i fjernsynet?. Tror i mit fjernsyn har progressiv scan ?.

Det skal lige nævnes at jeg ikke PT har en DVD der understøtter progressiv scan, men får det forhåbentligt snart.

På forhånd tak

MVK

Klaus

Det er rigtigt at man skal vælge component indgangen, for ellers ville man, hvis man brugte RGB, få problemer. På philips plasmaer forholder det sig sådan at en af AV eller Ext. referer til component indgangen. Husk oggså at undersøge hvor mange p linier dit plasma kan vise. Bare så du ved det når du skal købe dvd!

ksj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 August 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej Tak for jeres svar,

DVS. at jeg ikke skal være bange for at Mit LG fjernsyn ikke har Progressiv scan, og den automatisk skifter til progressiv scan såsnart man vælger Komponent indgang. således burde det virke hvis jeg får en DVD der understøtter progressiv scan og dermed kan jeg forbedre billed kvaliteten ved at vælge denne opkobling.

marvin
Hvad mener du med p. Linier. Er det panel opløsning, mit fjernsyn er oplyst til 852*480. Hva skal jeg tage hensyn til når jeg køber en DVD, er u viden om det ?

MVH

Klaus

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 August 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

P linier er antallet af progressive linier. Der findes 576P, 720p etc. Du skal huske på at det er IKKE alle plasma tv der kan gå til alle DVD'ens indstillinger(antal valgte p linier på dvd'en). F.eks samsung DVD-HD 935 DVI står der i brugsanvisningen at der ikke er altid er garanti for at nogle af indstillingerne virker 100% med ens tv. Ville bare lige nævne det. Men det er IKKE noget du skal være bekymret for. Har prøvet denne DVD afspiller med et LG plasma. Kører perfekt også med DVI.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes